Πως καταγράφουν τα social media την επιστροφή του “Μεσσήνιου Μακεδονομάχου”!

7 Φεβρουαρίου 201808:07

Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας

To επίμαχο ζήτημα της ονομασίας των Σκοπίων έκανε τους χρήστες των social mediaνα επαναφέρουν στο πολιτικό σκηνικό τον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά εξαιτίας της θέσης του για μη χρήση του όρου «Μακεδονία» και της στοχοποίησης του από το Μαξίμου. Ταυτόχρονα οι χρήστες των social media μνημονεύουν και την οικονομική πολιτική Σαμαρά αφήνοντας αιχμές για την εξόντωση της μεσαίας τάξης από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Αξίζει να επισημανθεί ότι ο υψηλός αριθμός των αναφορών για το Αντώνη Σαμαρά κατά τη διάρκεια των αναλύσεων μας για το «μακεδονικό» μας ανάγκασε να τον μελετήσουμε και μεμονωμένα καθώς για πρώτη φορά μετά το 2015 διαπιστώσαμε ανάκαμψη στα social media του πρώην πρωθυπουργού κάτι που φαίνεται αυθόρμητο και όχι οργανωμένο.

Το query «Αντώνης Σαμαράς» κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το εργαλείο PaloPro συνολικά 10.174 αναφορές για τη χρονική περίοδο 29 Ιανουαρίου – 4 Φεβρουαρίου 2018. Ο κύριος όγκος των αναφορών προέρχεται από το Twitter όπου και καθόρισε και τα ποσοστά των συναισθημάτων. H πλειοψηφία τους είναι θετικά προσκείμενη προς τον Σαμαρά σε σύγκριση πάντα με τα αρνητικά. Παράλληλα ο αριθμός των ουδέτερων συναισθημάτων, σύμφωνα με την ανάλυση περιεχόμενου, κυριαρχείται από αναφορές αμφισβήτησης προς την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για το σκοπιανό, τα εθνικά θέματα και τη φορολογία αλλά παρατηρείται και ένας αριθμός αναφορών αμφισβήτησης του Αντώνη Σαμαρά.

 

Θεματολογία

Η θεματολογία για την υπό εξέταση χρονική περίοδο 29 Ιανουαρίου – 4 Φεβρουαρίου 2018 επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro στις ακόλουθες αναφορές:

  • Την παρουσία του Αντώνη Σαμαρά στο συλλαλητήριο του Συντάγματος.
  • Τη δήλωση του Αντώνη Σαμαρά ότι «αυτή η συγκλονιστική εικόνα ενότητας και αποφασιστικότητας του ελληνικού λαού θα φτάσει έξω».
  • Το δείπνο του Αντώνη Σαμαρά με τον πρόεδρο της ΝΔ Κυριάκο Μητσοτάκη στην Καλαμάτα.
  • Τη δήλωση του Γραφείου του Πρωθυπουργού για το συλλαλητήριο του Συντάγματος «ότι τα εκατομμύρια που φαντάστηκαν Σαμαράς και Μητσοτάκης παρέμειναν ευσεβής πόθοι».
  • Τον «πόλεμο» ανακοινώσεων μεταξύ του υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής Νίκου Παππά και των συνεργατών του Αντώνη Σαμαρά.

Συμπεράσματα

Η πλειοψηφία των χρηστών των social media σύμφωνα με τα ποσοτικά δεδομένα και την ανάλυση του περιεχομένου του PaloPro εμφανίζει ως σημείο αναφοράς του σκοπιανού τον Αντώνη Σαμαρά και εκφράζει την οργή της για το χειρισμό του από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Οι χρήστες των social media αναλυτικότερα θεωρούν ότι :

