“Πένθιμη” η αγορά της Κομοτηνής – Χωρίς “πασχαλινή ατμόσφαιρα” η πόλη

12 Απριλίου 202323:55

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Μέχρι το βράδυ της Μ. Τετάρτης η κίνηση στην εμπορική αγορά της Κομοτηνής συμβάδιζε με την πένθιμη ατμόσφαιρα της Μεγάλης Εβδομάδας με τους επαγγελματίες της πόλης να εκφράζουν την απελπισία τους για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, ελπίζοντας σε μια μικρή τόνωση της κίνησης που αναμένεται να κορυφωθεί από την Μεγάλη Πέμπτη όταν και θα έχει μπει το δώρο του Πάσχα στους τραπεζικούς λογαριασμούς των ιδιωτικών υπαλλήλων.

Οι αλλαγές της νοοτροπίας των καταναλωτών στην μετά-Covid εποχή, η μέτρια έως και κακή περίοδος των εκπτώσεων που προηγήθηκε, . η προεκλογική περίοδος που επηρεάζει την εικόνα της αγοράς, καθώς παγώνει η κατανάλωση λόγω ανασφάλειας, οι επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης είναι κάποιες από τις πρόσθετες παραμέτρους που δημιουργουν την σημερινή εικόνα.

Σε πρώτο πλάνο, βεβαίως, οι “δομικές” οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά λόγω της ακρίβειας,καθώς από τις σχετικές έρευνες επαγγελματικών επιμελητηρίων προκύπτει ότι

  • ο μισθός φθάνει για τις πρώτες 18 ημέρες για το 55% των πολιτών
  • , το 85% των των καταναλωτών έχουν μειώσει τις αγορές τους σε είδη ένδυσης και υπόδησης, ενώ
  • την ίδια στιγμή το 55% έχει μειώσει αγορές και στα είδη πρώτης ανάγκης,
  • με το 88.6% να τάσσεται υπέρ της μείωσης του Φ.Π.Α στα καταναλωτικά προϊόντα,
  • το 88.4% υπέρ της μείωσης του Φ.Π.Α στα καύσιμα
  • και το 77.4% υπέρ της αύξησης δόσεων αποπληρωμής υποχρεώσεων προς το Δημόσιο.

Τα παραπάνω αποτελούν μία γενική εικόνα στην ελληνική αγορά που επηρεάζει και την κίνηση στην πόλη μας, με τους καταναλωτές να κινούνται προς το παρόν στις μεγάλες εμπορικές αλυσίδες και τα “καλάθια καταναλωτή και νονού” που καλύπτουν περίπου το 86% του τζίρου, εις βάρος όλων των μικρών επιχειρήσεων ενώ βρίσκουν κι εναλλακτικούς τρόπους ικανοποίησης των αναγκών τους μέσω του διασυνοριακού καταναλωτισμού (καύσιμα και αγορά βασικών ειδών σε Βουλγαρία ή Τουρκία).

Μεγάλη , όμως,  ευθύνη για την καταθλιπτική εικόνα της πόλης μας φέρουν οι θεσμικοί φορείς και οι Αρχές που εμφανίζουν ένα έλλειμμα συντονισμού στην οργάνωση δράσεων και πασχαλινών εκδηλώσεων σε συνεργασία με την Μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής που θα μπορούσαν και να προσελκύσουν επισκέπτες από όμορες πόλεις και νομούς αλλά και να δώσουν κίνητρα στους καταναλωτές για να κυκλοφορήσουν στα καταστήματα της πόλης.

Ανύπαρκτος , ακόμη κι ένας υποτυπώδης πασχαλινός στολισμός στην Κομοτηνή που θα δημιουργούσε εορταστικούς συνειρμούς και μία ανοιξιάτικη ατμόσφαιρα σε κατοίκους κι επισκέπτες.

Για τις ευθύνες του Δήμου Κομοτηνής , του Δημάρχου και των Αρμοδίων Αντιδημάρχων ας μην πούμε κάτι περισσότερο.

Ευτυχώς που υπάρχει και ο Γιάννης Μουρτίδης και στέλνει ευχετήρια SMS!

Καλή Ανάσταση!!!

(σσ:η φωτό εξωφύλλου από τον Κωνσταντίνο Μάρκου, facebook)

Αρθρογράφος