Περιφέρεια ΑΜΘ: Πλήρη άγνοια στην διαχείριση κεφαλαίων για την Τουριστική Προβολή

8 Σεπτεμβρίου 201323:22

“Διεθνής ανοικτός διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου του έργου «Προβολή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης σε εξειδικευμένο έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο και αναβάθμιση του τουριστικού διαδικτυακού τόπου”

Με αυτό το τίτλο η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης προκήρυξε διαγωνισμό στις 26/8. Μέχρι εδώ όλα καλά μέχρι που διαβάσαμε την προκήρυξη. Σε μια περιφέρεια όπου το Branding Τόπου και δημοσιοποίηση του τουρισμού είναι άγνωστες λέξεις, διαβάζουμε:

“Τα παραπάνω σημαίνουν πως πρέπει να αξιολογηθεί και να αναδειχθεί η θεμελιώδης αξία κάθε τουριστικού πόρου, η σημαντικότητά του, αλλά και οι τρόποι τουριστικής χρήσης του. Πρέπει να μετατραπούν οι διάφορες πληροφορίες, σε πληροφορίες με τουριστική αξία. Η επικοινωνιακή πολιτική πρέπει τελικά να αιχμαλωτίζει τον επισκέπτη πολύπλευρα εδραιώνοντας στη συνείδηση, τα ιδιαίτερα φυσικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά του τόπου, τις κρυμμένες έννοιες και τα νοήματα που συνθέτουν το πρόσωπο του και που συχνά είναι κωδικοποιημένα και δεν αποκαλύπτονται ως δια μαγείας. Αυτό φυσικά δεν εξασφαλίζεται τόσο εύκολα. Χρειάζεται αξιολόγηση της τουριστικής τους αξίας,χρειάζεται διεπιστημονική διαχείριση των πληροφοριών της, χρειάζεται ερμηνεία. Αυτή η ερμηνεία του συνόλου των τουριστικών αποθεμάτων της περιοχής, αυτή η διαφορετική, ελκυστική και καθολική οπτική γωνία της Περιφέρειας ΑΜ-Θ είναι που αναζητάτε κάθε φορά που υλοποιείται ενέργεια τουριστικής προβολής για την συγκεκριμένη περιοχή. Σημαντική παράμετρος που πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη είναι το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου ένας Νέος Τουρισμός διαμορφώνεται καθώς παρατηρείται μια στροφή από τον μαζικό απρόσωπο και παθητικό τουρισμό, στο συμμετοχικό τουρισμό και τον επιλεκτικό τουρισμό με σεβασμό στον τοπικό πολιτισμό και περιβάλλον. Ένα είδος τουρισμού που αποτελεί τον πρωταρχικό στόχο για την τόσο ιδιαίτερη περιοχή της Περιφέρειας ΑΜ-Θ. Οι υποψήφιοι ανάδοχοι πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι οι Νέοι Τουρίστες είναι ευέλικτοι, ανεξάρτητοι, πεπειραμένοι ταξιδιώτες, διαθέτουν ενισχυμένη οικολογική συνείδηση και μορφωτικό επίπεδο, αλλά και επιδιώκουν περισσότερο από ποτέ μοναδικές εμπειρίες και προδιαγραφές υψηλής ποιότητας. Επιλέγουν συνειδητά τους προορισμούς, γνωρίζουν επακριβώς που, γιατί και πως επιθυμούν να επισκεφθούν τον τόπο που τους κέντρισε το ενδιαφέρον. Το ταξίδι αναψυχής έχει πλέον σε μεγάλο βαθμό μετατραπεί σε διαδικασία σχεδιασμού από τον ίδιο τον ταξιδιώτη. Αυτό είναι κάτι που αλλάζει εντελώς το τοπίο στο πεδίο της τουριστικής εμπειρίας και πρέπει σαφώς να ληφθεί υπόψη κατά τη σχεδίαση των σχεδίων επικοινωνιακής στρατηγικής.”

