Σε πολύ χαμηλά ποσοστά κινείται η τουριστική κίνηση στην περιοχή σύμφωνα με την αντιπρόεδρο του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης κ. Σούλα Χρυσοστόμου. Η πληρότητα σχεδόν δεν ξεπερνά το 50% , ποσοστό που καλύπτεται κυρίως από διερχόμενους επισκέπτες.
Στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής από τους Ελληνες, οι οποίοι μέχρι στιγμής… αγνοούνται από τις τουριστικές περιοχές της χώρας, ποντάρουν πλέον ξενοδόχοι και ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων δωματίων. Η υψηλή περίοδος του καλοκαιριού (15 Ιουλίου – 20 Αυγούστου) που ξεκίνησε, στηρίζεται παραδοσιακά στους Ελληνες, οι οποίοι φέτος λόγω της οικονομικής κρίσης, φαίνεται πως δε θα κάνουν διακοπές ή θα περιοριστούν σε ολιγοήμερες αποδράσεις, κυρίως σε φιλικά σπίτια.
Για μια από τις χειρότερες χρονιές κάνει λόγο μιλώντας στο komotinipress η κ. Χρυσοστόμου. Συγκεκριμένα μεταφέροντας την εικόνα της τουριστικής κίνησης στην περιοχή εν μέσω της θερινής περιόδου η κ. Χρυσοστόμου τονίζει ότι «για φέτος μπορώ να πω ότι ήταν ίσως η χειρότερη χρονιά από όλες τις χρονιές. Η τουριστική κίνηση είναι χαμηλή γενικότερα. Η κάλυψη μέχρι στιγμής κυμαίνεται στο 40-45%» και αυτό από διερχόμενους τουρίστες, ενώ ελάχιστοι ήταν εκείνοι που ήρθαν για να μείνουν κάποιες ημέρες». Όπως τονίζει η ίδια «η κίνηση είναι πάντα πεσμένη το καλοκαίρι στην Κομοτηνή, ενώ φέτος είναι περισσότερο πεσμένη από άλλοτε».
Σύμφωνα με την κ. Χρυσοστόμου η εικόνα είναι σχεδόν ίδια και στην υπόλοιπη Θράκη. Η ίδια σημειώνει πως, σύμφωνα και με τους συναδέλφους της ξενοδόχους, λίγο καλύτερη είναι η εικόνα στην Αλεξανδρούπολη «περισσότερη είναι η κίνηση στην Αλεξανδρούπολη καθώς έχει τη θάλασσα και υπάρχει και η Σαμοθράκη την οποία επισκέπτεται αρκετός κόσμος το καλοκαίρι και συνήθως θα διανυκτερεύσει και στην πόλη της Αλεξανδρούπολης. Ελαφρώς περισσότερη είναι η κίνηση και στην Ξάνθη ενώ πεσμένη περισσότερο είναι η κίνηση στην πόλη της Κομοτηνής».
Όπως ανέφερε η ίδια «υπάρχουν διερχόμενα γκρουπ και καταλύουν σε ένα ή δύο ξενοδοχεία. Δεν κρίνουμε όμως από την κίνηση που παρουσιάζουν ένα ή δύο ξενοδοχεία που για μια ή δύο φορές την εβδομάδα γεμίζουν με γκρουπ. Διότι όταν λέμε τουριστική κίνηση θα πρέπει να μιλάμε γενικά και όχι για ένα ή δύο ξενοδοχεία, τα οποία είναι μεγάλα και έχουν ρίξει τις τιμές και φιλοξενούν γκρουπ που πηγαινοέρχονται στην Τουρκία συνεχώς. Όταν λέμε τουριστική κίνηση εννοούμε τους επισκέπτες που θα έρθουν, θα δουν τον τόπο, όπως γινόταν άλλες χρονιές που έρχονταν κάποιοι με τις οικογένειες τους για να δουν τους φίλους τους. Αυτές οι επισκέψεις λόγω της κρίσης σταμάτησαν. Ήρθαν κάποια διερχόμενα γκρουπ, έμειναν μια βραδιά και έφυγαν. Αυτό όμως δεν μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε τουριστική κίνηση. Δεν είναι τουριστική κίνηση να έρθει κάποιος η ώρα έντεκα το βράδυ και την άλλη μέρα να φύγει. Τουριστική κίνηση είναι να έρθει κάποιος να μείνει να βγει να επισκεφθεί την αγορά, να κινηθεί η αγορά, να δει τους αρχαιολογικούς χώρους και τα ιστορικά μνημεία της περιοχής».
«Απουσιάζουν τα κίνητρα, που θα μπορούσαν να προσελκύσουν κάποιον να επισκεφτεί την περιοχή μας»
Το ενδεχόμενο μείωσης της τουριστικής κίνησης, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, σαφώς και φάνταζε ιδιαίτερα πιθανό σε περίοδο οικονομικής δυσπραγίας. Ωστόσο στα αίτια αυτής της παρατηρούμενης συρρίκνωσης του τουριστικού ενδιαφέροντος, η κ. Χρυσοστόμου εντόπιζει επίσης και την «απουσία κινήτρων, που θα μπορούσαν να προσελκύσουν κάποιον, για να επισκεφτεί την περιοχή μας».
«Δε γίνονται οι αξιοποιήσεις των ιστορικών και άλλων αποδεικτικών στοιχείων που έχει ο τόπος αυτός και που μπορεί να είναι το έναυσμα για να έρθει ο κόσμος. Ήμουν, για παράδειγμα στη Μαρώνεια με ξένους επισκέπτες και επικρατούσε «νέκρα» , όλοι αναρωτιόταν μα γιατί δεν έρχεται ο κόσμος; Δεν έρχεται ο κόσμος γιατί δεν έχει το κίνητρο για να έρθει. Οπωσδήποτε χρειάζεται και η προβολή. Η προβολή είναι μεγάλος συντελεστής για την κίνηση ενός τόπου».
Πάγιο αίτημα των ξενοδόχων είναι η ανάδειξη των κινήτρων, που θα προωθήσουν την επισκεψιμότητα της περιοχής, όπως υποστήριξε η ίδια «θα πρέπει οι αρμόδιοι που σχετίζονται με τα θέματα της ανάπτυξης του τουρισμού να μαζευτούμε και να σκεφτούμε τι μπορεί να γίνει. Εν συνεχεία να γίνει μια σωστή δραστηριοποίηση για να μπορέσει να εξελιχθεί και να αναπτυχθεί ο τόπος. Είναι γεγονός και το ξέρουμε όλοι μας ότι ο τουρισμός είναι η μεγαλύτερη βιομηχανία της ανάπτυξης στην Ελλάδα. Θα πρέπει να το μεθοδεύσουμε κι εμείς μέσα από μια σωστή οργάνωση ώστε να ξεκινήσει σιγά-σιγά».
Ρεπορτάζ: Μπάμπης Καλπάνης
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;