Ως μία από τις πρωτοπόρες Περιφέρειες ως προς την αποτελεσματικότητά τους πάνω σε θέματα του πρωτογενούς τομέα και ειδικότερα όσον αφορά στο «Καλάθι των Αγροτικών Προϊόντων της Περιφέρειας», χαρακτηρίζεται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, όπως τονίστηκε στην συνάντηση εργασίας που έγινε το πρωί της Τετάρτης 13 Ιουλίου στην Κομοτηνή υπό την Προεδρεία του Περιφερειάρχη Άρη Γιαννακίδη.
Στην συνάντηση συμμετείχαν Στη συνάντηση δεν μπόρεσε να παρευρεθεί τελικά ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργος Κανελλόπουλος, ενώ αντ’ αυτού συμμετείχε ο σύμβουλος του ΥΠΑΑΤ Κωνσταντίνο Πιλαφτσής καθώς επίσης ο Αντιπεριφερειάρχης Γιώργος Ούστογλου και υπηρεσιακοί παράγοντες.
Κατά την διάρκεια της τεχνικής συνάντησης συζητήθηκαν οι λεπτομέρειες για την ενεργοποίηση του «Καλαθιού», τα προϊόντα του οποίου ομόφωνα έχουν εγκριθεί από την αρμόδια επιτροπή της Περιφέρειας και σύντομα θα συζητηθούν ως προς την τελική απόφαση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.
Θα ακολουθήσουν τα επόμενα βήματα που αφορούν στα έργα που απαιτούνται για το πρόγραμμα και για τα οποία υπάρχει ήδη ετοιμότητα μετά και από την διαβούλευση που έχει προηγηθεί σε επίπεδο φορέων αλλά και τοπικών κοινωνιών.
Τέλος, συζήτηση έγινε και για τα δημοπρατήρια αγροτικών προϊόντων που η Περιφέρεια θέλει να δημιουργήσει και που θα συμβάλουν καταλυτικά στην ενίσχυση του αγροτικού εισοδήματος και κυρίως στην οργάνωση της αγοράς των αγροτικών προϊόντων και στην προώθηση τους στις αγορές του εσωτερικού αλλά και του εξωτερικού.
Ο Περιφερειάρχης για μία ακόμη φορά τόνισε την ανάγκη επιτάχυνσης περεταίρω των ρυθμών υλοποίησης των έργων που αφορούν στον πρωτογενή τομέα προκειμένου να υπάρξει αποτελεσματικότητα μέσα από δράσεις και πρωτοβουλίες που θα αξιοποιούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και θα την καταστούν έτοιμη μέσα σε ένα περιβάλλον άκρως ανταγωνιστικό αλλά και με ευκαιρίες που διαγράφονται στο μέλλον κυρίως σε αγροτοδιατροφικό επίπεδο.
Γιώργος Ούστογλου: «Έχει ιδιαίτερη σημασία η διάθεση των προϊόντων.Θα πρέπει να γίνει ένας αγώνας ώστε να πείσουμε τους παραγωγούς ότι όταν υπάρχει μια οργανωμένη δομη για τη διάθεση των προϊόντων και τη διαχειρίζονται οι ίδιοι, θα έχουν πολλαπλά και σημαντικά αποτελέσματα»
Ο Αντιπεριφερειάρχης , υπεύθυνος πρωτογενούς τομέα, Γιώργος Ούστογλου, ανέφερε σε δηλώσεις του πως μετά και την ψήφιση των τοπικών προϊόντων από το περιφερειακό συμβούλιο θα ακολουθήσει η διαδικασία ενός επιχειρησιακού σχεδίου που στόχο θα έχει την ανάδειξη και την πρόωθηση αυτών των προϊόντων ενώ το επόμενο βήμα είναι το δημοπρατήριο γιατί , όπως υποστήριξρ ο ίδιος «είναι κοινός τόπος πλέον πως είναι πάρα πολύ εύκολο να παράγουμε προϊόντα, υπάρχει τεχνογνωσία και υποστηρικτικοί μηχανισμοί, εκείνο όμως που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι η διάθεση των προϊόντων. Θα γίνει και μια καταγραφή κάποιων έργων απαραίτητων ώστε να βοηθήσουν όλες αυτές τις δράσεις και τις ενέργειες που έχουν κάνουν με τον πρωτογενή τομέα με χρηματοδότηση είτε από την περιφέρεια, είτε του υπουργείου αγροτικής ανάπτυξης και τροφίμων ή από ευρωπαϊκά προγράμματα».
Για την επιλογή των τοπικών προϊόντων συστάθηκε μια ομάδα εργασίας στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι από τις Ενώσεις, τα Επιμελητήρια, τις Διευθύνσεις Αγροτικής Ανάπτυξης κάθε Περιφερειακής Ενότητας έτσι ώστε να υπάρχει, όπως τόνισε ο κ. Ούστογλου «μια πιο αντικειμενική πρόταση για τα προϊόντα ενώ τέθηκαν και κάποιοι στόχοι για την επιλογή αυτών». Έτσι η επιτροπή του πρωτογενούς τομέα μετά από συνεδριάσεις και συζητήσεις απόφασισε και κατέληξε σε 20 τοπικά προϊόντα, στα οποία ενδεικτικά συμπεριλαμβάνονται μέσα : ο καπνός – μπασμάς, το μετάξι Σουφλίου, η ελιά – θρούμπα. Το σκεπτικό έγινε με βάση το τι χαρακτηρίζει μια περιοχή ώστε να αναδειχθεί και το προϊόν της.
Η επιλογή των προϊόντων θα είναι θέμα σε επόμενο περιφερειακό συμβούλιο ώστε να τα εγκρίνει ή ενδεχομένως να προσθέσει ή να αφαιρέσει κάποια από αυτά τα προϊόντα.
Όπως τόνισε ο κ. Ούστογλου «ζητούμενο είναι τα προϊόντα να τύχουν ευνοϊκής αντιμετώπισης από το καταναλωτικό κοινό τόσο σε περιφερειακό επίπεδο όσο και πανελλαδικό, δίνοντας στόχο στον αγροτο-διατροφικό τομέα για τα προϊόντα που είναι δικά μας και είναι πολύ καλύτερα από τα εισαγόμενα που βλέπουμε σε πολυκαταστήματα και σαφώς έχουν και ποιοτικά χαρακτηριστικά. Το θετικό είναι ότι υπάρχει στροφή των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα, κάτι που διαπιστώνουμε από ομολογίες των Ενώσεων Καταναλωτών».
Αναφορικά με τη δημιουργία δημοπρατηρίου ο ίδιος τόνισε πως «παράγουμε προϊόντα το θέμα είναι πως θα τα διαθέσουμε , τα δημοπρατήρια θα μπορούσαν να παίξουν έναν ρόλο. Μια πρώτη σκέψη του υπουργείου είναι να συμμετέχουν οι περιφέρειες αλλά το καλύτερο θα ήταν να συμμετέχουν ομάδες παραγωγών, οι ίδιοι οι αγρότες. Θα πρέπει να γίνει ένας αγώνας, τον οποίο θα στηρίξουμε εμείς και οι υπηρεσιακοί παράγοντες ώστε να πείσουμε τους παραγωγούς ότι όταν υπάρχει μια οργανωμένη δομή που έχει να κάνει με τη διάθεση των προϊόντων και τη διαχειρίζονται οι ίδιοι, θα έχουν πολλαπλά και σημαντικά αποτελέσματα για την τσέπη τους αλλά και για την οικονομία της περιοχής μας».
Ρεποσρτάζ: Μπάμπης Καλπάνης
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;