Βέβαια, οι “ευέλικτοι” “Νέοι” τουρίστες δεν είναι με βραχιολάκι για να τους εγκλωβίσεις σε ένα ξενοδοχείο. Θα γυρίσουν να δούνε τα προϊόντα για τα οποία του μίλησες, και είναι εύλογο το ερώτημα: + τα έχει ψηφιοποίησει η Περιφέρεια; + έχει δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές για τις οποίες είναι υποχρεωμένη; + έχει η ίδια έρθει σε επαφή με τους επιχειρηματίες της περιοχής; Και συνεχίζουμε να διαβάσουμε στην προκήρυξη και συγκεκριμένα “Στα πλαίσια της συγκεκριμένης ενέργειας, ο Ανάδοχος θα συντάξει ολοκληρωμένο σχέδιο επικοινωνιακής στρατηγικής (media plan) αναφορικά με την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Το σχέδιο θα πρέπει κατ’ ελάχιστον να περιλαμβάνει τα εξής: ƒ επιλογή των τελικών αποδεκτών της επικοινωνιακής στρατηγικής και κατηγοριοποίησή τους σε ομάδες – στόχους ƒ – επιλογή χωρών – στόχων ƒ – μορφές τουρισμού που κρίνεται σκόπιμο να προωθηθούν ƒ – τύποι μέσων που προτείνονται ƒ – τύποι καταχωρήσεων που προτείνονται ƒ – χρονοδιάγραμμα ενεργειών

Ο Ανάδοχος δηλαδή (και αν είναι από την περιοχή της ΑΜΘ έχει καλώς) θα κρίνει, ποιες μορφές τουρισμού θα προωθηθούν. Το προσπερνάμε, και ρωτάμε, η Περιφέρεια η ίδια δεν γνωρίζει-αφού πουθενά μέχρι τώρα δε εμφανίζονται κάπου– τα Μη Ανταλλάξιμα Προϊόντα της περιοχής, είναι δυνατόν να τα γνωρίζει ο Ανάδοχος ο όποιος στην ουσία θα δημιουργήσει καμπάνιες με τις παρούσες πληροφορίες, γιατί, με 225.000 euro (σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και καταχωρήσεις) είναι αδύνατον να δημιουργήσει νέες. Ας δούμε όμως τι λέει η προκήρυξη για την αναβάθμιση του διαδικτυακού τόπου http://www.remthtourism.gr/, όπου η σωστή περιγραφή θα ήταν “κατέβασμα” και δημιουργία από την αρχή. Γιατί για αναβάθμιση είναι πολλά τα λεφτά. Αλλά ας δούμε τι γράφει στην προκήρυξη,

Η συγκεκριμένη ενέργεια αναφέρεται στην αναβάθμιση του διαδικτυακού τόπου (web site) προβολής του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης ο οποίος επί του παρόντος είναι αναρτημένος στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.remthtourism.gr. Το web site στην νέα, αναβαθμισμένη του μορφή θα πρέπει να προκαλεί το ενδιαφέρον του επισκέπτη, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να είναι γρήγορο, ελκυστικό και πλήρες. Επίσης ,θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από μια ανανεωμένη προσέγγιση όσον αφορά την συγγραφή των κειμένων, η οποία θα ξεφεύγει από το πρότυπο της ουδέτερης και ακαδημαϊκής περιγραφής, παρέχοντας την πληροφορία με τρόπο όσο το δυνατόν πιο ελκυστικό για τον επισκέπτη και η οποία θα συμβαδίζει με το ύφος των νέων εντύπων που θα παραχθούν για την Περιφέρεια στα πλαίσια άλλου σχετικού έργου της Αναθέτουσας Αρχής. Τα ανωτέρω χαρακτηριστικά θα πρέπει να διέπουν και τις προτάσεις από τους υποψηφίους Αναδόχους αναφορικά με τη νέα ηλεκτρονική διεύθυνση (domain) στην οποία θα μεταφερθεί ο αναβαθμισμένος διαδικτυακός τόπος. Το web site θα πρέπει να αποτελείται από διαφορετικά θεματικά επίπεδα και κατηγοριοποιήσεις ανάλογα με το βάθος και το είδος της πληροφορίας που θα παρέχεται στον επισκέπτη, να ανταποκρίνεται σε διαφορετικά σενάρια χρήσης (use cases) και να προσφέρει την πληροφορία με τον καταλληλότερο για την εκάστοτε περίσταση τρόπο (πχ ήχος, εικόνα, κείμενο, flash, σύνδεση με διαδικτυακή εφαρμογή χαρτών, pdf κ.α.). Το site θα πρέπει να είναι πλήρως μεταφρασμένο τουλάχιστον στις εξής γλώσσες: Ελληνικά, Αγγλικά και Γερμανικά. Ακόμη θα πρέπει να συνοδεύεται από περιβάλλον διαχείρισης στα Ελληνικά ή στα Αγγλικά, το οποίο θα είναι εύχρηστο και ικανό να παραμετροποιήσει οποιοδήποτε στοιχείο του διαδικτυακού τόπου. Οι αναλυτικές τεχνικές προδιαγραφές παρουσιάζονται στο Παράρτημα Γ – Προδιαγραφές διαδικτυακού τόπου.

