Τα ποσά που δόθηκαν στα ΜΜΕ της Θράκης από την “λίστα Πέτσα” – Αντιδράσεις φορέων

6 Ιουλίου 202021:53

Στην αρχή της πανδημικής κρίσης η Προεδρία της Κυβέρνησης ενέκρινε δαπάνη 11 εκατομμυρίων ευρώ, «για υπηρεσίες επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών που απαιτούνται για την υλοποίηση εκστρατείας στο πλαίσιο της προστασίας της δημόσιας υγείας και των μέτρων για την αποτροπή της διασποράς του κορωνοϊού COVID- 19»

Στην αρχή της πανδημικής κρίσης η Προεδρία της Κυβέρνησης ενέκρινε δαπάνη 11 εκατομμυρίων ευρώ, «για υπηρεσίες επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών που απαιτούνται για την υλοποίηση εκστρατείας στο πλαίσιο της προστασίας της δημόσιας υγείας και των μέτρων για την αποτροπή της διασποράς του κορωνοϊού COVID- 19»

Σήμερα μετά, αφού Μείναμε Σπίτι και Παραμείναμε Ενεργοί, κι αφού ήδη κάναμε  τον πρώτο “πολυεστιακό” απολογισμό τόσο σε γενικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, διαβάζουμε τα στοιχεία με τη δημοσιοποιηθείσα λίστα των ποσών που δόθηκαν από την Κυβέρνηση σε ΜΜΕ , απο την οποία και τα στοιχεία για τα ποσά που δόθηκαν σε ΜΜΕ της Θράκης

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΕΣΟΥ

ΟΝΟΜΑ ΜΕΣΟΥ

ΝΟΜΟΣ

ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΞΙΑ ΜΕ ΦΠΑ

ΕΝΤΥΠΟ

 

ΓΝΩΜΗ

 

ΕΒΡΟΥ

 

2.232,00

 

 

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΠΟΨΗ

 

ΡΟΔΟΠΗΣ

 

2.477,52

 

 

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΘΡΑΚΗ

 

ΕΒΡΟΥ

 

6.199,98

 

 

ΕΜΠΡΟΣ

 

ΞΑΝΘΗΣ

 

4.960,00

 

 

ΘΡΑΚΗ

 

ΞΑΝΘΗΣ

3.720,00

 

 

ΘΡΑΚΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

 

ΡΟΔΟΠΗΣ

 

4.960,00

 

 

ΜΑΧΗΤΗΣ

 

ΞΑΝΘΗΣ

 

4.960,00

 

 

ΜΕΘΟΡΙΟΣ

 

ΕΒΡΟΥ

 

1.240,00

 

 

ΞΑΝΘΗ SPORT

 

ΞΑΝΘΗΣ

 

1.820,32

 

 

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ

 

ΡΟΔΟΠΗΣ

 

4.960,00

 

 

ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ

 

ΡΟΔΟΠΗΣ

 

3.720,00

 

 

ΤΟΛΜΗ

 

ΞΑΝΘΗΣ

 

2.477,52

 

 

ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ

 

ΞΑΝΘΗΣ

 

2.356,00

 

 

ΧΡΟΝΟΣ

 

ΡΟΔΟΠΗΣ

 

4.960,00

 

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ

 

DIDYMOTEICHO.NET

 

 

0,00

 

 

EVROS24.GR

 

 

1.860,00

 

 

EVROS-NEWS.GR

 

 

4.000,00

 

 

FONIRODOPIS.GR

 

 

1.240,00

 

 

INKOMOTINI.NEWS

 

 

4.960,00

 

 

PAMEEVRO.GR

 

 

1.240,00

 

 

PARATIRITIS-NEWS.GR

 

 

1.240,00

 

 

REPORTAL.GR

 

 

1.240,0

 

 

THRAKI.COM.GR

 

 

1.240,00

 

 

THRAKIKIAGORA.GR

 

 

1.240,00

 

 

THRAKINEA.GR

 

 

1.240,00

 

 

THRAKITODAY.COM

 

 

2.480,00

 

 

TVPATRIDA.GR

 

 

1.240,00

 

 

XANTHI2.GR

 

 

1.240,00

 

 

XANTHIDAILY.GR

 

 

1.240,00

 

 

XANTHINEWS.GR

 

 

2.480,00

 

 

XRONOS.GR

 

 

1.240,00

 

 

DELTA FM

 

 

2.480,00

 

ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ

 

MAXIMUM FM

 

ΕΒΡΟΥ

 

3.720,00

 

 

NRG 98,5

 

ΕΒΡΟΥ

 

2.480,00

 

 

SFERIKOS 99,3

 

ΕΒΡΟΥ

 

