“Μοντέλο Σρεμπρένιτσα” ετοιμάζει η τουρκο-αλβανική προπαγάνδα για την “Γενοκτονία των Τσάμηδων”

30 Ιουνίου 202110:18

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Την ίδια στιγμή που ο Έλληνας ΥΠΕΞ μιλάει στο ΕΛΙΑΜΕΠ για τις ελληνο-αλβανικές διμερείς σχέσεις και δωρίζει 20.000 εμβόλια στον αλβανικό λαό, η Τουρκία συνεχίζει παρά την “θετική ατζέντα του ήσυχου καλοκαιριού” να διαβάλλει παντοιοτρόπως την Ελλάδά, εργαλειοποιώντας -αυτή τη φορά- το ζήτημα των Τσάμηδων.

Επί μία εβδομάδα, από τις 21 έως τις 26 Ιουνίου, οι “Τσάμηδες” στην Αλβανία πραγματοποίησαν εκδηλώσεις για την 77η επέτειο της ανύπαρκτης γενοκτονία τους από τους Έλληνες.

 

 

Τις “επετειακές” εκδηλώσεις τους για την δήθεν σφαγή των προγόνων τους από τα αντάρτικα σώματα του Ζέρβα, ξεκίνησαν οι “Τσάμηδες” τη Δευτέρα 21 Ιουνίου, με νέα ανιστόρητη πρόκληση στην πλατεία Σκερντέμπεη στα Τίρανα.

Οργάνωσαν έκθεση, όπου μεταξύ άλλων, εμφανίζονται χάρτες, που δείχνουν τη Θεσπρωτία Αλβανική.

Βέβαια αυτό δεν είναι θέση του επίσημου Αλβανικού κράτους, ωστόσο οι ακραίοι εθνικιστές, όπως οι ίδιοι δηλώνουν, δεν πτοούνται, με αποτέλεσμα να επιδιώκουν να διατηρούν ζωντανό ένα ανύπαρκτο ιστορικά θέμα.

Ο Σπετίμ Ιντρίζι, πρόεδρος του ¨PDIU” (“Τσάμικου Κόμματος”), που ξαναμπήκε στην Αλβανική Βουλή κατά τις εκλογές του Απριλίου 2021 με το συνασπισμό του αντιπολιτευόμενου “Δημοκρατικού Κόμματος” δήλωσε ότι στόχος είναι “να σπάσει η σιωπή, που υπάρχει στην Αλβανική πολιτική, στην Αλβανική κυβέρνηση και τα Αλβανικά ΜΜΕ για την ιστορική αυτή αδικία σε βάρος των “Τσάμηδων”.

Θέλω να εγγυηθώ σε όλους ότι δεν ξεχνάμε το Ισλάμ, δεν ξεχνάτε τους φίλους και τους εχθρούς της Αλβανίας. Όλοι όσοι νομίζουν ότι θα κουραστούμε, σας λέω θα κουραστούμε τελευταίοι”.

Οι εκδηλώσεις κορυφώθηκαν με συγκέντρωση, προσευχή και ομιλίες στο μνημείο, που έχουν αναγείρει στην Τζάρα των Αγίων Σαράντα με χρήματα, που προήλθαν κυρίως από το “Τσάμικο” λόμπι της Αμερικής, αλλά και με οικονομική ενίσχυση από την τότε Αλβανική κυβέρνηση του Σαλί Μπερίσα.΄

 

Στην εκδήλωση πήραν μέρος Αλβανοί από Σκόπια και Κοσσυφοπέδιο.

Αυτό το μνημείο  που είναι αντίστοιχης λογικής με αυτό της Σρεμπρένιτσα, ζητούν από την Αλβανική κυβέρνηση να ανακηρυχθεί ως ιστορικός χώρος στα πρότυπα της Σρεμπρένιτσα στην Βοσνία-Ερζεγοβίνη.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα ολόκληρη την εβδομάδα έγιναν λογοτεχνικές, ιστορικές δραστηριότητες κ.λπ.”.

«Σε ανάμνηση της 77ης επετείου της Γενοκτονίας από τους Έλληνες βάζουμε στο μνημείο τα τριαντάφυλλα της Τσαμουριάς. Υπάρχουν 300 χιλιάδες Αλβανοί της Τσαμουριάς που είμαστε εδώ με το σώμα και με την καρδιά στην Τσαμουριά λόγω αυτής της μεγάλης αδικίας… Αυτή η εθνοκάθαρση ήταν από τις πιο άγριες στην παγκόσμια ιστορία που συνεχίζει να έχει επιπτώσεις γιατί σήμερα δεν μπορούμε να έχουμε όσα μας άνηκαν, τα δικαιώματά μας και τις περιουσίες μας» ανέφερε ο Σεπτίμ Ιντρίζι πρόεδρος του κόμματος των Τσάμηδων.

