Ταγίπ Ερντογάν : Ένας αγενής επισκέπτης

11 Δεκεμβρίου 201716:44

Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας

Η επίσκεψη του Ταγίπ Ερντογάν στη χώρα μας αποτέλεσε βασική θεματολογία των ψηφιακών ΜΜΕ και θέμα σχολιασμού των social media. Η συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ θεωρήθηκε προπομπός για το τι θα ακολουθούσε στις συναντήσεις με την ελληνική ηγεσία και την επίσκεψη στη Θράκη.

To keyword «Ταγίπ Ερντογάν» κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το λογισμικό Palo Pro 10.576 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 1 – 9 Δεκεμβρίου 2017. O «Ερντογάν» εμφανίζει το μεγαλύτερο αριθμό αναφορών στα news και μετά ακολουθεί το twitter. Τα συναισθήματα των αναφορών παρουσιάζουν μια μικρή πλειοψηφία ουδέτερων συναισθημάτων έναντι των θετικών ενώ παρατηρείται  και ένας μικρός αριθμός θετικών συναισθημάτων.


Θεματολογία

Η κύρια θεματολογία για την επίσκεψη του Ταγίπ Ερντογάν στην Ελλάδα επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα Main Topics του Palo Pro στις ακόλουθες αναφορές:

  • Στις προετοιμασίες της επίσκεψης του τούρκου προέδρου στην Ελλάδα.
  • Στη συνέντευξη του Ταγίπ Ερντογάν στον τηλεοπτικό ΣΚΑΙ, στον δημοσιογράφο Αλέξη Παπαχελά.
  • Στη συνάντηση  Ερντογάν και ΠτΔ Προκόπη Παυλόπουλου στο προεδρικό μέγαρο και τον αποηχό της.
  • Στη κοινή συνέντευξη Τύπου Ερντογάν και πρωθυπουργού  Αλέξη Τσίπρα και στο σχολιασμό της.
  • Στις διατυπώσεις του Ερντογάν για αναθεώρηση της Συνθήκης της Λωζάνης και για «τούρκους ομοεθνείς» του.
  • Στην επίσκεψη του Ερντογάν στη μουσουλμανική κοινότητα της Θράκης.
  • Στα άρθρα και τους σχολιασμούς για το πριν και το μετά της επίσκεψης Ερντογάν.

Συμπεράσματα

Η μελέτη των ποσοτικών και ιδιαίτερα των ποιοτικών δεδομένων (ανάλυση περιεχομένου) του PaloProαποκρυσταλλώνει τις σκέψεις των ψηφιακών μέσων και των socialmediaγια τη χρονική περίοδο 1- 9 Δεκεμβρίου 2017 ως εξής:

  • Ο Ταγίπ Ερντογάν με τη συνέντευξη στο ΣΚΑΙ έδωσε την εικόνα για το τι θα επακολουθούσε στην επίσκεψή του σε Αθήνα και Θράκη.  Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Πρόκοπης Παυλόπουλος αναφέρθηκε στη Συνθήκης της Λωζάνης στη συνάντησή τους ως απάντηση στη συνέντευξη του Ερντογάν περί  αναθεώρησή της.
  • Ο Ερντογάν κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στη Θράκη δεν έκανε κάτι περισσότερο ή λιγότερο από ότι κάνει σε περιοχές που επισκέπτεται στα Βαλκάνια και έχουν μουσουλμάνους πολίτες. Θεωρεί ότι με αυτό τον τρόπο  προωθεί τη βαλκανική εξωτερική πολιτική του και  νομιμοποιεί ή συντηρεί  τους μηχανισμούς άσκησής της.
  • Η επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα και στη μουσουλμανική κοινότητα της Κομοτηνής διογκώθηκε με πηγαίους τίτλους από τα ψηφιακά ΜΜΕ (news) με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά αρνητικά συναισθήματα (social media, άρθρα).
  • Η απουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου από κάθε εθιμοτυπική δραστηριότητα στην επίσκεψη Ερντογάν σχολιάστηκε από χρήστες των social media. Όμως σε καμία περίπτωση το πρόσωπο του ΥΕΘ δεν συνδέθηκε με το αξιόμαχο των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων που προβληματίζει ιδιαίτερα την τουρκική πλευρά.
  • Ο μεγάλος αριθμός των αρνητικών συναισθημάτων έχει να κάνει με τα ευαίσθητα αντανακλαστικά της ελληνικής διαδικτυακής κοινής γνώμης αναφορικά με την Τουρκία και τον Ερντογάν. Ιστοσελίδες (news) της περιοχής της Θράκης ήταν ιδιαίτερα επικριτικές (αρνητικά συναισθήματα).
  • Η επίσκεψη Ερντογάν σύμφωνα με κάποιους συνειδητοποιημένους χρήστες του διαδικτύου δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί για αντιπαράθεση κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, διότι υπονομεύει στα μάτια τρίτων τα εθνικά συμφέροντα της χώρας μας.
  • Μεταφορικά «παίχτηκε μια παρτίδα πόκερ» που όλοι είχαν τους ρόλους τους και δεν υπήρξαν νικητές και ηττημένοι. Ο Ερντογάν ένας έμπειρος πολιτικός είχε να κάνει με ένα δεξιό ΠτΔ καθηγητή Νομικής (Παυλόπουλο), έναν ΥΠΕΞ καθηγητή Διεθνών Σχέσεων (Κοτζιά) και με έναν άπειρο αριστερό πρωθυπουργό (Τσίπρα) ο οποίος ακόμα μαθαίνει.
  • Ο Ερντογάν  ενδυνάμωσε την εικόνα του στο εσωτερικό του (ενδιαφέρεται και για τους ξένους «συμπολίτες») και το ίδιο έκανε και ο Τσίπρας ο όποιος διατύπωσε με σαφήνεια τις ελληνικές θέσεις.
  • Η επίσκεψη Ερντογάν δεν έβγαλε είδηση γιατί όλες οι κινήσεις του ήταν αναμενόμενες. Οι προθέσεις του είχαν γίνει σαφείς από τη συνέντευξη που έδωσε στο τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ. Ο Ερντογάν ήταν περισσότερο ένας αγενής επισκέπτης.

__________________


Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των διεθνών σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά,  βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου.

Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent.Έχει συμμετάσχει ως ομιλητής σε διεθνή συνέδρια. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising .

Οι δυο τους είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των social media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.

Αρθρογράφος