Η ζήτηση για βενζίνη στην Ασία μπορεί να φθάσει στο κατώτερο σημείο της πολύ νωρίτερα από το προβλεπόμενο, καθώς εκατομμύρια καταναλωτές σε Κίνα και σε Ινδία θα αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα την ερχόμενη δεκαετία, απειλώντας την πετρελαιοβιομηχανία, προειδοποιούν στελέχη και των δύο κλάδων. Τονίζουν ότι οι εταιρείες διύλισης θα πρέπει να προετοιμαστούν για ένα μέλλον στο οποίο η βενζίνη, η μεγαλύτερη πηγή εσόδων τους, θα προσφέρει πολύ λιγότερα κέρδη. Τις αλλαγές προκαλεί η αλλαγή πολιτικής σε Ινδία και Κίνα, όπου οι κυβερνήσεις επιθυμούν να περιορίσουν την υψηλή ατμοσφαιρική ρύπανση, τις εισαγωγές πετρελαίου και να αυξήσουν το μερίδιό τους στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας που υλοποιεί το Πεκίνο, «Μία ζώνη, ένας δρόμος», η Κίνα ανακοίνωσε ότι στόχος της είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύσουν έως το 2025 το ένα πέμπτο των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων ετησίως, που τότε προβλέπουν να ανέρχονται στα 35 εκατ. Σύμφωνα με το Reuters, η Ινδία σχεδιάζει να προχωρήσει σε ακόμα πιο ριζικές αλλαγές. Οπως αναφέρουν τα σχέδια που έχει εκπονήσει ένα think tank που πρόσκειται στην ινδική κυβέρνηση, όλα τα αυτοκίνητα στην Ινδία θα κινούνται μέσω ηλεκτρικής ενέργειας έως το 2032. Οπως εκτιμά ο αντιπρόεδρος στρατηγικής και ανάπτυξης προϊόντος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Daimler, Γουίλκο Σταρκ, «θα δούμε μια μεγάλη στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Δεν θα αποτελούν μέρος μιας μικρής αγοράς».
Η Daimler προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα αποτελούν το 15-20% των συνολικών της πωλήσεων έως το 2025 και ένα επιπλέον 10% θα αφορά τα υβριδικά αυτοκίνητα. Σήμερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν το 2% της παγκόσμιας αγοράς, με αποτέλεσμα η όποια αύξηση των πωλήσεών τους με ταχύτερο ρυθμό από τον προβλεπόμενο να προκαλεί σημαντικές επιπτώσεις στη ζήτηση του πετρελαίου και στις επιχειρήσεις διύλισης. Δεδομένου ότι η βενζίνη αποτελεί το 45% της παραγωγής των επιχειρήσεων διύλισης και ένα από τα προϊόντα που προσφέρουν το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, ενδεχόμενη επιβράδυνση ή μείωση της ζήτησης θα έχει σημαντικές επιπτώσεις. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του οίκου Moody’s, ο ταχύς ρυθμός ανάπτυξης της τεχνολογίας δεν δίνει τη δυνατότητα να γίνουν ακριβείς εκτιμήσεις. Ωστόσο, προειδοποίησε πως οι άμεσες οικονομικές επιπτώσεις που θα προκύψουν από την πτώση της ζήτησης για πετρέλαιο, συμπεριλαμβανομένης της βενζίνης, «θα μπορούσαν να είναι σημαντικές έως τη δεκαετία του 2020». Οι αλλαγές που προκύπτουν θα μπορούσαν να είναι τόσο σημαντικές ώστε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) σκοπεύει να αναθεωρήσει τις εκτιμήσεις του για την πορεία των πωλήσεων των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων και για τη ζήτηση του πετρελαίου. Εκπρόσωπος του IEA δήλωσε στο Reuters ότι «οι επιλογές της Κίνας και της Ινδίας σχετίζονται με το ανώτερο σημείο όπου ενδέχεται να φθάσει στο μέλλον η ζήτηση των επιπέδων πετρελαίου». Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΙΕΑ, που αναθεωρήθηκαν τον Νοέμβριο του 2016, η ζήτηση πετρελαίου για την κίνηση των οχημάτων θα κινηθεί ανοδικά έως το 2040.
Υπάρχουν, όμως, σοβαρά εμπόδια που πρέπει να υπερπηδήσει μια χώρα, όπως η Ινδία, εάν θέλει να προωθήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το υψηλό κόστος της μπαταρίας θα αύξανε την τιμή των αυτοκινήτων και η έλλειψη σταθμών φόρτισης και άλλων υποδομών στην Ινδία σημαίνει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ίσως διστάσουν να κάνουν τις απαραίτητες επενδύσεις στην τεχνολογία.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;