Δημοπρατείται από τη ΔΕΔΑ η κατασκευή του δικτύου φυσικού αερίου σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη και Δράμα, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα για το σπουδαιότερο αναπτυξιακό έργο στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Αυτό ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Κομοτηνή ο ΠεριφερειάρχηςΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος.
Ο κ. Μέτιος ανέφερε πως η κατασκευή του δικτύου στις συγκεκριμένες πόλεις θα πραγματοποιηθείως δύο ξεχωριστά υποέργα, το ένα για το δίκτυο σε Αλεξανδρούπολη και Κομοτηνή, συνολικού προϋπολογισμού 16,3 εκατομμυρίων ευρώ, και το δεύτερο για τις πόλεις Ξάνθη και Δράμα, συνολικού προϋπολογισμού 17,1 εκατομμυρίων ευρώ, με την Περιφέρεια να καλύπτει το μισό της χρηματοδότησης.
Ο κ. Μέτιος αναγνώρισε ότι από τον Δεκέμβριο του 2018, οπότε το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, υπήρξε καθυστέρηση στην εξέλιξή του, γεγονός που απέδωσε στην προηγούμενη διοίκηση της ΔΕΔΑ,που δεν κατάφερε να οριστικοποιήσει και να υποβάλει τα τεύχη δημοπράτησης, στις τεχνικές ιδιαιτερότητες και στο μέγεθος του έργου,που επέβαλλε την ανάγκη διαβούλευσης με τους φορείς της αγοράς, αλλά και στην πανδημία του κορωνοϊού, που επέφερε μια οριζόντια καθυστέρηση σε όλα τα έργα.
Σε ό,τι αφορά το δίκτυο της Καβάλας, ο κ. Μέτιος σημείωσε ότι για να προχωρήσει θα πρέπει να προχωρήσει και η κατασκευή από τον ΔΕΣΦΑ των Σταθμών Μέτρησης και Μείωσης Πίεσης στο Χαλκερό, ενώ για την Ορεστιάδα ανέφερε ότι η ΔΕΔΑ επεξεργάζεται τους όρους για την ασφαλή μεταφορά του φυσικού αερίου με ειδικά βυτιοφόρα οχήματα.
Κλείνοντας, ο κ. Περιφερειάρχηςεπισήμανεότι ο τομέας της ενέργειας μπορεί να αποτελέσει ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και τόνισε τη σπουδαιότητα του έργου φυσικού αερίου για την ανάπτυξη στην περιοχή.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του κ. Περιφερειάρχη:
«Όπως έχω πει πολλές φορές, οι επενδύσεις στην ενέργεια είναι ένας από τους βασικούς άξονες του σχεδίου της Διοίκησής μας για την ανάπτυξη της Περιφέρειάς μας.
Η ενέργεια παίζει βασικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη και στην ποιότητα ζωής των πολιτών.Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα, που συχνά καθορίζει την πολιτική των κρατών.Δεν είναι τυχαίο ότι μιλάμε για τη «γεωπολιτική της ενέργειας».
Τα τελευταία χρόνια, η ανάγκη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να τροφοδοτείται από πολλούς διαδρόμους φυσικού αερίουδίνει στη χώρα μας ένα σημαντικό γεωπολιτικό πλεονέκτημα.
Το ίδιο ισχύει και για την Περιφέρειά μας, που έχει μια προνομιακή γεωγραφική θέση.Ο ΤΑΡ, οι αγωγοί Ελλάδας-Βουλγαρίας (IGB) και Ελλάδας-Ιταλίας (IGI), καθώς και η πλωτή μονάδα αερίου στην Αλεξανδρούπολη (ΑΣΦΑ),αναβαθμίζουν γεωπολιτικά την Περιφέρειά μας, καθιστώντας την ενεργειακό πέρασμα προς τα Βαλκάνια και την Ευρώπη.
Στο πλαίσιο αυτό, το στοίχημα για τη Διοίκησή μας ήταν να μετατρέψουμε το πλεονέκτημα της διέλευσης των αγωγών φυσικού αερίου από την Περιφέρειά μας σε χειροπιαστό όφελος για τους πολίτες και την περιφερειακή μας οικονομία.