2.480,00

 

 

STATUS RADIO 94.1

 

ΕΒΡΟΥ

 

4.960,00

 

 

ΔΙΑΥΛΟΣ 92.4

 

ΡΟΔΟΠΗΣ

 

3.720,00

 

ΠΑΤΡΙΔΑ FM

 

ΡΟΔΟΠΗΣ

 

1.240,00

 

 

Ρ.ΕΒΡΟΣ 97,1

 

ΕΒΡΟΥ

 

2.480,00

 

 

ΡΑΔΙΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ

 

ΡΟΔΟΠΗΣ

 

1.860,00

 

 

ΧΡΟΝΟΣ

 

ΡΟΔΟΠΗΣ

 

1.860,00

 

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

TVALFA

 

ΕΒΡΟΥ

 

9.880,32

 

 

ΝΕΧΤ ΠΡΩΗΝ XANTHI CHANNEL

 

ΞΑΝΘΗΣ

 

3.720,00

 

 

TVΟΡΕΣΤΙΑΔΑ

ΕΒΡΟΥ

 

6.200,00

 

 

 

 

 

ΕΣΗΕΑ, ΕΣΜΘ, ΕΣΗΕΠΗΝ, ΕΣΗΕΘΣΤΕ-Ε και ΕΣΠΗΤ ζητούν απαντήσεις από την κυβέρνηση για τη λίστα Πέτσα

Κοινή επιστολή προς τον υφυπουργό παρά τον πρωθυπουργό Στέλιο Πέτσα, απέστειλαν τα Διοικητικά Συμβούλια των Ενώσεων Συντακτών (ΕΣΗΕΑ, ΕΣΜΘ, ΕΣΗΕΠΗΝ, ΕΣΗΕΘΣΤΕ-Ε και ΕΣΠΗΤ), μετά τα όσα έχουν προκύψει το τελευταίο χρονικό διάστημα και αποτέλεσαν θέμα σχολιασμού της ελληνικής κοινωνίας ζητώντας να δοθούν στην δημοσιότητα τα ποσά που χορηγήθηκαν, ανά μέσο ενημέρωσης, τα οποία μετείχαν στις καμπάνιες για την πανδημία.

Ειδικότερα στη επιστολή που υπογράφουν οι πρόεδροι των Διοικητικών Συμβουλίων των Ενώσεων Συντακτών (ΕΣΗΕΑ, ΕΣΜΘ, ΕΣΗΕΠΗΝ, ΕΣΗΕΘΣΤΕ-Ε και ΕΣΠΗΤ), ζητούν επίσης:

«- Να ενημερωθούν για τα κριτήρια τα οποία ίσχυσαν για τα ΜΜΕ, σε ότι αφορά την συμμετοχή ή τον αποκλεισμό από τις καμπάνιες

– Να ενημερωθούν ποιος φορέας (δημόσιος ή ιδιωτικός) αποφάσισε για την επιλογή ή τον αποκλεισμό τους

– Να ενημερωθούν για τα κριτήρια κατανομής των ποσών που αποφασίστηκε να δοθούν.

– Να δοθούν στην δημοσιότητα οι εντολές καταχωρήσεων προς τα ΜΜΕ.

– Να γνωστοποιηθεί με την κατάθεση στοιχείων εάν τηρήθηκε ο ισχύων νόμος, περί κατανομής του 30% της κρατικής διαφήμισης στα ΜΜΕ της Περιφέρειας.

– Να γνωστοποιηθεί εάν στα κριτήρια επιλογής των ΜΜΕ έλαβαν υπ’ όψιν τους το ουσιαστικό περιεχόμενο του νόμου περί ενίσχυσης των εντύπων μέσων, ο οποίος μεταξύ άλλων προβλέπει για την ενίσχυση κάθε μέσου, την διασύνδεση με τις μόνιμες θέσεις εργασίας.

– Να απαντηθεί εάν, σε ότι αφορά τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, τηρήθηκε η προϋπόθεσή εγγραφής τους στο Μητρώο Ηλεκτρονικών Μέσων, ώστε αυτά να  δικαιούνται οιασδήποτε κρατικής ενίσχυσης.

– Να ενημερωθούν άμεσα εάν τα μέτρα ενίσχυσης του εντύπου τύπου θα εφαρμοστούν και πότε».

Κάλεσμα στην κυβέρνηση να δώσει σήμερα τις εντολές καταχώρησης και τις αρχικές τιμολογήσεις απευθύνει ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλιώς, όπως σημειώνει, επιβεβαιώνεται ότι η λίστα Πέτσα “μαγειρεύτηκε”.

