Ο Ιλχάν Αχμέτ προβάλλει την Κομοτηνή στο Κοινοβούλιο του Βελγίου

23 Ιανουαρίου 202409:19
  • Διακοινοβουλευτική Διάσκεψη στις Βρυξέλλες με θέμα Αστικές Πολιτικές στην Ε.Ε.
  • Στην ελληνική αποστολή εκ μέρους του ΠΑ.ΣΟ.Κ.-Κινάλ ο βουλευτής Ροδόπης
  • Εισήγηση για την Πράσινη Κινητικότητα και αναφορά στην βράβευση της Κομοτηνής το 2021 με το βραβείο «Access CityAward» καθώς και στην ανακήρυξή της ως Εθνικής Πρωτεύουσας Νεολαίας για το 2024
  • Έμφαση της Ευρώπης στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, τις μειωμένες εκπομπές άνθρακα και τη βελτίωση της συνολικής ποιότητας ζωής
  • Το υφιστάμενο πρόγραμμα επιδότησης αγορών, που ισχύει έως το 2024, παρέχει οικονομικά κίνητρα και οφέλη ΦΠΑ σε ιδιώτες και επιχειρήσεις για αγορά ή μίσθωση νέων ηλεκτρικών οχημάτων

Στο πλαίσιο της κυλιόμενης προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε., το Κοινοβούλιο του Βελγίου διοργανώνει χθες και σήμερα στις Βρυξέλλες Διακοινοβουλευτική Διάσκεψη με θέμα Αστικές Πολιτικές στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Διάσκεψη περιλαμβάνει τέσσερις θεματικές ενότητες σχετικά με την χρηματοδότηση των αστικών πολιτικών , τη συμμετοχή πολιτών στον σχεδιασμό σημαντικών έργων , την προσαρμογή των αστικών περιοχών στην Κλιματική Αλλαγή και την κινητικότητα στα αστικά κέντρα.

Στην ελληνική αποστολή εκ μέρους του ΠΑ.ΣΟ.Κ.-Κίνημα Αλλαγής μετέχει ο βουλευτής Ροδόπης , Ιλχάν Αχμέτ, μαζί με τον Πρόεδρο της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής , βουλευτή της Ν.Δ. κ. Χρήστο Μπουκώρο και τους βουλευτές, Φωτεινή Αραμπατζή της Ν.Δ. και Μιλτιάδη Ζαμπαρά του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.

Ο κ. Ιλχάν Αχμέτ κατά την παρουσίαση της εισήγησής του με θέμα « Πράσινη Κινητικότητα»  είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει μεταξύ άλλων και τις προόδους που έχουν συντελεστεί στην Κομοτηνή η οποία βραβεύθηκε με το ευρωπαϊκό βραβείο «Access CityAward»για το 2021, όταν της απονεμήθηκε ειδική μνεία με τίτλο «Η πόλη που αντιμετώπισε την προσβασιμότητα σαν ευκαιρία»,ενώ πρόσφατα ανακηρύχθηκε ως Εθνική Πρωτεύουσα Νεολαίας για το έτος 2024. Τόνισε , παράλληλα, ότι «η Κομοτηνή έχει αρχίσει να αγκαλιάζει τον τουρισμό ηλεκτρικών οχημάτων δίνοντας έμφαση στις υποδομές φόρτισης στα κεντρικά σούπερ μάρκετ και στο πάρκινγκ, παρέχοντας τη φόρτιση ως ευκολία».

Σύμφωνα με τον βουλευτή Ροδόπης, «η πράσινη κινητικότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντικατοπτρίζει μια ολιστική προσέγγιση για τον μετασχηματισμό του τρόπου με τον οποίο κινούνται οι άνθρωποι και τα αγαθά, με έμφαση στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, τις μειωμένες εκπομπές άνθρακα και τη βελτίωση της συνολικής ποιότητας ζωής».

«Παράλληλα με τη στροφή προς το περπάτημα, το ποδήλατο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η μείωση των εκπομπών ρύπων από τις μεταφορές απαιτεί από τις πόλεις να ηλεκτροδοτούν τα οχήματα που έχουν απομείνει στους δρόμους τους. Καθώς η τεχνολογική πρόοδος και το κόστος έχουν μειωθεί, η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα (EV) είναι όλο και πιο εφικτή για τις πόλεις. Η ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης EV είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη της αγοράς EV. Οι πόλεις πρέπει να δημιουργήσουν υποδομή φόρτισης EV σε κλίμακα και να ενθαρρύνουν τις επενδύσεις από άλλους ενδιαφερόμενους φορείς».

«Η περαιτέρω παροχή κινήτρων για την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, η επένδυση στις δημόσιες συγκοινωνίες, η προώθηση της ποδηλασίας, η εκπαίδευση και η υποστήριξη της έρευνας, είναι ζωτικής σημασίας για τις βιώσιμες μεταφορές στην Ελλάδα», κατέληξε ο βουλευτής Ροδόπης.

