Η μετεκλογική πολιτική σκηνή όπως διαμορφώθηκε από την κυριαρχία του ΣΥΡΙΖΑ και το σχηματισμό κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αρχικά έδωσε την εντύπωση ότι θα αναδιαμορφωθεί με δρομολογούμενες εξελίξεις στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας.
Η αμφισβήτηση των επιλογών της ηγεσίας του κόμματος και το εκλογικό αποτέλεσμα αποτέλεσαν το θέμα πληθώρας δηλώσεων και συνεντεύξεων στελεχών της ΝΔ γεγονός που δημιούργησε στο διαδίκτυο ένα κύμα «διαδοχολογίας».
Την στάση των χρηστών των social media απέναντι στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης εξετάζουμε λαμβάνοντας υπ’όψη μας τα ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα του palo pro για την περίοδο 5/3 – 9/3 2015.
Τα στοιχεία του palo pro εμφανίζουν πρώτη σε αναφορές τη Νέα Δημοκρατία, υπολείπεται με πολύ μικρή διαφορά ο Αντώνης Σαμαράς και ακολουθούν από απόσταση η Ντόρα Μπακογιάννη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Νίκος Δένδιας.
Η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει συνολικά 17312 αναφορές, ο Αντώνης Σαμαράς 15167, η Ντόρα Μπακογιάννη 991, ο Κυριάκος Μητσοτάκης 946 και τέλος ο Νίκος Δένδιας με 556.
Αναλυτικότερα η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει στα Sites 1824 αναφορές, στις Opinions 24, στο Twitter 12789, στα Blogs 1201, στο Facebook 1454, στο Youtube 20. Ο πρόεδρός της Αντώνης Σαμαράς έχει στα Sites 1178 αναφορές, στις Opinions 23, στο Twitter 11852, στα Blogs 968, στο Facebook 1125, στο Youtube 21. Η Ντόρα Μπακογιάννη καταγράφει στα Sites 327 αναφορές, στο Twitter 392, στα Blogs 167, στο Facebook 101, στο Youtube 4. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εμφανίζει στα Sites 273 αναφορές, στις Opinions 1, στο Twitter 493, στα Blogs 102, στο Facebook 74, στο Youtube 3. Ο Νίκος Δένδιας συγκεντρώνει στα Sites 221, στις Opinions 1, στο Twitter 20, στα Blogs 88, στο Facebook 43, στο Youtube 6.
Εξίσου ενδιαφέροντα είναι και τα στοιχεία για την καταγραφή των συναισθημάτων του ελληνικού διαδικτύου, όπου κυριαρχούν τα αρνητικά συναισθήματα τόσο για τη Νέα Δημοκρατία, όσο και για τον πρόεδρό της και τα πρωτοκλασάτα στελέχη τους. Η Νέα Δημοκρατία εμφανίζει 5249 αρνητικά συναισθήματα έναντι 3323 θετικών. Σε επίπεδο προσώπων ο Αντώνης Σαμαράς έχει 4431 αρνητικά έναντι 2184 θετικών, τα πιο πολλά από όλους, στοιχείο που βρίσκεται όμως σε συνάρτηση με το μεγάλο αριθμό αναφορών σε απόλυτα μεγέθη. Η Ντόρα Μπακογιάννη καταγράφει 290 αρνητικά συναισθήματα έναντι 136 θετικών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης 198 αρνητικά έναντι 67 θετικών και ο Νίκος Δένδιας 126 αρνητικά έναντι 59 θετικών.
Σύμφωνα με το εργαλείο Top 10 Topics τα θέματα που κυριαρχούν στο ελληνικό διαδίκτυο σχετίζονται με τις δηλώσεις των εσωκομματικών αντιπάλων του κ. Αντώνη Σαμαρά (Ντόρα Μπακογιάννη, Νίκος Δένδιας) αλλά και του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος από την πλευρά του έκλεισε το θέμα της ηγεσίας δηλώνοντας ότι «δεν τίθεται θέμα ηγεσίας». Σε υψηλή θέση βρίσκεται και η αιφνίδια παραίτηση του Ευρωπαίου Επίτροπου Δημήτρη Αβραμόπουλου από την αντιπροεδρία του κόμματος της ΝΔ, ο οποίος επικαλέστηκε φόρτο εργασίας, καθώς και αναφορές στους πιθανούς διαδόχους του Αντώνη Σαμαρά, ανάμεσα στους οποίους συγκαταλέγονται και οι Ευάγγελος Μεϊμαράκης και Μάκης Βορίδης.
Το κυρίαρχο θέμα , όμως, στα social media για τις 9/3/2015 αποτέλεσε η παρέμβαση του Αντώνη Σαμαρά και η δευτερολογία του στη συνεδρίαση της πολιτικής επιτροπής, όπου δήλωσε ότι «Εγώ φρόντιζα πάντα να υπάρχουν λεφτά στα ταμεία. Δούλευα 24 ώρες το 24ωρο, δεν με έβλεπε ούτε το σπίτι μου, δεν υπολόγισα ούτε το πρόβλημα υγείας που αντιμετώπισα, έβλεπα μπροστά μου μόνο την Ελλάδα».
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολούθησε το ελληνικό διαδίκτυο και τις εσωκομματικές εξελίξεις στο κόμμα της ΝΔ καθώς από τους 48 βουλευτές που έλαβαν το λόγο στην πρόσφατη συνεδρίαση της πολιτικής επιτροπής του κόμματος, οι κομματικοί αμφισβητίες που ζήτησαν έκτακτο συνέδριο δεν ξεπέρασαν τους 15 με 16, κάτι που ερμηνεύεται ως σαφώς μειοψηφική τάση σε ένα κόμμα με κοινοβουλευτική ομάδα που αποτελείται από 76 βουλευτές και 4 ευρωβουλευτές.
Συμπερασματικά τα στοιχεία του palo pro δείχνουν ότι ελληνικό διαδίκτυο εξακολουθεί να θεωρεί τη Ν.Δ. του Αντώνη Σαμαρά στην παρούσα φάση τον μοναδικό κυβερνητικό αντίπαλο, ενώ τηρεί στάση αναμονής στις εσωτερικές εξελίξεις του κόμματος.
Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία palo pro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο. Για περισσότερες πληροφορίες και σε βάθος ανάλυση των αναφορών επικοινωνήστε μαζί μας στο customerservicepro@palo.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;