Μετά από συστηματική προσπάθεια, στις 4 Δεκεμβρίου 2018 εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση εντάσσοντας στο ΕΣΠΑ το έργο «Ανάπτυξη Δικτύων Φυσικού Αερίου Μέσης και Χαμηλής Πίεσης», με συνολικό προϋπολογισμό 56,6 εκατομμυρίων ευρώ, από τα οποία τα μισά τα διαθέτει η Περιφέρεια.
Με το έργο αυτό θα κατασκευαστούν 493 χιλιόμετρα νέου δικτύου σε 6 πόλεις της Περιφέρειάς μας: Δράμα, Καβάλα, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη και Ορεστιάδα.
Η εκτίμηση είναι ότι το θα μπορούν να γίνουν πάνω από 50.000 συνδέσεις από νοικοκυριά, καταστήματα, επιχειρήσεις, βιομηχανίες και δημόσια κτίρια, όπως νοσοκομεία και σχολεία.Τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη θα είναι πολύ σημαντικά.
Για όλους αυτούς τους λόγους, το φυσικό αέριο είναι το σπουδαιότερο αναπτυξιακό έργο για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.
Σήμερα λοιπόν, με ιδιαίτερη ικανοποίηση, σας ανακοινώνω ότι εγκρίθηκε η δημοπράτηση 2 βασικών υποέργων:
Ξεκινάει έτσι ο διαγωνισμός από τη ΔΕΔΑ για την επιλογή του αναδόχου που θα κατασκευάσει τα δύο αυτά υποέργα, ενώ θα ακολουθήσει από τη ΔΕΔΑ και η δημοπράτηση των υποέργων για την Καβάλα και την Ορεστιάδα.
Είναι αλήθεια ότι από τον Δεκέμβριο του 2018, οπότε το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, υπήρξε καθυστέρηση στην εξέλιξή του.Η καθυστέρηση αυτή οφείλεται:
Οφείλω να πω ότι πρόοδος στην εξέλιξη του έργου υπήρξε φέτος, το 2020, μετά την ανάληψη της θέσης του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΔΕΔΑ από τον κ. Μάριο Τσάκα.
Σε ό,τι αφορά την Καβάλα, θέλω να ενημερώσω ότι για να προχωρήσει το έργο θα πρέπει να προχωρήσει και η κατασκευή από τον ΔΕΣΦΑ των Σταθμών Μέτρησης και Μείωσης Πίεσης στο Χαλκερό.
Για την Ορεστιάδα, η ΔΕΔΑ επεξεργάζεται τους όρους για την ασφαλή μεταφορά του φυσικού αερίου με ειδικά βυτιοφόρα οχήματα.
Για τα θέματα της Καβάλας και της Ορεστιάδας, έχω ενημερώσει το Περιφερειακό Συμβούλιο στις 28 του περασμένου Ιανουαρίου.
Επειδή το έργο του φυσικού αερίου θα κατασκευαστεί σε υποέργα,θέλω επίσης να ενημερώσω ότι έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την προμήθεια του εξοπλισμού (σταθμοί διανομής, μέτρησης και ρύθμισης, μετρητές) και για τις 6 πόλεις,ενώ οριστικοποιούνται τα τεύχη δημοπράτησης για τα υποέργα που αφορούν στην επίβλεψη και επιθεώρηση του έργου.
Για το σύνολο των υποέργων, αναλυτική ενημέρωση θα γίνεται από την ίδια τη ΔΕΔΑ.
Ο τομέας της ενέργειας – με το φυσικό αέριο, τη γεωθερμία, τις ανανεώσιμες μορφές – μπορεί να αποτελέσει ισχυρό συγκριτικό μας πλεονέκτημα και για αυτό εργαζόμαστε.
Σε αυτό το πλαίσιο, επαναλαμβάνω ότι το φυσικό αέριο είναι το σπουδαιότερο αναπτυξιακό έργο για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;