Αναλυτικά η εισήγηση του κ. Ιλχάν Αχμέτ. 

 

ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

«Η πράσινη κινητικότητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντικατοπτρίζει μια ολιστική προσέγγιση για τον μετασχηματισμό του τρόπου με τον οποίο κινούνται οι άνθρωποι και τα αγαθά, με έμφαση στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, τις μειωμένες εκπομπές άνθρακα και τη βελτίωση της συνολικής ποιότητας ζωής.

Παράλληλα με τη στροφή προς το περπάτημα, το ποδήλατο και τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η μείωση των εκπομπών ρύπων από τις μεταφορές απαιτεί από τις πόλεις να ηλεκτροδοτούν τα οχήματα που έχουν απομείνει στους δρόμους τους. Καθώς η τεχνολογική πρόοδος και το κόστος έχουν μειωθεί, η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα (EV) είναι όλο και πιο εφικτή για τις πόλεις. Η ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης EV είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη της αγοράς EV. Οι πόλεις πρέπει να δημιουργήσουν υποδομή φόρτισης EV σε κλίμακα και να ενθαρρύνουν τις επενδύσεις από άλλους ενδιαφερόμενους φορείς.

Στο πλαίσιο της Αθήνας, όπου ο ιδιωτικός χώρος στάθμευσης είναι σπάνιος και επομένως απαιτούνται περισσότεροι δημόσιοι φορτιστές, είναι κρίσιμο να προγραμματιστεί ο αριθμός των φορτιστών σύμφωνα με μια αναλογία ανά EV, σε αντίθεση με έναν σταθερό αριθμό. Επιπλέον, είναι επιτακτική ανάγκη να αρχίσετε να εστιάζετε στα οχήματα, η πόλη να έχει τον μεγαλύτερο έλεγχο. Αυτό σημαίνει ηλεκτροδότηση λεωφορείων, δημοτικών στόλων (δημόσια έργα, αστυνομία και άλλα αστικά οχήματα) και ταξί και δημιουργία της υποδομής φόρτισης που χρειάζονται.

Στην περίπτωση της Κομοτηνής, της πόλης από την οποία κατάγομαι, και μιας πόλης που έχει βραβευτεί με το Access CityAward το 2021 και ως Εθνική Πρωτεύουσα Νεολαίας για το έτος 2024, προσελκύει πολλούς τουρίστες τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα από το βορειοανατολικό τμήμα της Ευρώπης. Ο τουρισμός EV μπορεί επίσης να τονώσει την τοπική οικονομία προσελκύοντας τουρίστες που διαθέτουν ή θέλουν να νοικιάσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η υποδομή φόρτισης ευθυγραμμίζεται με τη βιώσιμη εικόνα των τουριστικών προορισμών, ελκυστική για ταξιδιώτες με οικολογική συνείδηση. Προσελκύοντας τουρίστες που προτιμούν τα ηλεκτροκίνητα ταξίδια, η Κομοτηνή έχει αρχίσει να αγκαλιάζει τον τουρισμό ηλεκτρικών οχημάτων δίνοντας έμφαση στις υποδομές φόρτισης στα κεντρικά σούπερ μάρκετ και στο πάρκινγκ, παρέχοντας τη φόρτιση ως ευκολία.

Η Ελλάδα εφαρμόζει κίνητρα και νομοθεσία για να ενθαρρύνει την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων και την υποδομή τους. Αυτά περιλαμβάνουν πλεονεκτήματα φόρου ταξινόμησης για ηλεκτρικά οχήματα, απαλλαγές από τον φόρο ιδιοκτησίας και οφέλη φόρου εταιρειών. Το υφιστάμενο πρόγραμμα επιδότησης αγορών, που ισχύει έως το 2024, παρέχει οικονομικά κίνητρα και οφέλη ΦΠΑ σε ιδιώτες και επιχειρήσεις για αγορά ή μίσθωση νέων ηλεκτρικών οχημάτων. Επιπλέον, υπάρχουν δημόσια κίνητρα υποδομής χρέωσης, όπως επιδοτήσεις για δημόσιους σταθμούς φόρτισης, φορολογικές απαλλαγές και τέλη σύνδεσης. Αυτές οι προσπάθειες στοχεύουν στην αύξηση της απορρόφησης των ηλεκτρικών οχημάτων και στη βελτίωση της υποδομής τους στην Ελλάδα.

Η περαιτέρω παροχή κινήτρων για την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, η επένδυση στις δημόσιες συγκοινωνίες, η προώθηση της ποδηλασίας, η εκπαίδευση και η υποστήριξη της έρευνας είναι ζωτικής σημασίας για τις βιώσιμες μεταφορές στην Ελλάδα».

Αρθρογράφος