Πρωτοβουλία του ΣΠΑΡΤΑΚΟΥ για το κέντρο της Κομοτηνής

18 Ιουνίου 201507:36

Με δεδομένη την σημασία του τουρισμού και του συνοδού εισοδήματος για έναν τόπο, έστω και στην ελάχιστη κλίμακα που αφορά τον δήμο μας, αδυνατούμε να καταλάβουμε την αδράνειά του. Αδράνεια και σε ζητήματα ήσσονος κόστους αλλά μείζονος σημασίας, τα οποία συνδέονται με την δυνατότητα κάποιας αξιοποίησης του αυξανόμενου τουριστικού ρεύματος που διέρχεται από την περιοχή, είτε στον άξονα Ανατολής – Δύσης δια της Εγνατίας είτε στον από Βορράν άξονα. Προ ημερών συμπολίτες, που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στην τοπική αγορά, ενημέρωσαν τον δήμαρχο για τρία αιτήματα προς άμεση ικανοποίηση που έθεσαν υπόψιν των αρμοδίων, ζητώντας και τη βοήθειά του, παρότι θα λυθούν σε άλλο επίπεδο.

Με την ευκαιρία αυτή ρωτάμε τι κάνει η δημοτική Αρχή για την άμβλυνση του κυκλοφοριακού και αισθητικού προβλήματος, ιδίως στην οδό Ορφέως από όπου περνάν αναγκαστικά σχεδόν όλοι οι δημότες και η οποία υποδέχεται τους εισερχόμενους τουρίστες στην πόλη. Δεν ξέρουμε πώς νιώθουν οι δημοτικοί άρχοντες με την σημερινή τριτοκοσμική εικόνα αλλά επειδή εμάς μας ταλαιπωρεί και μας προσβάλλει, προτείνουμε δύο απλά και υλοποιήσιμα μέτρα:

1. Να εκλείψει από το κέντρο κάθε κίνηση μεγάλων οχημάτων. Πρώτα για τα τουριστικά λεωφορεία που έχουν εκεί την αφετηρία τους: δεν μπορεί η ΜΕΤRΟ, η ULUSOY ή όποιος άλλος να φορτώνει και να ξεφορτώνει επιβάτες παρκάροντας παράνομα και επιβαρύνοντας όλη την κίνηση της πόλης. Ο δήμος οφείλει να δημιουργήσει άμεσα, σε συνεργασία με τα ενδιαφερόμενα πρακτορεία, στην άκρη της πόλης (ενδεχομένως στην ανατολική αφετηρία της αστικής γραμμής 1 – Περιφέρεια / 1ο ΤΕΕ) για όλα τα λεωφορεία χώρο στάθμευσης, από τον οποίο με την αστική συγκοινωνία θα μεταβαίνει ο επιβάτης στο κέντρο. Έτσι θα εξοικονομηθεί χώρος και για τα διερχόμενα πούλμαν που θα μπορούν να επισκεφθούν την πόλη. Αυτό που προτείνουμε, έχει ήδη γίνει σε Καβάλα, Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη, δεν χρειάζεται παρά η πολιτική βούληση για να υλοποιηθεί.
Αναλόγως να πάψουν να αποβιβάζουν επιβάτες και τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ, είτε αυτά εξυπηρετούν μαθητές είτε κατοίκους των γύρω χωριών. Άλλος είναι ο προβλε-πόμενος χώρος αποβίβασης κι όχι το κέντρο της πόλης. Ακόμη θα βοηθούσε και η μεταφορά της αφετηρίας των μίνι μπας σε ένα από τα άκρα της διαδρομής τους. Πάντως επείγει η αποσυμφόρηση της μονίμως μποτιλιαρισμένης οδού, αξιοποιώντας για κίνηση και στάθμευση τον χώρο που απέμεινε μετά τον ποδηλατόδρομο.

2. Διενέργεια αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ιδεών για την αναβάθμιση της όψης των κτιρίων στην οδό Ορφέως στο επίμαχο τμήμα, ίσως και στο τμήμα της Δημοκρίτου μέχρι τη Λέσχη Κομοτηναίων. Είναι ένας εύκολος και οικονομικός τρόπος για να έχουμε προτάσεις ρεαλιστικές και σύγχρονες αλλά και για να κινητοποιηθεί το δημόσιο αίσθημα ευθύνης για την εικόνα του αστικού τοπίου. Τα γράψαμε στις προτάσεις μας για το νέο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Δήμου, το επαναφέρουμε κι εδώ, μαζί με τεχνικές λεπτομέρειες που θα βοηθήσουν στην υλοποίηση. Καταθἐτουμε και την περίληψη

Δυστυχώς η συγκυρία δεν επιτρέπει να ζητήσουμε άλλα, πολύ βασικά πράγματα, με μεγαλύτερο κόστος, π.χ. την δημιουργία μεθοριακού σταθμού στη Νυμφαία επί ελληνικού εδάφους και την οργανωμένη προβολή της περιοχής μας εκεί. Όμως ας πράξουμε αυτό που σήμερα περνάει από το χέρι μας, πριν μας βουλιάξει όλους η κρίση.

Η παραπάνω ερώτηση ετέθη προ ημερησίας διατάξεως προς τον Δήμαρχο Κομοτηναίων, με στόχο την πρόταση λύσεων για τη βελτίωση της καθημερινότητας των δημοτών αλλά και την προοπτική της πόλης μας. Η απάντηση του κ. Πετρίδη ήταν θετική για τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό και δήλωσε ότι ήδη είχε επιληφθεί του θέματος των τουριστικών λεωφορείων, προκειμένου να χρησιμοποιούν τον χώρο του ΚΤΕΛ. Επίσης συμφώνησε ότι και η πρόταση του ΣΠΑΡΤΑΚΟΥ είναι δυνητικά μια λύση. Όσον δε αφορά την υπόλοιπη κίνηση των λεωφορείων και των μίνι μπας είπε ότι πρόκειται για τεχνικές λεπτομέρειες που μπορούν όμως να εξεταστούν στο πνεύμα της ερώτησης.

Αρθρογράφος