«Μετά από μια απίστευτη καθυστέρηση 90 ημερών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σέρβιρε σήμερα τη λίστα με τα 20 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ για την καμπάνια σχετικά με τον κορωνοϊό.

Οφείλει όμως, σήμερα κιόλας, να δημοσιοποιήσει και τις αρχικές εντολές διαφημιστικής καταχώρησης που έστειλε η εταιρία initiative στα Μέσα, καθώς και τις αρχικές τιμολογήσεις. Εάν δεν το πράξει, επιβεβαιώνεται πως τόσες εβδομάδες η λίστα «μαγειρευόταν» ώστε να αποφύγουν οι υπουργοί της κυβέρνησης τις ευθύνες για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος ακόμα και σε ανύπαρκτα Μέσα» τονίζει η αξιωματική αντιπολίτευση.

«Και βεβαίως, η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει για ποιον λόγο έχει αποκλείσει συγκεκριμένα Μέσα μόνο και μόνο επειδή ασκούν κριτική σε αυτή. Αλλά και να εξηγήσει γιατί σε κάποια Μέσα έχουν δοθεί ψίχουλα, ενώ, όσα επιτίθενται συστηματικά στον ΣΥΡΙΖΑ, έχουν χρυσωθεί πλουσιοπάροχα. Μήπως η συγκεκριμένη μεθόδευση έγινε προκειμένου να φανεί, ψευδεπίγραφα, πως καλύπτεται το κριτήριο του πλουραλισμού; Αναμένουμε άμεσα πλήρεις απαντήσεις» τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Ενώ σε δεύτερη ανακοίνωση (απόγευμα Δευτέρας 6/7/20) ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει:

Η λίστα επιβεβαιώνει ότι τα χρήματα δόθηκαν στα ΜΜΕ χωρίς κανένα ουσιαστικό κριτήριο

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν μπορεί να κρύβεται άλλο. Η λίστα που έδωσε στη δημοσιότητα επιβεβαιώνει πως στόχος της κυβέρνησης ήταν ο οικονομικός στραγγαλισμός όσων τους ασκούν κριτική. Επιπλέον, είναι ολοφάνερο ότι τα χρήματα δόθηκαν χωρίς κανένα ουσιαστικό κριτήριο: ούτε βάσει επισκεψιμότητας/αναγνωσιμότητας, ούτε βάσει του αριθμού των εργαζομένων. Μοναδικό κριτήριο ήταν το πώς θα πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερα από τα 20 εκατ. ευρώ Μέσα που λιβανίζουν τη ΝΔ και επιτίθενται σε καθημερινή βάση στον ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ. Μητσοτάκης οφείλει σήμερα κιόλας να δημοσιοποιήσει:

– Τις αρχικές εντολές καταχώρησης διαφημίσεων που είχε στείλει η Initiative και τις αρχικές τιμολογήσεις. Αν αρνηθεί, αυτό συνιστά ομολογία «μαγειρέματος» της λίστας.

– Τους τιμοκαταλόγους του κάθε Μέσου, και κυρίως της κάθε ιστοσελίδας, βάσει των οποίων έγινε η χρέωση για την εκάστοτε διαφημιστική καταχώρηση που έλαβε. Μήπως πλήρωσε ο Έλληνας φορολογούμενος υπερκοστολογημένες διαφημίσεις σε Μέσα που στην ελεύθερη διαφημιστική αγορά δεν θα μπορούσαν ούτε σε έναν χρόνο να απορροφήσουν; Μήπως η έκτακτη ανάγκη της πανδημίας μετατράπηκε σε έκτακτη ευκαιρία για υπερκοστολογήσεις;

Αν δεν δώσει τους τιμοκαταλόγους στη δημοσιότητα, η κυβέρνηση επιβεβαιώνει αθέμιτες πρακτικές σε βάρος πολλών Μέσων. Ότι δηλαδή σε άλλη ιστοσελίδα χρέωνε 2 ευρώ τις χίλιες εμφανίσεις της διαφήμισης και σε άλλες 50 ή 100 ευρώ τις 1.000 εμφανίσεις, διότι πολύ απλά έχουν μηδαμινή επισκεψιμότητα και έπρεπε κάπως να δικαιολογηθούν τα ιλιγγιώδη ποσά που έλαβαν.

Ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του έχουν δύο επιλογές: Είτε να δώσουν άμεσα όλα αυτά τα στοιχεία στη δημοσιότητα, είτε να τα αποσιωπήσουν, ομολογώντας ουσιαστικά το «μαγείρεμα» της λίστας για να καλυφθούν τυχόν ποινικές ευθύνες των υπουργών που έβαλαν τις υπογραφές τους στη διασπάθιση δημοσίου χρήματος.

Αρθρογράφος