Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Το τμήμα πολιτικού μάρκετινγκ της Ελληνικής Λύσης εξακολουθεί να εμπαίζει την λογική των Ελλήνων στοχεύοντας στο ευκαιριακό και ανενημέρωτο κοινό.
Καθώς το θέμα της παράνομης μετανάστευσης είναι “πιασάρικο” και μπορεί να οδηγήσει σε συσπείρωση οπαδών, το κόμμα της Ελληνικής Λύσης εντός τριών ημερών έχει προσφύγει στην λογική των fake news από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που θεωρείται και συνήθης πρακτική στον χώρο του πολιτικού και κομματικού μάρκετινγκ.
Κυρ. Βελόπουλος: Από τα “Μαύρα ταμεία” στο “ξεπούλημα της δεξιάς” και τους “υποψηφίους-φαντάσματα” της Θράκης
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, παρουσιάζει η μεθόδευση της Ελληνικής Λύσης για να διαστρεβλώσει την πραγματικότητα και κυρίως να δημιουργήσει ψευδείς εντυπώσεις σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στην Θράκη με την αντιμετώπιση των πράξεων των διακινητών.
Παρουσιάσθηκε σε δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού STAR έγγραφο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αλεξανδρούπολης προς τον Αστυνομικό Διευθυντή της πόλης, (γνωμοδοτικού χαρακτήρα) με τον ισχυρισμό πως δίνει το πράσινο φως για την χρήση καρφιών από τις αρχές.Το έγγραφο αυτό, ήταν αποτέλεσμα επιστολής που έστειλε προς την Εισαγγελία Αλεξανδρούπολης, ο βουλευτής του νομού Έβρου, Παπαδάκης Παράσχος στις αρχές του μήνα.
Μετά από την δημοσιοποίηση του σχετικού εγγράφου, κυκλοφόρησε η είδηση ότι “δόθηκε πράσινο φως για καρφιά στην Εγνατία” , είδηση που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και διαστρεβλώνει εν πολλοίς τα όσα (δεν) συζητούνται από τους “Ταγούς της Θράκης” για την αντιμετώπιση του προβλήματος .
Άβουλοι, απόντες, μοιραίοι κι ακούσιοι συνεργοί των διακινητών
Να υπενθυμισουμε ότι ήδη ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου με την υπ αριθμ 5/18-05-2004 γνωμοδότησή του προς την διεύθυνση οργάνωσης του αρχηγείου της ΕΛΑΣ έχει γνωμοδοτήσει ότι δυνάμει του άρθρου 25 ΠΚ κατ’ εξαίρεση και σε ειδικές περιπτώσεις (όπως λαθρομετανάστευση ή εισαγωγή στη Χώρα ναρκωτικών ή
διωκόμενοι για αυτόφωρο κακούργημα κλπ) μπορεί να κριθεί σύννομη και επιτρεπτή η χρήση των ως άνω μέσων ως μέτρο προστασίας του κοινωνικού συνόλου.
Με τα καμώματα αυτά 1. αποπροσανατολίζεται η κοινή γνώμη για την πραγματική φύση του προβλήματος 2. δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν 3. υπονομεύονται οι έννοιες της κρατικής κι εθνικής ασφάλειας και 4. δίνεται άλλοθι σε όσους πραγματικά ευθύνονται για τις παραλείψεις στην αντιμετώπιση του φαινομένου της παράνομης μετανάστευσης.
Σχετικά , λοιπον, με τα καρφια και την περίφημη γνωμοδότηση, επικαλούμενοι και το ρεπορταζ της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ επισημάνθηκαν και παλαιότερα τα εξής:
- 1.η χρήση καρφιών μπορεί να κριθεί σύννομη και να επιτραπεί κατ’ εξαίρεσιν υπό προϋποθέσεις, όπως όταν τελείται η παράνομη πράξη της διακίνησης μεταναστών.
- 2. στη γνωμοδότηση αναφέρεται ότι σε αυτή την περίπτωση πρέπει να έχουν ληφθεί και προληπτικά μέτρα, να έχουν τοποθετηθεί προειδοποιητικές πινακίδες, να ενημερωθούν άλλοι οδηγοί με ηχητικές συσκευές από την αστυνομία, να απαγορευτεί η κυκλοφορία έτερων οχημάτων.
- 3.Η τελική κρίση πάντως για τον άδικο χαρακτήρα χρήσης των μέσων, εάν τυχόν υποβληθεί σχετική έγκληση, ανήκει μόνο στο αρμόδιο δικαστήριο ή δικαστικό συμβούλιο ή στους αρμόδιους εισαγγελείς
- 4. η γνωμοδότηση έχει τύχει διαφορετικών ερμηνειών. Κάποιοι αστυνομικοί έχουν εξοπλιστεί με φορητά καρφιά ακινητοποίησης και θεωρούν ότι επιτρέπεται η χρήση τους. Αλλοι, όμως, επικαλούνται την ίδια γνωμοδότηση θεωρώντας ότι απαγορεύεται η λήψη αυτού του μέτρου.
