Η Tribe είναι μια νεοφυής εταιρεία που ξεκίνησε πριν δύο χρόνια από την Κομοτηνή και πλέον έχει ανοίξει τα φτερά της σε διεθνή κλίμακα, φιλοδοξώντας να αφήσει έντονο αποτύπωμα στην παγκόσμια αγορά των wearables και της σύγχρονης εκγύμνασης.
Τα «έξυπνα ρούχα» που δημιουργεί σε συνδυασμό με τους αισθητήρες και το συμβατό app έχουν ήδη κεντρίσει το ενδιαφέρον. Η Tribe Wearables έχει ήδη συγκεντρώσει επενδυτικά κεφάλαια ύψους €500.000 και τα στελέχη της βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες αθλητικού ρουχισμού στο κόσμο, αλλά και με τρίτους κατασκευαστές.
Αξιοποιώντας τις γνώσεις τους στους τομείς της βιοτεχνολογίας και του hardware, οι ιδρυτές της εταιρείας στοχεύουν να προσφέρουν καινοτόμες λύσεις και συσκευές που να μεγιστοποιούν τα αποτελέσματα της σωματικής άσκησης, όποιο τρόπο κι αν επιλέγει ο καθένας να γυμνάζεται. Το πρόβλημα άλλωστε είναι ότι οι περισσότεροι γυμνάζονται είτε λιγότερο από όσο πρέπει και έχουν πενιχρά οφέλη, είτε περισσότερο με συνέπεια να βλέπουν μεν τα αποτελέσματα στον καθρέφτη, αλλά και να υποφέρουν από συχνούς τραυματισμούς.
Επειδή ελάχιστοι είναι αυτοί που μπορούν να πληρώνουν έναν προσωπικό γυμναστή, οι λύσεις της Tribe έρχονται να καλύψουν το κενό και με το παραπάνω. Έχουν εφεύρει έναν νέο τρόπο να μετατρέπουν το ύφασμα σε αισθητήρες, μετατρέποντας με αυτό τον τρόπο τον αθλητικό ρουχισμό σε «έξυπνα ρούχα», τα οποία μπορούν να δουν τι γίνεται στο σώμα του ασκούμενου και να μετρήσουν τη δραστηριότητα των μυών του, ενώ η wearable συσκευή αναλύει την ένταση, την κόπωση, και τον τραυματισμό των μυών, ενώ παρακολουθούν όλες τις κινήσεις του σώματος.
Μια σύντομη σύνοψη σε αυτό το βίντεο:
Η αρχική ιδέα
Ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας, κ. Δημήτρης Στορδόπουλος, είναι επιστήμονας υπολογιστών με υπόβαθρο στην ανάλυση δεδομένων και πάθος για τη γυμναστική, που όμως αντιμετώπιζε προβλήματα τραυματισμών και έψαχνε να βρει τον καλύτερο τρόπο εκγύμνασης. Ο συνιδρυτής, κ. Νίκος Αγγελούσης, ένας από τους καλύτερους Εμβιομηχανικούς στην Ευρώπη (στον τομέα προπονητικής), αποφάσισε να εφαρμόσει τις γνώσεις, εκτός από την έρευνα, και σε προϊόντα που θα μπορούσαν να ωφελήσουν τους πάντες.
Ο συνδυασμός των εμπνεύσεων και των γνώσεων τους κατέληξε σε ένα καινοτόμο concept που συνοψίζεται στη δημιουργία ενός προσιτού wearable, το οποίο ξεπερνά τους περιορισμούς της κατηγορίας, χωρίς όμως να διαφοροποιείται από τον απλό προπονητικό ρουχισμό. Εν τέλει θέλησαν να κατασκευάσουν ένα προϊόν εφάμιλλων δυνατοτήτων με ένα εργαστήριο που κοστίζει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.
Ο προσανατολισμός της εταιρείας είναι προφανώς εξωστρεφής, καθώς η εγχώρια αγορά είναι πολύ μικρή για να στηρίξει ένα τέτοιο concept. Η Tribe, σύμφωνα με τους ιδρυτές της, στοχεύσει στις αγορές της Νότιας Αμερικής, της Βόρειας και Κεντρικής Ευρώπης, αλλά και της Αυστραλίας και της Ασίας.
Τα καινοτόμα προϊόντα
Η λύση της Tribe αποτελείται από αθλητικό ρουχισμό (σορτς και μπλούζα) στον οποίο «κουμπώνει» η wearable συσκευή, αναγνωρίζοντας τι συμβαίνει στο ανθρώπινο σώμα, και το app για έξυπνες συσκευές (smartphone, smartwatch, κοκ), που λαμβάνει ασύρματα όλα αυτά τα δεδομένα και τα αναλύει προκειμένου να προσφέρει μια ακόμη πιο εξατομικευμένη εμπειρία προπόνησης.