Μαύρο στεφάνι μπροστά από το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Σμύρνη

Την ίδια στιγμή, πολίτες Αλβανικής καταγωγής που ζουν στην περιοχή της Σμύρνης της Τουρκίας πραγματοποίησαν εκδήλωση και “τοποθέτησαν” ένα μαύρο στεφάνι μπροστά από το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Σμύρνη για την 77ης “Επέτειο της Ελληνικής Γενοκτονίας των Τσάμηδων”.

Της εκδήλωσης προΐστατο ο Πρόεδρος της Αλβανικής Πολιτιστικής Ένωσης Alaçatı – İeşme İbrahim Topal ο οποίος και δήλωσε ότι δεν θα αφήσει τη σφαγή να ξεχαστεί τονίζοντας ότι “Ως Αλβανοί της Τουρκίας, θα προστατεύσουμε το παρελθόν και τον πολιτισμό μας. και να υπενθυμίσω στην Τσαμουριά φέτος, όπως κάναμε πέρυσι. Για έναν Αλβανό, τόσο κακό πράγμα, είναι καθήκον να τιμήσουμε ένα απάνθρωπο γεγονός, να θυμόμαστε, να υπενθυμίζουμε, να μην ξεχνάμε. “

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι εκδηλώσεις των Τσάμηδων προβάλλονται εκτενώς σε μέρος του Τουρκικού τύπου με τίτλους όπως “ελληνική γενοκτονία” και φράσεις όπως “οι Έλληνες όπου βρέθηκαν κακοποίησαν τους μουσουλμάνους”

Τα άρθρα του τουρκικού τύπου έχουν αναδημοσιευθεί ακόμη και από έγκυρους και αξιόπιστους ιστοτόπους της Αλβανίας, γεγονός καθόλου τυχαίο ενώ η τουρκική προπαγάνδα διαχέεται και σε μειονοτικά έντυπα εντός κι εκτός Ελλάδας.

Η ισλαμο-τουρκική παρουσία στα Βαλκάνια

Η Τουρκία όχι μόνον στηρίζει διπλωματικά την προοπτική της “Μεγάλης Αλβανίας” αλλά είχε και ενεργό συμμετοχή στον ένοπλο αγώνα των Αλβανών κατά της Σερβίας εκπαιδεύοντας ένοπλα τμήματα του Απελευθερωτικού Στρατού Κοσόβου ενώ φιλοξένησε “εξόριστους” Αλβανοκοσοβάρους και στο έδαφός της ιδρύθηκε η πρώτη “Πρεσβεία του Κοσόβου” πολύ πριν τις εχθροπραξίες του 1999 .

Στην παρούσα φάση η τουρκική πολιτική συνεχίζει να παρεμβαίνει πολιτισμικά στα Βαλκάνια με την ίδρυση σχολείων και πανεπιστημίων: λειτουργούν πέντε σχολές και ένα πανεπιστήμιο στην Αλβανία, τέσσερα σχολεία στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, οκτώ στο Κόσοβο, επτά στη Ρουμανία, μία φοιτητική εστία στα Σκόπια και ένα υψηλών προδιαγραφών σχολείο στο Τέτοβο ενώ ιδιαίτερη δραστηριότητα εμφανίζουν τα σχολεία του “Ιδρύματος Μααρίφ”. Διείσδυση επιχειρείται και στην περιοχή του Νόβι Παζάρ στη Σερβία.

Το Ίδρυμα Μααρίφ διαθέτει 353 εκπαιδευτικά ιδρύματα και 40 φοιτητικές εστίες σε 67 χώρες, όπου φοιτούν 40.000 σπουδαστές. Πολλοί από αυτούς, συνεχίζουν τις σπουδές τους στην Τουρκία και εισάγονται στις στρατιωτικές και αστυνομικές ακαδημίες – όπως παλαιότερα συνέβαινε με τους αποφοίτους των γκιουλενικών σχολών.

Στην Αλβανία συνεργάζονται με το Πανεπιστήμιο Νέας Υόρκης στα Τίρανα, ενώ η εκπαίδευση στην 2.000 τ.μ «Farm Kindergarten Albania» αρχίζει ήδη από τα 3 χρόνια! Τον Σεπτέμβριο του 2019 εγκαινιάσθηκε ένα σχολείο μέσης εκπαίδευσης στο Ελμπασάν.

Η Τουρκία είναι παρούσα στο αλβανικό εκπαιδευτικό σύστημα από το 1993, όταν ο πρόεδρος Οζάλ εγκαινίασε το πρώτο τουρκικό κολλέγιο στα Τίρανα, το πρώτο ιδιωτικό μετά την κατάρρευση του κομμουνιστικού καθεστώτος. Σύντομα έγινε το δημοφιλές εκπαιδευτικό ίδρυμα της αλβανικής ελίτ. Ακολούθησαν και άλλα σχολεία, που ιδρύθηκαν από τον Γκιουλέν.

