Τι μαθαίνει το παιδί μέσα από το παιχνίδι;

18 Ιουνίου 201407:15

Γράφει η Χριστίνα Φραγκοπούλου, Λογοθεραπεύτρια

“Τα παιδιά μαθαίνουν καθώς παίζουν. Το πιο σημαντικό, στο παιχνίδι των παιδιών, είναι ότι μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν”

_ O. Fred Donaldson

Παιχνίδι, για τους μικρούς μας φίλους είναι μια λέξη συνώνυμη της διασκέδασης, για τους γονείς όμως και τους ειδικούς που ασχολούνται με την εξελικτική πορεία του παιδιού αποτελεί λέξη συνώνυμη της ανάπτυξης.

Το παιδί εξελίσσεται μέσω του παιχνιδιού κατακτώντας τις κατάλληλες δεξιότητες που χρειάζεται για την κοινωνική, γνωστική, σωματική, γλωσσική και συναισθηματική του ανάπτυξη.

Όταν παίζουν τα παιδιά:

o   Αναπτύσσουν την φαντασία τους

o   Αναπτύσσουν γλωσσικές και αναγνωστικές δεξιότητες

o   Ενισχύουν την αυτοεκτίμηση τους

o   Αναπτύσσουν μαθηματικές δεξιότητες και κατανοούν τις θετικές επιστήμες

o   Δημιουργούν φιλίες και αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες

o   Εξασκούνται στον αυτοέλεγχο

o   Επιλύουν προβλήματα

o   Μαθαίνουν πώς να σκέφτονται

o   Ανακαλύπτουν τον κόσμο τους

o   Ετοιμάζονται για την επιτυχία στο σχολικό πλαίσιο, την εργασία και τη ζωή!

*Το παιχνίδι δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να εξασκήσουν ό, τι μαθαίνουν*

– Fred Rogers

Πιο συγκεκριμένα:

–              Τουβλάκια & κατασκευές

Όταν τα παιδιά:

  •                 Χτίζουν μαζί
  •                 Δημιουργούν κατασκευές και δρόμους
  •                 Ισορροπούν τα τουβλάκια
  •                 Στοιβάζουν, ομαδοποιούν (ανά χρώμα, μέγεθος κλπ.) και υπολογίζουν τις κατασκευές τους σύμφωνα με την ποσότητα που διαθέτουν
  •                 Κατασκευάζουν, διαλύουν και ανακατασκευάζουν διαφορετικά θέματα
  • Μαθαίνουν:
  •                 Μαθηματικές και επιστημονικές δεξιότητες
  •                 Σύμβολα: πως κάποια πράγματα αναπαριστούν κάποια άλλα
  •                 Αντίληψη του χώρου
  •                 Πώς να χρησιμοποιούν τους μύες των χεριών τους
  •                 Συνεργασία, παιχνίδι με σειρά (περιμένω την σειρά μου, σέβομαι τον συμπαίκτη μου), υπομονή και επιμονή
  •                 Να επιλύουν προβλήματα και να προγραμματίζουν
  •                 Γνωστικές και αναγνωστικές δεξιότητες

 

–              Πάζλ:

Όταν τα παιδιά:

o   Ενώνουν κομμάτια του πάζλ

o   Αφήνουν στην άκρη κομμάτια που δεν ταιριάζουν

o   Συζητούν σχετικά με το πάζλ

o   Ολοκληρώνουν ένα πάζλ

o   Περιστρέφουν κομμάτια ώστε να ταιριάξουν κατάλληλα

Μαθαίνουν:

o   Να επιλύουν προβλήματα

o   Να ταξινομούν αντικείμενα

o   Πως συσχετίζονται αντικείμενα

o   Εξασκούν την μνήμη τους

o   Θέτουν το μυαλό τους σε εγρήγορση

o   Πώς να διαχειρίζονται το περιβάλλον τους

o   Συνεργασία ματιού- χεριού

o   Να νιώθουν αυτοπεποίθηση

 

–              Παιχνίδι με σαπουνόφουσκες:

Όταν τα παιδιά:

Κάνουν φούσκες

Κυνηγάνε φούσκες

Σκάνε τις φούσκες

Μαθαίνουν:

o   Να κατανοούν τις έννοιες αιτία- αποτέλεσμα

o   Συντονισμό χεριού- ματιού

o   Αδρή κινητικότητα

o   Σχήματα

o   Δημιουργικότητα και φαντασία

o   Γυμνάζουν το βλέμμα (ακολουθούν την πορεία της κάθε σαπουνόφουσκας)

 

–              Κοινωνικά παιχνίδια- παιχνίδια ρόλων:

 

Όταν τα παιδιά:

o   Μιλάνε μεταξύ τους

o   Δίνουν φωνή στα παιχνίδια

o   Παίζουν διάφορα θέματα “σπίτι”, “σχολείο”, “γιατρό” ή “εστιατόριο”

o   Παίζουν κουκλοθέατρο

o   Προσποιούνται ότι είναι ζώα

o   Μιμούνται ενηλίκους

Τα παιδιά μαθαίνουν:

o   Πώς να επικοινωνούν, να διαπραγματεύονται και να παίζουν με την σειρά τους

o   Εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο και τις γλωσσικές τους δεξιότητες

o   Σχετικά με το περιβάλλον, την επιρροή τους στον κόσμο και την αυτό- πειθαρχεία

o   Σχετικά με τους ρόλους, τις ευθύνες και τις σχέσεις

o   Την φροντίδα, συμπόνια, συμπάθεια και την έκφραση των συναισθημάτων

o   Σύμβολα: πως κάποια πράγματα αναπαριστούν άλλα

o   Επίλυση προβλημάτων

 

 

 

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr