Ποιούς ενόχλησε ο Μακαριώτατος Ιερώνυμος Β’; (video)
19 Ιανουαρίου 202112:15
Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Γεώργιο Σαρρή μέσα στο καθολικό της ιστορικής Ιεράς Μονής του Οσίου Λουκά στη Βοιωτία, αποκαλύπτει τον πολύ σημαντικό ρόλο που διαδραμάτισε η Εκκλησία στην ελληνική Επανάσταση.
Μίλησε για το εάν υπήρχαν κρυφά σχολειά αλλά και για την απόφαση του Γρηγόριου Ε’ να αποκηρύξει την Επανάσταση. Διηγήθηκε ιστορίες για τον Αθανάσιο Διάκο και μίλησε για τους κληρικούς που συμμετείχαν στην Επανάσταση. Εξήγησε ακόμα γιατί υπήρχαν σταυροί σε όλες τις σημαίες της Επανάστασης.
Σε ένα σημείο της συνέντευξης εξέφρασε την άποψη πως το Ισλάμ, δεν αποτελεί θρησκεία αλλά πολιτικό κόμμα και πολιτική επιδίωξη και οι άνθρωποί του “είναι άνθρωποι του πολέμου και της εξαπλώσεων” .“Αυτό είναι χαρακτηριστικό του Ισλάμ, το λέει και η διδασκαλία του Μωάμεθ”, συμπλήρωσε αναφερόμενος στην άλωση της Κωνσταντινούπολης.
Οι αντιδράσεις που προκάλεσαν οι (απομονωθείσες από το πλήρες σώμα της συνέντευξης) απόψεις του Έλληνα Ιεράρχη εμφανίζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον ως προς την ποιοτική τους ανάλυση, καθώς φαίνεται ότι κάποιοι ενοχλήθηκαν ή και θορυβήθηκαν από τις “απρόβλεπτες” και “μη πολιτικώς ορθές” θέσεις του Προκαθημένου της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Κατά την άποψή μας οι “θιγόμενοι” κατατάσσονται στις ακόλουθες κατηγορίες:
2. Εντύπωση προκαλεί το ύφος και το πνεύμα της κοινής δήλωσης των δύο Μουφτήδων (της οποίας ο συντάκτης “καταζητείται”) καθώς δημιούργησε “Θέμα Θράκης” από ένα άσχετο με αυτήν απόσπασμα συνέντευξης για το 1821….. και μάλιστα παραμονές διερευνητικών επαφών με Τουρκία προσφέροντας κακές υπηρεσίες και στην Κυβέρνηση και στην Θράκη.
3. Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι φέρονται ως ενοχλημένοι οι Τοποτηρητές Μουφτειών Ξάνθης-Διδυμοτείχου οι οποίοι μέχρι στιγμής είναι οι πλέον ωφελημένοι από την Ελληνική Εκκλησία και την Ελληνική Πολιτεία με τον Σοφολογιώτατο κ. Μπιλάλ Καραχαλήλ να απολαμβάνει της πλήρης στήριξης του Ελληνικού Κράτους όταν έγινε στόχος υβριδικών επιθέσεων για την προσωπική του ζωή.
4.Ενδιαφέρουσα η κοινή δήλωση των Μουφτήδων Μπιλάλ Καραχαλήλ, Ξάνθης και Χαμζά Οσμάν, Διδυμοτείχου όχι μόνον διότι βάλλει ευθέως κατά του Μακαριωτάτου Ιερώνυμου και του ΓΓ Υπουργείου Παιδείας κ.Γιώργου Καλαντζή αλλά και ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΤΥΠΩΝ ΜΟΥΦΤΗΔΩΝ για τις οποίες δεν έχουν βγάλει μέχρι σήμερα ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ. Στην ίδια γραμμή πλεύσης δίνουν άλλοθι στο όνομα μιας δήθεν συνύπαρξης στην απραξία υπηρεσιών που έχουν δει την Θράκη μόνον ως Ελ Ντοράντο.
6.Η αντίδραση των πολιτικών εκπροσώπων της μειονότητας που επέλεξαν κυρίως τουρκόγλωσσες αναφορές πρέπει να θεωρηθεί ως αναγκαία λόγω των εξαρτήσεών τους τόσο από το εκλογικό σώμα της μειονότητας όσο και από την ανάγκη να μην δημιουργηθούν ρήγματα στις σχέσεις τους με την “Μητέρα-Πατρίδα”. Ο χρόνος αντίδρασής τους είναι αντιστρόφως ανάλογος με τον βαθμό εξάρτησής τους απο συγκεκριμένα εξωχώρια κέντρα. Να μην ξεχνάμε και το ότι κάποιοι βλέπουν ως τουρκικό βιλαέτι την Θράκη λέγοντας ότι “Η Δυτική Θράκη είναι κέντρο τουρκισμού και πολιτισμού”
9.Η δήλωση του Πρόεδρου του Δ.Σ. του Σ.Ε.Μ.Δ.Θ κ. Χ. Μπαλτατζή αναδεικνύει και μία άλλη διάσταση, αυτήν της νέας εκολλαπτόμενης μειονοτικής ηγεσίας που θα θελήσει να λειτουργήσει σε άλλα πλαίσια , πιο αποδεκτά διεθνώς κι εναρμονισμένα με την τρέχουσα σημειολογία των διεθνών σχέσεων.Στα πλαίσια της ανάλυσής πρέπει να τονίσουμε ότι ο ιδιαίτερη προσπάθεια καταβάλλει διαχρονικά ο βουλευτής ΚΙΝΑΛ κ. Ιλχάν Αχμέτ προς την ίδια κατεύθυνση, τονίζοντας επανειλημμένως ότι το Ισλάμ είναι Θρησκεία Ειρήνης.
10.Τέλος, δεν πρέπει να αποκλείσουμε το γεγονός ότι κάποιοι κύκλοι φρόντισαν παραποιώντας τις θέσεις του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου και εξομοιώνοντάς τον με τον Κυρ. Βελόπουλου που λαϊκίζει σε θέματα θρησκευτικής πίστης, να βλάψουν την εικόνα της Χώρας στα Ισλαμικά Κράτη ειδικά μετά τις επιτυχείς κινήσεις του ΥΠΕΞ Νικ. Δένδια σε Αίγυπτο, Λιβύη, Σ. Αραβία και ΗΑΕ.