Να επισημανθεί ότι τα ζητήματα που έχουμε θίξει κι εμείς από την εμπειρία μας αφορούν στην αποτρεπτική τακτική, την μηχανική αστυνόμευση, την συντήρηση της Εγνατίας που διευκολύνει ορατοτητα οδηγων, την ενημέρωση των χρηστών και τις περιπολίες επί του οδοστρώματος από οχήματα της Εγνατίας και της ΕΛΑΣ και όχι μόνον.
Μηχανισμοί ανάσχεσης ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ μπορούν να τοποθετηθούν ως πρόσθετος εξοπλισμός πριν την είσοδο-εξοδο στην Εγνατια κι αυτο με υπουργική απόφαση και κάτω από συγκεκριμένες προυποθεσεις (Σαν τα σαμαρακια μπροστα στα σχολεία)
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ και ο βουλευτής της στον Έβρο σήμερα συνέβαλαν τα μέγιστα στην διασπορά ψευδών ειδήσεων με αποδέκτες ένα μεγάλο τμήμα της ανενημέρωτης κοινής γνώμης που απαιτεί και διψά για την λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση των δολοφόνων λαθροδιακινητών. Ωστόσο πρέπει να επισημανθούν τα εξής:
- 1. Υπήρχαν κατά καιρούς σκέψεις για τη χρήση καρφιών που να τρυπούν τα λάστιχα του ύποπτου οχήματος, τα οποία ωστόσο χρησιμοποιήθηκαν μόνο μία φορά ως μέσο ασφαλείας στο Ολυμπιακό Στάδιο και στο Ολυμπιακό Χωριό, το 2004. Ομως τότε υπήρχε αρνητική γνωμοδότηση του Αρείου Πάγου για τη χρήση τέτοιας μεθόδου για την καταστροφή των ελαστικών ώστε να σταματούν οι καταδιώξεις.
- 2. Πρόκειται για την ίδια περίφημη γνωμοδότηση που επικαλείται ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης και της οποίας έκανε χρήση σε δικό του υπηρεσιακό έγγραφο ο Εισαγγελέας Αλεξανδρούπολης , το οποίο και υπόπτως διέρρευσε.
- 3. Σημειώνεται, ότι όσον αφορά την ακινητοποίηση κλεμμένων ΙΧ με τη χρήση καρφιών, το 2004 στην γνωμοδότηση του Αρείου Πάγου μνημονευόταν ότι «η υποψία ότι ο οδηγός που δεν σταμάτησε ίσως θέλει να μην ανακαλυφθεί μια πράξη ιδιαίτερης κοινωνικής απαξίας (π.χ. μεταφορά ναρκωτικών, όπλων, εκρηκτικών κ.λπ.), αλλά η απλή αυτή δυνατότητα δεν σημαίνει ότι αντικειμενικά έχει αρχίσει να υπάρχει ένας σημαντικός κίνδυνος για το κοινωνικό σύνολο, που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί διαφορετικά». Ακόμη η απαγόρευση υπήρξε – όπως σημειωνόταν στο δικαστικό έγγραφο – γιατί μπορεί το καταδιωκόμενο όχημα με σκασμένο ελαστικό να προκαλέσει τροχαίο ατύχημα».Να σημειώσουμε ότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις αντιθέτως κινούμενων οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους σε χώρες του εξωτερικού (Γερμανία, Αυστρία, Βέλγιο, Εσθονία, κ.λπ.) γίνεται ευρεία χρήση των «καρφιών». Όπως έχει διαπιστωθεί, η χρήση καρφιών ανακόπτει με επιτυχία την επικίνδυνη πορεία του οχήματος, διασφαλίζοντας στον μέγιστο βαθμό το αγαθό της ανθρώπινης ζωής, είτε αφορά τον υπαίτιο οδηγό είτε τους υπολοίπους χρήστες της οδού, αποσοβώντας περαιτέρω δυσάρεστες εξελίξειςΗ χρήση καρφιών για τις περιπτώσεις ανάσχεσης-ανακοπής κίνησης αντιθέτου κινούμενου οχήματος, σε σημείο προεπιλεγμένο και απολύτως ασφαλές για τους υπόλοιπους χρήστες αποτελεί μία συνήθη πρακτική για αστυνομίες ευρωπαικών κρατών.
