Ο Τούρκος Πρόξενος προπαγανδίζει τις παράλληλες εκπαιδευτικές δομές;

24 Σεπτεμβρίου 202416:55

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Την Τρίτη 24/9/2024 ο Γενικός Πρόξενος της Τουρκίας στην Κομοτηνή μετά της συζύγου του, επισκέφθηκαν το 1ο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης, σε μία κίνηση που πλαισιώθηκε από οργανωμένη δράση των παρακρατικών μηχανισμών του Προξενείου, που αποσκοπούν στην ίδρυση και παγίωση παραλλήλων δομών εκπαίδευσης.

Στον απόηχο των αλλαγών που προώθησε το Ελληνικό Κράτος αντικαθιστώντας τους δύο διευθυντές των Μειονοτικών Γυμνασίων-Λυκείου Ξάνθης και Κομοτηνής , το τουρκικό παρακράτος επιτέθηκε συντονισμένα στην Ελληνική Πολιτεία βάλλοντας κατά της Αναπληρώτριας Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης ΑΜΘ κ. Μαριγούλα Κοσμίδου ενώ ταυτοχρόνως καλλιεργείται η προπαγάνδα στην Μειονότητα ότι αυτές οι αλλαγές έγιναν χωρίς την συγκατάθεση των σχολικών μειονοτικών εφορειών, στις οποίες προσδίδεται μία εκτελεστική ιδιότητα που δεν έχουν και δεν απορρέει από την ισχύουσα νομοθεσία.

Ως προετοιμασία της επίσκεψης αυτής πρέπει να θεωρηθεί και το κείμενο του γνωστού παρακρατικού στελέχους των τουρκοφρόνων της Μειονότητας Οζάν Αχμέτογλου, ο οποίος σε μακροσκελές άρθρο του υποστηρίζει ότι οι σχολικές μειονοτικές εφορείες (πρέπει να ) έχουν και παρεμβατικό ρόλο στην διαμόρφωση του εκπαιδευτικού προγράμματος και την διοίκηση των σχολείων.

 

 

Τα παραπάνω γίνονται κατανοητά εάν παρακολουθήσει κανείς την δίγλωσση ανάρτηση του Προξενείου, καθώς στο ελληνόγλωσσο κείμενο αναφέρεται ορθώς ότι:Επισκεφτήκαμε το 1ο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης. Ευχόμαστε ένα παραγωγικό και επιτυχημένο σχολικό έτος στη Διεύθυνση του Σχολείου, στους εκπαιδευτικούς, στους μαθητές, στους γονείς, στη Σχολική Εφορία και στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ενώ στο τουρκόγλωσσο αναφέρει:Επισκεφτήκαμε το 1ο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης. Ευχόμαστε μια παραγωγική και επιτυχημένη εκπαιδευτική περίοδο στη Διεύθυνση του Σχολείου, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τους γονείς, το Διοικητικό Συμβούλιο και τον Σύλλογο Γονέων και Δασκάλων κάνοντας χρήση των φράσεων okul idaresi και Encümen Heyeti αντί των okul müdürleri ή okul yönetimi.

Εξίσου ενδιαφέρον θα ήταν να γνωρίζουμε εάν ο κ. Αϊκούτ Ουνάλ ακολούθησε την προβλεπόμενη διαδικασία για την χορήγηση άδειας από την Αρμόδια Αρχή κι αν τελούσε υπό την συνοδεία εκπροσώπου ΥΠΕΞ ή Υπουργείου Παιδείας ή βρήκε ευκαιρία ν’αλωνίζει εντός των μειονοτικών σχολείων χάριν της ελληνοτουρκικής φιλίας. Δεν αποκλείεται να τον δούμε να επισκέπτεται κι άλλα μειονοτικά σχολεία για να περάσει το επιθυμητό μήνυμα…

Ας μην ξεχνάμε ότι, η επίσκεψη του Τούρκου Πρόξενου στο 1ο Μειονοτικό Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης -ίσως – συνδέεται και με την τακτική της ήπιας διπλωματίας που έχει υιοθετήσει η Κυβέρνηση Κυρ. Μητσοτάκη με τον Ρ.Τ. Ερντογάν στην σημερινή συνάντηση των δύο ηγεστών.στο περιθώριο της 79ης Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, στη Νέα Υόρκη.

Στη σημειολογία των διεθνών σχέσεων, επιβάλλεται να δίνουμε σημασία σε αυτές τις λεπτομέρειες καθώς με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να αντιληφθούμε τις πραγματικές προθέσεις και τους σχεδιασμούς των δρώντων του διεθνούς συστήματος.

Αντί Επιλόγου

Η τουρκική διπλωματία εργαλειοποιεί την μειονοτική εκπαίδευση στην Θράκη

 

Η απάντηση της Πολιτείας στην προπαγάνδα του παρακράτους για την Μειονοτική Εκπαίδευση

 

 

Αρθρογράφος