Με αποδέκτες εννέα Υπουργεία, ο Βουλευτής Ροδόπης σε μια σειρά προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο Δήμος Ιάσμου, αναλυτικά:
{loadposition likebox}
«Μετά την εφαρμογή του Καλλικράτη, υποβαθμίστηκε ουσιαστικά ο Δήμος Ιάσμου (διοικητικά, χρηματοδοτικά, αναπτυξιακά, δημογραφικά), ανακόπτοντας την ανάπτυξη στο πιο δυναμικό κομμάτι του Νομού Ροδόπης.
Κατά την πρόσφατη επίσκεψη μου στο Δήμο και την σχετική συζήτηση με τον Δήμαρχο και όλες τις παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου, ανέκυψαν σειρά ζητημάτων που επιβεβαιώνουν το παραπάνω συμπέρασμα. Ε Ρ Ω Τ Ω Ν Τ Α Ι οι κ.κ. Υπουργοί
{loadposition tweet}
- Πότε θα ολοκληρωθούν τα σχολικά συγκροτήματα του Ιάσμου (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο), οι πιστώσεις των οποίων είχαν εγκριθεί το 2008;
- Γιατί το φράγμα του Ιάσμου έχει παγώσει; Τι γίνεται με την τρίτη φάση της μελέτης, μια που οι δύο πρώτες φάσεις έχουν ολοκληρωθεί; Σε ποια φάση βρίσκεται η χρηματοδότηση του έργου που είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης το 2009 για το ποσό των 54 εκ. ευρώ; Αποτελεί για την σημερινή Κυβέρνηση προτεραιότητα το συγκεκριμένο έργο, από το οποίο εξαρτάται αρδευτικά ο κλήρος χιλιάδων αγροτών της δυτικής Ροδόπης, η ύδρευση πολλών οικισμών και η προστασία του οικολογικού πάρκου της Βιστωνίδας;
- Γιατί πάγωσε η υλοποίηση των προτύπων βιοκλιματικών εργατικών κατοικιών του οικισμού Ιάσμου, αν και είχε ολοκληρωθεί η σχετική μελέτη, η δημόσια διαβούλευση και είχε εγκριθεί η χρηματοδότηση;
- Πώς προτίθεται να αντιμετωπίσει το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη την υποστελέχωση της Αστυνομίας και του τμήματος συνοριακής φύλαξης, παρά την αύξηση της εγκληματικότητας και της λαθρομετανάστευσης στον νέο Καλλικρατικό Δήμο Ιάσμου; Γιατί αναστέλλεται η λειτουργία του Πυροσβεστικού Σταθμού Ιάσμου, παρά την πληθώρα των περιστατικών που αντιμετώπισε;
- Τι ενέργειες σκοπεύει να κάνει το Υπουργείο Πολιτισμού για την προστασία, αξιοποίηση και ανάδειξη των αρχαιολογικών χωρών της Αναστασιούπολης, της Μοναστικής Πολιτείας του Παπικίου όρους και της πρόσβασης με ειδικό μονοπάτι στη ιστορική γέφυρα του Κομψάτου; Είναι απαράδεκτο αρχαιολογικοί χώροι της Κλασικής και της Βυζαντινής περιόδου, που αναδεικνύουν τη διαχρονική παρουσία του Ελληνισμού στην περιοχή της Θράκης και μπορούν να αποτελέσουν πόλο έλξης θεματικού και προσκυνηματικού τουρισμού να παραμένουν σε αυτή την κατάσταση εξαιτίας της αδιαφορίας της Πολιτείας.
- Πώς σχεδιάζουν τα συναρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Πολιτισμού να αντιμετωπίσουν τα θεσμικά και άλλα ζητήματα που ανακύπτουν, ώστε να μπορέσει ο ορεινός όγκος της Ροδόπης να φιλοξενήσει επενδύσεις αιολικής ενέργειας, ανάλογες με αυτές που έχουν αναπτυχθεί στις περιοχές του Κέχρου και της Οργάνης; Αξίζει να σημειωθεί ότι αντίστοιχες επενδύσεις αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ έχουν αναπτυχθεί στη Βουλγαρική Επικράτεια της Οροσειράς της Ροδόπης, από Γερμανούς επενδυτές, που επέδειξαν ενδιαφέρον και για τον Δήμο Ιάσμου. Ο Δήμος Ιάσμου θα μπορούσε μέσα από τη διευθέτηση αυτού του ζητήματος να προσποριστεί σημαντικούς πόρους, απαραίτητους για την ανάπτυξη του.
- Μετά την επιβολή διοδίων στην Εγνατία Οδό, που αυξάνει το κόστος καθημερινής μετακίνησης των κατοίκων του Ιάσμου, από και προς την Ξάνθη, αποκτά ιδιαίτερη σημασία η διαπλάτυνση και βελτίωση του παλαιού οδικού δικτύου Ιάσμου-Ξάνθης. Παράλληλα, για λόγους διευκόλυνσης αλλά και ασφάλειας των κατοίκων της περιοχής καθίσταται αναγκαία η βελτίωση των οδικών συνδέσεων μεταξύ των οικισμών του Δήμου, όπως π.χ. Πολύανθος-Αμβροσία, Διαλαμπή-Ίασμος κλπ. Πώς και πότε προτίθεται το αρμόδιο Υπουργείο να χρηματοδοτήσει τα έργα δια της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης;
- Εξαιτίας μίας παρωχημένης απόφασης της ΔΕΣΦΑ, που σε δυσαρμονία με τα ευρωπαϊκά δεδομένα, υποχρεώνει την απομάκρυνση κτιριακών εγκαταστάσεων από τον αγωγό φυσικού αερίου, κινδυνεύει να ακυρωθεί οριστικά η σημαντική επένδυση του Εμπορικού Πάρκου στο Δήμο Ιάσμου, η οποία θα έφερνε πρόσθετα έσοδα στο Δήμο, θα τον καθιστούσε στον ευρύτερο χώρο της Βορείου Ελλάδας και της Νοτίου Βουλγαρίας τουριστικό και εμπορικό προορισμό και θα δημιουργούσε πάνω από 1000 θέσεις εργασίας στο Νομό Ροδόπης, που σήμερα δοκιμάζεται από την ανεργία (33%). Σημειώνεται ότι, η σχετική απόφαση της ΔΕΣΦΑ, όσο δεν τροποποιείται, ακυρώνει κάθε αναπτυξιακή δραστηριότητα διαμετακομιστικού εμπορίου και logistics ένθεν κακείθεν της Εγνατίας Οδού, η οποία σε μεγάλο μήκος διατρέχει τον βορειοελλαδικό χώρο παράλληλα με τον αγωγό φυσικού αερίου. Προτίθεται το αρμόδιο Υπουργείο να τροποποιήσει τη σχετική απόφαση, εναρμονίζοντας την με τα ευρωπαϊκά δεδομένα, ώστε να διευκολυνθεί η συγκεκριμένη επένδυση του εμπορικού πάρκου στον Ίασμο και κάθε άλλη τέτοιου είδους επένδυση κατά μήκους της Εγνατίας Οδού;»