 

Το θέμα των Τσάμηδων στις ελληνο-αλβανικές σχέσεις
Γραφικότητες θα πει κανείς, ωστόσο με το πες πες αναλήθειες και ανακρίβειες δημιουργούνται εντυπώσεις και όσοι δεν γνωρίζουν υπάρχει κίνδυνος να παρασυρθούν.

Σε μια περίοδο όπου η Αλβανία προσπαθεί να ενταχθεί στους κόλπους της ΕΕ και να αλλάξει γραμμή πλεύσης, η Τουρκία συνεχίζει να καλλιεργεί και να ενθαρρύνει τους Τσάμηδες, προσπαθώντας να θέσει προσκόμματα στην Ελλάδα.Αξιοσημείωτο πάντως είναι ότι εδώ και αρκετό καιρό η επίσημη Αλβανική κυβέρνηση αποφεύγει να θέσει τέτοιο ζήτημα στις διμερείς συζητήσεις με την Αθήνα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παλαιότερα, μετά από ομόφωνη απόφαση της αλβανικής βουλής, η 27η Ιουνίου χαρακτηρίστηκε ως «ημέρα Γενοκτονίας των Τσάμηδων», ενώ ιδρύθηκε και υπάρχει ο «Πατριωτικός Σύνδεσμος της Τσαμουριάς», μια 100μελής άτυπη “βουλή”, που έγινε μέλος της «οργάνωσης υπο-αντιπροσωπευμένων λαών» του ΟΗΕ το 1995.

Η ιστορική πραγματικότητα είναι μία και αμείλικτη: Οι “Μουσουλμάνοι Τσάμηδες”, στα χρόνια της Κατοχής, κατέσφαξαν τον Χριστιανικό πληθυσμό και ρήμαξαν και λεηλάτησαν την περιοχή, στο πλευρό των Ιταλών και Γερμανών κατακτητών, προσπαθώντας να ανακηρύξουν “αυτόνομο κράτος” τη Θεσπρωτία.

Μετά τα εγκλήματα, που διέπραξαν κατά τη Γερμανοϊταλική Κατοχή, το Σεπτέμβριο του 1944, αντιλαμβανόμενοι ότι θα λογοδοτούσαν στην Ελληνική Δικαιοσύνη, για την εγκληματική και αντεθνική δράση τους, 16.000-18.000 “Τσάμηδες”, μαζί με τους υποχωρούντες Γερμανούς, που έχασαν τον πόλεμο, έφυγαν οικειοθελώς, για την Αλβανία.

Οι “Τσάμηδες”, που παρέμειναν στην Ελλάδα, καθώς δεν είχαν αναμιχθεί σε εγκληματικές πράξεις, παρέμειναν ανενόχλητοι, εκχριστιανίστηκαν και αφομοιώθηκαν από το ελληνικό στοιχείο, και υπήρξαν φιλήσυχοι και νομοταγείς.

Είναι ενδεικτικό ότι μεγάλος αριθμός “Τσάμηδων” μεταφέρθηκε στην Αλβανία με Γερμανικά μεταφορικά μέσα, σύμφωνα με αναφορά Αμερικανού αξιωματικού.

Στην Αλβανία, το καθεστώς του Εμβέρ Χότζα τους εγκατέστησε στην πεδιάδα της Μουζακιάς και τους διατήρησε ως Έλληνες υπηκόους με την ελπίδα τυχόν επιστροφής τους στην Ελλάδα ή επανάκτησης των περιουσιακών τους στοιχείων, τα οποία είχαν δεσμευθεί στο μεταξύ από το ελληνικό κράτος.

Συγκεκριμένα, με την υπ΄αρ. 344/23-4-1945 απόφαση του Ειδικού Δικαστηρίου δοσιλόγων Ιωαννίνων και περί τις 1.700 σχετικές καταδικαστικές αποφάσεις ερήμην, που επακολούθησαν, καταδικάστηκαν ως εγκληματίες πολέμου, ενώ οι περιουσίες τους δημεύτηκαν (Β.Δ. 2185/1952 και Ν.27891/1954) και εκποιήθηκαν ή διανεμήθηκαν σε όλους, όσους έπεσαν θύματα της θηριωδίας τους.

Παράλληλα, με την υπ΄αρ. Α.Π. 50862/1947 απόφαση του Υπουργείου Στρατιωτικών οι “Τσάμηδες” στερήθηκαν της ελληνικής ιθαγένειας

Αρθρογράφος