- 4. Ο ίδιος βουλευτής της Ελληνικης Λύσης προέκρινε και την χρηση πυροβόλου όπλου αλλά τι σκάσιμο των ελαστικών ενός ΙΧ δεν υιοθετείται από καμιά Αστυνομία του κόσμου. Δεν είναι αποδεκτό ως ορθή πρακτική και δεν εκπαιδεύονται σχετικά οι αστυνομικοί γιατί οι επαναλαμβανόμενες βολές υπό μικρή κλίση σε ασφάλτινο δρόμο οδηγούν κατά κύριο λόγο σε εξοστρακισμούς και οι σφαίρες θα φύγουν προς άγνωστες κατευθύνσεις.
- 5. Η Ελλάδα παρουσιάζει ένα τελείως αναχρονιστικό και παλαιωμένο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τα φαινόμενα αυτά σε σχέση με αντίστοιχα κράτη του εξωτερικού. Πρωταρχικά , δεν προβλέπεται από την νομοθεσία μας τόσο ο εμβολισμός όσο και η εκτροπή του καταδιωκόμενου αυτοκίνητού με συνέπεια να εκτίθενται σε προφανή και άμεσο κίνδυνο αρκετά άτομα. Δεν θα έπρεπε ένα πολιτικό κόμμα και ένας φέρελπις νομομαθής νεοεκλεγεί΄ς βουλευτης να ασχοληθουν με την εφαρμοστεα αντεγκληματική πολιτική και την άντληση παραδειγμάτων από την ευρωπαϊκή και διεθνη εμπειρια αλλά και την επανεξέταση του Κώδικα της Ποινικής Δικονομίας για τις δικονομικές ενέργειες που ακολουθούνται στις περιπτώσεις που παραβιάζεται η νομοθεσία από αστυνομικούς κατά τον χρόνο εκτέλεσης της υπηρεσίας τους;
- 6. Πολύ πριν το περιστατικό στου Ρέντη (το θυμάται κανείς;) η ΕΑΥΘΕΣ είχε αιτηθεί “Υιοθέτηση σύγχρονων μεθόδων από την ΕΛ.ΑΣ για την ακινητοποίηση των καταδιωκόμενων οχημάτων” το ….μακρινό 2020.. Αντί να ψάχνει η Ελληνική Λύση στο μακρινό 2004 ας πήγαινε λίγο πιο πισω…
- 7. Είναι αδιανόητο το πως διέρρευσε ένα υπηρεσιακό έγγραφο και η γνωμοδότηση ενός εισαγγελικού λειτουργου για ένα θέμα κρατικής και εθνικής ασφαλείας έγινε φεηγ βολάν και λαικο ανάγνωσμα. Είναι ξεκαθαρο ,πλέον, ότι ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης οικειοποιήθηκε την λαική δυσαρέσκεια, εκμεταλλεύθηκε την λαική οργή για λόγους αυτοπροβολής και από το “συμβολικο΄” αίτημα για την τοποθέτηση καρφιών στην Εγνατία προχώρησε στο δήθεν “πράσινο φως” για να στήσει επάνω σε αυτό ένα αφήγημα “Ρομπέν των Δασών”
- 8. Από τις “ταρζανιες” της Ελληνικής Λύσης απουσιάζει το σκεπτικό για τις ενδεχόμενες αγωγές αποζημίωσης άρθρου 105 ΕισΝΑΚ από παράνομες πράξεις αστυνομικών οργάνων στον βαθμό που έχουμε υπέρμετρη, αλόγιστη ή τυφλη αστυνομική βία.
- 9. Τα fake news της Ελληνικής Λύσης δημιουργούν και αρνητική εικόνα για την ΕΛ.ΑΣ. αλλά ταυτόχρονα διχάζουν την κοινή γνώμη για τον ρόλο και την αποστολη της Ελληνικης Αστυνομίας ενώ εκθέτουν και διεθνώς την Χώρα και την Ελληνική Κυβέρνηση
- 10. Δίνεται και η εντύπωση οτι υποκαθίσταται η εκτελεστική και η νομοθετική εξουσία απο την δικαστική με την υπέρμετρη προβολη μιας εισαγγελικής γνωμοδότησης που δεν ανταποκρίνεται στα οσα μεχρι σημερα γνωριζουμε για το πώς λειτουργεί η Ελληνική Πολιτεία
Εμείς, που ζουμε στην Θράκη κι έχουμε να αντιμετωπισουμε πολύπλευρους και …πολυδύναμους κινδύνους δεν έχουμε την πολυτέλεια των πατριδοκαπήλων , τω “εθνικών φαντασιώσεων” όπως δεν πρέπει ναποδεχόμαστε και την ισοπεδωτική λογική των δήθεν ρομαντικών δικαιωματιστών. Και στις δύο περιπτώσεις το αποτέλεσμα ειναι το ίδιο