  • Οι θέσεις του Αντώνη Σαμαρά τόσο για το σκοπιανό όσο και για τα άλλα εθνικά θέματα συσπειρώνουν τη δεξιά βάση της ΝΔ που είναι εθνικά σκεπτόμενη και δεν επιθυμεί παραχωρήσεις. Ο Σαμαράς εκφράζει ένα μεγάλο ποσοστό της λαϊκή δεξιάς  που εμφανίζεται να είναι ισχυρή τόσο στο εσωτερικό όσο και στην ομογένεια – εκφράστηκε και μέσω της «διπλωματίας των συλλαλητηρίων».
  • Οι αναφορές στον Αντώνη Σαμαρά χρησιμοποιούνται για να εκφραστούν προβληματισμοί και να σταλούν μηνύματα προς τον αρχηγό της ΝΔ Κυριάκο Μητσοτάκη καθώς τα social media επιθυμούν μια σαφή θέση για το σκοπιανό και το όρο «Μακεδονία».
  • Αναφορές που συνδέουν το τάφο της Αμφίπολης και με τον Αντώνη Σαμαρά δείχνουν ότι το νέο «μακεδονικό» έχει το δικό του σημείο αναφοράς την Αμφίπολη κάτι που πιστώνεται στον πρώην πρωθυπουργό.
  • Ο Αντώνης Σαμαράς φαίνεται να εξελίσσεται σε κύριο εκφραστή της αντί -ΣΥΡΙΖΑ ιδεολογίας με «αιχμή του δόρατος» τα εθνικά θέματα. Το γεγονός ότι του επιτίθεται το Μαξίμου σημαίνει για κάποιους χρήστες των social media ότι τον φοβάται.
  • Ο Αντώνης Σαμαράς εμφανίζεται ως ο μεγάλος κερδισμένος από τον «εμφύλιο» που προσπάθησε να δημιουργήσει το Μαξίμου στη ΝΔ με αφορμή το σκοπιανό.
  • Η ανάδειξη του μεσσήνιου Σαμάρα ως υπερασπιστή της Μακεδονίας φέρνει σε δύσκολη θέση την καραμανλική πτέρυγα και τους βουλευτές της Μακεδονίας οι όποιοι λογικά θα έπρεπε να πρωτοστατούν από τη στιγμή που και ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής είναι και βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης.
  • Η έλλειψη μη πολιτικού πολιτισμού από τον Αντώνη Σαμαρά προς τον Αλέξη Τσίπρα (δεν παρέδωσε στο Μέγαρο Μαξίμου) φαίνεται να αρχίζει να λειτουργεί θετικά υπέρ του πρώην πρωθυπουργού. Αυτό αποτελεί και τη διαχωριστική γραμμή του από τους άλλους πολιτικούς που είναι political correct αλλα δεν προβληματίζουν το Μαξίμου.
  • Μνημονεύουν την οικονομική πολιτική που ακολουθούσε η κυβέρνηση Σαμαρά και επικρίνoυν αυτή του Αλέξη Τσίπρα ακόμα και η επιλογή για υπουργούς Οικονομικών.
  • Εκφράζουν οργή για την εξόντωση της μεσαίας τάξης από την υπερφορολόγηση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και κυριαρχεί η εντύπωση ότι αν παράμενε η κυβέρνηση Σαμαρά η χώρα θα είχε τώρα καταφέρει να βγει από το μνημόνιο.
  • Ο Αντώνης Σαμαράς εμφανίζεται να έχει δικαιωθεί και να αποτελεί πρόβλημα για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αλλά και για τους υπόλοιπους πολιτικούς αρχηγούς.
  • Ο πρώην πρωθυπουργός συνεχίζει να έχει και ορκισμένους εχθρούς που τον κατηγορούν ως ακροδεξιό, υμνητή των μνημονίων, υπαίτιο για την οικονομική πολιτική που αναγκάζεται να ασκήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Οι αναφορές αυτές εκφράζονται μέσω των αρνητικών συναισθημάτων και ενός αριθμού των ουδέτερων που τον αμφισβητούν για τη θέση του σκοπιανό και τις πολιτικές επιλογές του.

________________

Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των διεθνών σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του.

 Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Έχειπαρακολουθήσειπιστοποιημένα courses και seminarsγια Digital 

Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.

 

Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Proαποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των social media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.

 

 

Αρθρογράφος