Ο απολογισμός των social media για το έργο του κ.Χρ. Μέτιου και η επόμενη μέρα της ΝΔ στην ΠΑΜΘ

4 Σεπτεμβρίου 201809:00

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Πριν από δύο χρόνια ακριβώς, είχαμε επιχειρήσει να αναλύσουμε το “φαινόμενο Χρ. Μέτιος” τονίζοντας ότι “Η γνώση της πολιτικής επικοινωνίας μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το πέρασμα του κ. Μέτιου από την πολιτική θα ακολουθήσει την τροχιά ενός ακόμη πολιτικού μετεωρίτη, εκτός κι αν μας διαψεύσει η ίδια πραγματικότητα” χωρίς να παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι “Οι μήνες που ακολούθησαν προκάλεσαν έντονους προβληματισμούς στους εν Αθήναις υποστηρικτές του ενώ σε τοπικό επίπεδο κατάφερε ο νέος Περιφερειάρχης να δημιουργήσει σύγχυση στους συνεργάτες του αφήνοντας αδιάφορο το κοινό της Περιφέρειάς του.”

Τα έργα και οι ημέρες του συμπαθούς (κατά τ’άλλα) κ. Χρήστου Μέτιου έχουν απασχολήσει την τοπική κοινή γνώμη, παρά το γεγονός ότι ο ίδιος (ή οι συνεργάτες του) νομίζουν ότι με ¨παρωχημένες πρακτικές μπορούν να ανατρέψουν την αρνητική εικόνα που έχουν δημιουργήσει οι επιλογές τους.

Η ανάλυση που ακολουθεί βασίζεται στα αντικειμενικά ευρήματα των εργαλείων φήμης που κατέγραψαν τις τάσεις που επικρατούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ΠΑΜΘ και προέκυψε μετά τις αντιδράσεις που προκάλεσε η ΑΣΚΟΠΗ και ΑΔΟΚΗΤΗ επίθεση του επιτελείου του κ. Χρ. Μέτιου κατά των πραγματικών ή φαντασιακών αντιπάλων του με αφορμή τις σποραδικές και όχι συντεταγμένες αντιδράσεις διαφωνούντων στο εσωτερικό της παράταξής του (ό,τι έχει απομείνει από την Περιφερειακή Αναγέννηση του αειμνήστου Γ. Παυλίδη).

Η παρουσία του κ. Χρήστου Μέτιου στην διοίκηση της ΠΑΜΘ έχει δημιουργήσει προβληματισμό στην ηγεσία της ΝΔ ενώ δεν έχει καταφέρει να αναδείξει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μιας περιοχής η οποία για πολλούς λόγους πρέπει να θεωρηθεί ως “εθνική προτεραιότητα” στην τρέχουσα ιστορική φάση που διανύουμε. Οι επιλογές του κ. Περιφερειάρχη ΔΕΝ ΠΡΟΑΓΟΥΝ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΑΜΘ ενώ δεν φαίνεται να είναι προετοιμασμένος για τα ΑΠΡΟΟΠΤΑ που μπορεί να συμβούν στην περιοχή ευθύνης του ενώ τον αδικούν οι επιλογές τους σε ζητήματα που άπτονται θεμάτων κοινωνικής ευαισθησίας.  Ιδιαίτερα αρνητική ήταν η κοινή γνώμη για κάποιες από τις επιλογές του κ. Χρήστου Μέτιου στην επικοινωνιακή διαχείριση θεμάτων που άπτονται της ευαισθησίας των πολιτών σε εθνικά θέματα.

Αποτελεί κοινό τόπο η διαπίστωση για τον κ. Χρ. Μέτιο ότι η διοίκηση δεν ασκείται με δελτία τύπου ενώ η φημολογούμενη διασύνδεσή του μέ έναν πολιτευτή της ΝΔ σε γειτονικό νομό δημιουργεί ιδιαίτερους τριγμούς στην εσωκομματική βάση της αξιωματικής αντιπολιτευσης.
΄
Ένα άλλο ξεχωριστό κεφάλαιο αποτελεί η ομάδα διαφωνούντων (Αμοιρίδης, Μαρκόπουλος, Ζαγναφέρης και εσχάτως Τοψίδης) η οποία δεν κινείται συντονισμένα καθώς πρόκειται για στελέχη με επαγγελματική επάρκεια και παράδοση πολιτική και κομματική εκάστου ενός στην περιοχή του τα οποία πιστά στην “προεδρική γραμμή” του κόμματος δεν επιθυμούν την διάσπαση του συνδυασμού τους ή την εσωκομματιή ρήξη.

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στο “φαινόμενο Μιχ. Αμοιρίδη” ο οποίος και είναι ο μόνος με μετρήσιμο και αναγνωρίσμο έργο τεχνοκρατικών διαστάσεων σε επίπεδο περιφέρειας και με την ανάλογη αποδοχή σε επίπεδο περιφέρειας.

Τέλος, η περίπτωση ΠΑΜΘ θα πρέπει να αποτελέσει πρότυπο διαχέιρισης παρόμοιων κατάστασεων για τη ΝΔ, της οποίας το επιτελείο θα πρέπει να προχωρήσει σε μία σειρά προσδιορισμού κριτηρίων επιλογής και καθορισμού πολιτευτών και υποψηφίων κοινής ή ευρύτερης αποδοχής σε όλα τα επίπεδα ανάδειξης αιρετών στελεχών της, κάτι που αποτελεί κι αίτημα των χρηστών των social media.

«Πονοκέφαλος»η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης για τον Κυρ. Μητσοτάκη

 

Γράφουν Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας

 

Οι υποψηφιότητες για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης (ΠΑΜΘ) και οι εντάσεις στιςΝομαρχιακές Διοικούσες Επιτροπές (ΝΟΔΕ)θεωρούνται «πονοκέφαλος»για τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκο Μητσοτάκη ο οποίος θα επισκεφθεί τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) στο πλαίσιο της καθιερωμένης ομιλίας του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Το παρασκήνιο της υποψηφιότητας για το νέο ΠΑΜΘ που θα πάρει το επίσημο χρίσμα της ΝΔ αποτελεί σημείο αναφοράς για την τοπική διαδικτυακή κοινή γνώμη.

Οι εξελίξεις στην ΠΑΜΘ μας παρακίνησαν να εξετάσουμε το query «Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης – ΠΑΜΘ »που σύμφωνα με το λογισμικό PaloProκατέγραψε 615 συνολικές αναφορές για την χρονική περίοδο 13  – 30  Αυγούστου 2018.Παράλληλα τα συναισθήματα των αναφορών  είναι στην πλειοψηφία τουςαρνητικά (67.8%), ακολουθούν τα ουδέτερα (24.5)και τέλος ταθετικά(7.8%).

Θεματολογία

Η θεματολογία για την υπό εξέταση  χρονική περίοδο 13 – 30 Αυγούστου 2018 επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro στις ακόλουθες αναφορές:

  • Στις έντονες αντιπαραθέσεις του ΠΑΜΘ Χρήστου Μέτιου με τους αντιπεριφερειάρχες και στελέχη της παράταξης του αείμνηστου Γιώργου Παυλίδη.

 

  • Στη δήλωση του Χρήστου Μέτιου ότι θα διεκδικήσει τηνυποψηφιότητα της ΠΑΜΘ.

 

  • Στην ανακοίνωση του Χρήστου Μέτιου ότι θα μηνύσει τις εφημερίδες “Μαχητής” Θράκης, 7η Μέρα Καβάλας και τον βουλευτή Αχαΐας Νίκο Νικολόπουλο.

 

  • Στον ρόλο του Μακάριου Λαζαρίδη σύμβουλο του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκηγια τις υποψηφιότητες τις ΠΑΜΘ.

 

  • Στην τοποθέτηση του Χρήστου Μέτιου για σκοτεινούς κύκλους που θέλουν να ανατρέψουν τον ίδιο και να εκτρέψουν την Περιφέρεια από την τροχιά της ανοδικής της πορείας.

 

  • Στους χειρισμούς της ΠΑΜΘ στη διαχείριση του προβλήματος των κουνουπιών.

 

  • Στη δημοσκόπηση της Κάπα Research για την ΠΑΜΘ και το Χρήστο Μέτιο.

 

 

 

Συμπεράσματα

Η ενδελεχής ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικά δεδομένα) του PaloPro αποκαλύπτει ότι η ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη αντιμετωπίζει επιφυλακτικά τις αντιπαραθέσεις στο «γαλάζιο στρατόπεδο» της ΠΑΜΘ για  το χρίσμα τουνέου υποψήφιου. Συγκεκριμένα:

  • Τα ποσοτικά δεδομένα εντοπίζουν μια αδύναμη παρουσία του twitter και του Facebook που δείχνει ότι τόσο ο ΠΑΜΘ Χρήστος Μέτιος όσο και οι διαφωνούντεςστις ΝΟΔΕ εμμένουν στον παραδοσιακό, αλλά πλέον παρωχημένο τρόπο, της αποστολής Δελτίων Τύπων και δηλώσεων στα τοπικά ΜΜΕ. Η έλλειψη μεθοδικής χρήσης των SocialMediaσυνεπάγεται:μη εμπλοκή με νεαρέςηλικιακές ομάδες και χρήστες των SocialMedia, μη προσέγγιση ενός πολύ μεγάλου ακρωτηρίου ψηφοφόρων και εν δυνάμει ψηφοφόρων και φυσικά αδύναμο πολιτικό προφίλ. Τα πολιτικά πρόσωπα θα πρέπει να εμπλέκονται ενεργά με τα SocialMedia  και να κάνουν ουσιώδης παρεμβάσεις που θα τους δώσουν την απαραίτητη ώθηση στο πολιτικό προφίλ τους.

 

  • Η τοπική κοινή διαδικτυακή κοινή γνώμη εμφανίζεται επιφυλακτική τόσο για την υποψηφιότητα Μέτιου όσο και για τους ανταγωνιστές του μέσα στο «γαλάζιο» στρατόπεδο και εκείνους των αντίπαλων παρατάξεων.

 

  • Η ανάλυση του περιεχόμενου των αρνητικών αναφορών δείχνει ότι η τοπική κοινωνίααποδοκιμάζει τα παρασκηνιακά «παιχνίδια» εξουσίας στις ΝΟΔΕ.

 

  • Η αναλυση περιεχομένου των ουδέτερων αναφορών δείχνει ότι κάποιοι συνειδητοποιημένοι χρήστες του διαδικτύου τηρούν στάση αναμονής και αναζητούν ένα νέο πρόσωπο το οποίο θα μπορεί να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις ανάγκες του περιφερειάρχη και στις ιδιαιτερότητες της Θράκης.

 

  • Οι αναφορές για παρασκηνιακό ρόλο του Μακάριου Λαζαρίδη, συμβούλου επικοινωνίας του Κυριάκου Μητσοτάκη, υπέρ του ΠΑΜΘ Χρήστου Μέτιου  για τη διεκδίκηση τηςΠεριφέρειας έχει, σύμφωνα με τα ποιοτικά δεδομένα, προκαλέσει αρνητικούς συνειρμούς στην πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου.

 

  • Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης φαίνεται να χάνει τον έλεγχο αναφορικά με τις εσωκομματικές διεργασίες στις ΝΟΔΕ της ΠΑΜΘ, αν και ακόμα η ΝΔ δεν έχει δώσει επίσημα χρίσμα σε κανένα για υποψηφιότητα.Παράλληλα ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα πρέπει να αφουγκραστεί την τοπική κοινωνία, να καταλάβει ότι η εποχή των κομματικών παραγόντων είναι παρωχημένη και να αναζητήσει έναν υποψήφιο ο οποίος θα αντιλαμβάνεται το σημαντικό ρόλο της ΠΑΜΘ στην περιοχή των Βαλκανίων, θα εφαρμόζει μια αποτελεσματική «περιφερειακή διπλωματία», θα είναι επικοινωνιακός, χρήστης της τεχνολογίας και των SocialMedia.  Ο υποψήφιος ΠΑΜΘ θα πρέπει να έχει γνώσεις management καθώς και  τη δυνατότητα να ερμηνεύει τους πολιτικούς,περιφερειακούς και διεθνούς συσχετισμούς.

 

  • Η περιοχή της Θράκης φαίνεται να αποτελεί «αγκάθι»για τον Κυριάκο Μητσοτάκη καθώς κάποιες αναφορές εκτιμούν ότι η ηγεσία της ΝΔ δεν δίνει μεγάλη βαρύτηταστα εθνικά θέματα. Όπως έχουμε επισημάνεισε προηγούμενες αναλύσεις η ΝΔ εμφανίζεται να εκπροσωπείται από τρεις τάσεις, τους φιλελεύθερους (Κυρ. Μητσοτάκης), τους καραμανλικούς και τη Λαϊκή Δεξιά (Αντ. Σαμαράς). Ταυτόχρονα ο ρόλος του τουρκικού προξενείου και η κατά’ρχήν Συμφωνία των Πρεσπών αποτελεί πρόσφορο έδαφος για την ακροδεξιά που εκμεταλλευόμενη τη διεθνιστική ιδεολογία του ΣΥΡΙΖΑ και την απουσία μιας κεντροδεξιάς τάσης κερδίζει συνεχώς πόντους. ΟΣΥΡΙΖΑ από την πλευρά του εμφανίζεται οργανωμένος μέσα στην τοπική κοινωνία. Η ηγεσία της ΝΔ θα πρέπει να εγκαινιάσει το μοντέλο μιας civilsocietypenetratingengagement για να αποκτήσει ισχυρά τοπικά ερείσματα.

 

  • Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να επικεντρωθεί από το βήμα της ΔΕΘ σε ιδιωτικές επενδύσεις, φορολογία, νέες θέσεις εργασίας και σε στήριξη των αδύναμων πολιτών. Λαμβάνοντας υπόψη τα ποιοτικά δεδομένα του PaloPro ότι η ηγεσία της ΝΔ δεν δίνει μεγάλη βαρύτητα στα εθνικά θέματα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα πρέπει να κάνει μια αναφορά και στη Θράκη επηρεάζοντας το θυμικό της τοπικής κοινωνίας που είναι ιδιαίτερη ευαίσθητη στην προάσπιση των εθνικών συμφερόντων έναντι της Τουρκίας.

 

 

Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία PaloPro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο. Για μία δωρεάν δοκιμή της υπηρεσίας μας επικοινωνήστε στο: info@paloservices.com.

 

ΟΝίκοςΑρβανίτηςείναι Content Director τηςPalo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά,  βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.

Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Sr. DataAnalyst της PaloServices. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για DigitalMedia, SocialMediaStrategies, DigitalMarketing&Advertising.

Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό PaloPro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των social media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.

Αρθρογράφος