Και φτάνουμε στο καλύτερο

“Σημειώνεται ότι για την διασφάλιση της κάλυψης όλου του εύρους των απαιτήσεων του έργου, ο υποψήφιος ανάδοχος θα πρέπει να συγκροτήσει ομάδα έργου που αποτελούμενη τουλάχιστον από τις εξής ειδικότητες: – ειδικός σε θέματα ερμηνείας πολιτισμού δικτύωσης/επικοινωνίας και δημοσιοποίησης τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών ƒ-γραφίστας ƒ-σκηνοθέτης ƒ-επιστήμων πληροφορικής ƒ-μεταφραστές πιστοποιημένοι από αρμόδιους φορείς στις γλώσσες που απαιτούνται”

Τι λέει λοιπόν, στο 2013 όπου το Web Marketing έχει ενσωματώσει εργαλεία που δημιουργούν αγοραστικό κοινό εν μία νυκτί, η Περιφέρεια θέλει μια ιστοσελίδα που να έχει….. χάρτες σε Pdf…εικόνα…..ήχο…flash(Omg που λένε) και …κλπ κλπ. και επειδή οι αναγνώστες δεν ξέρουν, και δεν οφείλουν στο κάτω κάτω, μιλάμε για μια ιστοσελίδα όπου τα παραπάνω στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ήταν το κάτι διαφορετικό.

Βέβαια, δεν ξέρουμε αν στα κλπ κλπ κρύβονται τα:

– SEM (Search Engine Marketing)

– Mobile Markteting –

Social Networks Campaing και πολλά άλλα που γνωρίζουν οι εταιρείες που ασχολούνται με web marketing Ενδιαφέρον έχει και τα στελέχη που χρειάζονται για να δημιουργήσουν την ιστοσελίδα.

Τι θέλει λοιπόν η Περιφέρεια,

Έναν, ειδικό σε ειδικός σε θέματα ερμηνείας πολιτισμού δικτύωσης/επικοινωνίας και δημοσιοποίησης τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών.Αλήθεια, αυτός ο ειδικός, από που θα πληροφορηθεί τα Τουριστικά Προϊόντα; Ας μην σχολιάσουμε την πλήρη αρμοδιότητα του.

Έναν γραφίστα, όντως χρειάζεται για να δημιουργεί μοναδικές εικόνες

Εναν……σκηνοθέτη!!! Ας ελπίσουμε ότι πρόκειται περί λάθους

Επιστήμων πληροφορικής, αυτό που μπορούμε να καταλάβουμε είναι έναν προγραμματιστή ο οποίος όντως είναι απαραίτητος Κ

αι τέλος, πιστοποιημένοι μεταφραστές για Αγγλικά,Γερμανικά.Για Τούρκικα και Ρώσικα ούτε λέξη

Όπως προκύπτει και από την ίδια την προκήρυξη, οι συντάκτες η έχουν άγνοια για αυτό που πρέπει να γίνει, η οι γενικές οδηγίες έχουν ασάφεια. Πρόκειται για ακόμα μια προκήρυξη δηλαδή που στην ουσία έχει πολιτικά χαρακτηριστικά για να παρουσιασθεί ως έργο. Η Hellas Press Media Θα παρακολουθεί την εξέλιξη του, αφού σε αυτές τις εποχές, τα χρήματα αυτά μπορούν αν αξιοποιηθούν σωστά να βοηθήσουν πραγματικά τα τουριστικά προϊόντα της περιοχής. Διαβάστε όλη την προκήρυξη εδώ  

Και εδώ δείτε την απίστευτη προχειρότητα στην Philoxenia

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr