Επεξεργασία στοιχείων – Ανάλυση: Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας
Βρισκόμαστε τρεις εβδομάδες πριν από τις πρόωρες εθνικές εκλογές και με τη βοήθεια του palo professional επιχειρούμε μία πρώτη προσέγγιση των αναφορών για τα διαδικτυακά δημοσιεύματα που αφορούν σε υποψηφίους και κόμματα που θα συμμετάσχουν στην προσεχή εκλογική διαδικασία.
Πρώτο προς εξέταση θέμα είναι η δημιουργία του νέου πολιτικού σχηματισμού του Γιώργου Παπανδρέου (Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών) ο οποίος και ταυτίσθηκε από την πρώτη στιγμής της εμφάνισής του με την δυναμική που αναπτύσσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο χώρο της πολιτικής.
O Γιώργος Παπανδρέου και το Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών την χρονική περίοδο 1 Ιανουαρίου – 4 Ιανουαρίου σύμφωνα με το palo.pro συγκέντρωσαν 31.045 αναφορές στο διαδίκτυο με την ακόλουθη κατανομή: 337 αναφορές σε ιστοσελίδες/ιστολόγια, 30 αναφορές σε κείμενα γνώμης και 27.842 αναφορές στο τουΐτερ αναδεικνύοντας το σε κυρίαρχο μηχανισμό διάδοσης της είδησης για την ίδρυση του νέου κόμματος.
O μεγάλος όγκος των αναφορών έγινε στο Twitter σε ποσοστό 98.7% γεγονός που υποδηλώνει ότι η επικοινωνιακή στρατηγική του Κινήματος Δημοκρατών Σοσιαλιστών στράφηκε στοχευμένα στο γρήγορο τρόπο των «τιτιβισμάτων» για την προώθηση της επιθυμητής εικόνας.
Τα ευρήματα του palo.pro δείχνουν ότι η πλειοψηφία των χρηστών είχε για τον Γιώργο Παπανδρέου σε όλα τα κανάλια 17785 ουδέτερες συναισθηματικές αναφορές με τις αρνητικές να είναι 5636 και τις θετικές να περιορίζονται στις 4788 αναφορές.
Στο ελληνικό διαδίκτυο και στο χώρο των social media φαίνεται ότι τη συγκεκριμένη περίοδο που εξετάζουμε κυριάρχησε το «Κίνημα Παπανδρέου» που δεν «πτοήθηκε» από την υπόλοιπη θεματολογία των ημερών (σύλληψη Χριστόδουλου Ξηρού, προεκλογική εκστρατεία Σαμαρά, δραστηριότητα άλλων κομμάτων, εκτιμήσεις και ειδήσεις για πιθανό GREXIT και σχετική θεματολογία περί χρεωκοπίας της χώρας) τα οποία εντοπίζονται σε 210 διαφορετικά κείμενα.
Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι το Κίνημα Δημοκρατών Σοσιαλιστών κατάφερε να κυριαρχήσει στο ελληνικό διαδίκτυο την περίοδο 1-4/1/2015 και να δημιουργήσει μια δυναμική αναπαραγωγής σε ό,τι αφορούσε στην εμφάνισή του στην ελληνική πολιτική σκηνή. Μπορεί οι αναλύσεις και τα κείμενα γνώμης με την παραδοσιακή τους δομή να μην απέδιδαν τόσο όσο η αμεσότητα των social media στα οποία άλλωστε έχει αδυναμία και ο κ. Γιώργος Παπανδρέου.
Για το πλήρες κείμενο της ανάλυσης βλέπε εδώ http://www.palo.gr/palo-me-apopsi/article/?cid=32&aid=34
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;