Η εφαρμογή προσφέρει επίσης βίντεο με οδηγίες για την εκάστοτε άσκηση και προσωπικές συμβουλές, βάσει των συνηθειών και των δυνατοτήτων του αθλούμενου, ο οποίος μπορεί να βλέπει πόσο έντονα γυμνάζεσαι (με Live-view των μυών, της έντασης εκγύμνασης, της κούρασής τους, των θερμίδων που κάηκαν κ.ά.). Το σύστημα είναι κατασκευασμένο ώστε να ωφελεί ακόμη και όσους τώρα ξεκινάνε τη γυμναστική, απλουστεύοντας τις ασκήσεις, αλλά μεγιστοποιώντας και επιταχύνοντας τα αποτελέσματα.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε το site της Tribe. Είναι μάλιστα διαθέσιμη για προπαραγγελία η κορυφαία Limited Edition έκδοση, για την οποία προβλέπεται και δωρεάν upgrade όταν κυκλοφορήσει το προϊόν στην αγορά, τον ερχόμενο Φεβρουάριο.
Με κίνητρο την καινοτομία
Το liberal.gr είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον κ. Δημήτρη Στορδόπουλο, CEO της Tribe. Μεταξύ άλλων, μας ανέπτυξε τη φιλοσοφία πίσω από την ανάπτυξη των συγκεκριμένων προϊόντων. «Η δυνητική αξία των wearables είναι πάρα πολύ μεγάλη, θα τολμούσα να πω εφάμιλλη με τα πιθανά οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης. Αν και θεωρώ τα δυο άρρηκτα συνδεδεμένα», μας είπε χαρακτηριστικά.
«Αν ένα ρούχο, για παράδειγμα, μπορεί να παρακολουθεί τους βιοατρικούς σου δείκτες και να δημιουργεί ένα σχετικό προφίλ για τον γιατρό σου, θα μπορεί να ειδοποιεί αν αναγνωρίσει κάτι που δεν θα έπρεπε να συμβαίνει. Επίσης θα μπορεί να λειτουργεί ως ένα ιστορικό για τον γιατρό, ώστε να ξέρει πότε άρχισαν τα συμπτώματα και να παρακολουθεί τη πρόοδο σου».
Όπως επίσης μας είπε, η εταιρεία είναι ιδιαίτερα φιλόδοξη: «Ο στόχος μας είναι να γίνουμε ο μεγαλύτερος πάροχος wearable τεχνολογίας, παράγοντας τα πιο τεχνολογικά ανεπτυγμένα και εύχρηστα προϊόντα». Γι’ αυτόν τον λόγο δεν θα αρκεστούν στον κλάδο του fitness, αφού διαβλέπουν ευκαιρίες στον ιατρικό και ασφαλιστικό τομέα, αλλά και το Internet of Things.
«Η δυνατότητα παρακολούθησης των βιοϊατρικών δεδομένων του σώματος επιτρέπει στους γιατρούς να παίρνουν καλύτερες αποφάσεις και να το χρησιμοποιήσουν σαν εργαλείο ιατρικής πρόνοιας και απομακρυσμένης ιατρικής παρακολούθησης. Πολλοί φυσιοθεραπευτές μας έχουν ήδη ζητήσει το προϊόν ώστε να βλέπουν τι ακριβώς συμβαίνει στο σώμα του ασθενή κατά τη διάρκεια των παρεμβάσεων αποκατάστασης και αποθεραπείας και να επεμβαίνουν αν ο ασθενής δεν ακολουθεί με συνέπεια το πρόγραμμα. Με αυτόν τον τρόπο ο ασθενής θα έχει ταχύτερη αποκατάσταση και ο φυσιοθεραπευτής περισσότερους ασθενείς».
Σκληραγωγημένοι από την κρίση
Η αυτονόητη απορία για τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας απαντήθηκε αφοπλιστικά από τον κ. Δημήτρη Στορδόπουλο: «Το γεγονός ότι επιχειρούμε από την Ελλάδα έχει τα αρνητικά και τα θετικά του. Τα αρνητικά τα γνωρίζουμε όλοι και δεν έχει νόημα να τα επαναλαμβάνουμε. Τα θετικά είναι ότι το περιβάλλον είναι τόσο «επιθετικό» που όταν βγεις στο εξωτερικό έχεις αποκτήσει ένα βαθμό ανοσίας. Όταν οι ανταγωνιστές σου τα βρουν σκούρα και ενδέχεται να μη μπορούν να αντεπεξέλθουν, ο Έλληνας entepreneur θα τα καταφέρει, γιατί είναι σαν να έχει επιβιώσει από την απόβαση της Νορμανδίας οπλισμένος με μια μπανάνα».
Όσον αφορά το πλάνο παγκόσμιας επέκτασης της εταιρείας με βάση την Ελλάδα μας δήλωσε: «Συνήθως είναι εξαιρετικά δύσκολο, έως αδύνατο, να κατακτήσεις μια πολύ μεγάλη αγορά –πόσο μάλλον σαν startup. Μια λογική είναι να κατακτήσεις μικρότερες αγορές, αλλά με μεγάλη ταχύτητα. Αν το καταφέρεις, κατά πάσα πιθανότητα, έχεις μια νικητήρια συνταγή, οπότε και θα πρέπει να επεκταθείς και σε άλλες μικρές αγορές και τελικά να κάνεις το άλμα στην πολύ μεγάλη αγορά. Επομένως, η σύντομη απάντηση ότι θα συμβούλευα κάποιον να μείνει στην Ελλάδα για να κάνει test-drive, μέχρι να βρει τη νικητήρια συνταγή».
Πηγή: liberal.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;