Μέσα στο επόμενο δίμηνο ήτοι μέχρι τον Απρίλιο αναμένεται να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για έναν από τους σημαντικότερους οδικούς άξονες της χώρας, την Εγνατία Οδό.
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού και η ανάδειξη του αναδόχου μέχρι το τέλος τους έτους, ενώ όσον αφορά το μοντέλο αξιοποίησης, πολλά είναι τα εναλλακτικά σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι, με αυτό που προκρίνεται είναι η παραχώρηση του οδικού άξονα για 35 χρόνια στον υποψήφιο επενδυτή.
Πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι για να γίνει ελκυστικότερη η επένδυση – εκτός από την εγκατάσταση επιπλέον διοδίων κατά μήκος του οδικού άξονα, εξετάζεται η ενεργοποίηση σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών καθώς και η δημιουργία και εκμετάλλευση υποδομών Logistics, κατά μήκος του οδικού άξονα.
Παράλληλα πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έχει αποφασίσει την δυνατότητα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών.
Η ενεργειακή αυτή δυνατότητα, εκτιμάται ότι θα αποτελέσει ένα ισχυρό asset, καθιστώντας το έργο πιο ελκυστικό για τους υποψήφιους επενδυτές.
Να σημειωθεί ότι η Εγνατία ξοδεύει ετησίως περί τα 5 εκατ. για ενεργειακό κόστος, το οποίο, με τον τρόπο αυτό, θα μπορούσε να καλυφθεί σε σημαντικό βαθμό, εάν όχι υπερκαλυφθεί. Η Εγνατία Οδός αποτελεί ίσως το καλύτερο «φιλέτο» των ιδιωτικοποιήσεων και πολύφερνη νύμφη για ελληνικούς και ευρωπαϊκούς ομίλους λόγω του στρατηγικού χαρακτήρα που έχει η χάραξή της.
Ο αυτοκινητόδρομος εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα του Νομού Θεσπρωτίας έως τους Κήπους του Νομού Έβρου και εξυπηρετεί τη Θεσπρωτία, τα Ιωάννινα, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, την Ημαθία, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη και τη Ροδόπη.
Παράλληλα συνδέεται με τα σύνορα της Αλβανίας, των Σκοπίων, της Βουλγαρίας, της Τουρκίας μέσω εννέα κάθετων αξόνων ενώ διέρχεται από την Ηγουμενίτσα, τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, τη Βέροια, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη, την Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη.
Ο συνολικού μήκους 800 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομος συνδέεται με τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης καθώς και με τα αεροδρόμια των Ιωαννίνων, της Καστοριάς, της Κοζάνης, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Παράλληλα αποτελεί τη βασική οδό πρόσβασης για 30 τουριστικές περιοχές και τη βασική οδό σύνδεσης για τις βιομηχανικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος.
Απεργούν οι εργαζόμενοι
Την πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας, αποφάσισαν την Τρίτη 21 Φεβρουαρίου οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό, ζητώντας την ακύρωση των σχεδιασμών παραχώρησής της και την άμεση εγκατάσταση, εντός του 2017, ενός καθολικού ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων «με διατήρηση του ύψους της χρέωσης σε επίπεδο κοινωνικά αποδεκτό και παράλληλη παροχή εκπτωτικών πακέτων σε συχνούς και επαγγελματίες χρήστες».
Ο σύλλογος των εργαζομένων προγραμμάτισε την απεργία για την ημέρα διεξαγωγής του διαγωνισμού με αντικείμενο «Εγνατία Οδός: Κατασκευή Σταθμού Διοδίων Θεσσαλονίκης επί της Εγνατίας Οδού (8.2)».
«Οι εργαζόμενοι παραμένουμε σταθεροί στην εναντίωσή μας στη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και του συνόλου σχεδόν του ήδη κατασκευασμένου στρατηγικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων της Βόρειας Ελλάδας γιατί είναι ενάντια στο δημόσιο συμφέρον, θα ωφελήσει μόνο τον πιθανό παραχωρησιούχο και θα επιβαρύνει περαιτέρω τους πολίτες από την αύξηση των διοδίων. Οι υπό παραχώρηση οδικές υποδομές της Εγνατίας Οδού έχουν χρηματοδοτηθεί πλήρως, είναι ήδη κατασκευασμένες και δεν υφίσταται ουδεμία τεκμηρίωση της σκοπιμότητας της παραχώρησής τους με οικονομικούς ή/και τεχνικούς όρους», υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;