Μη μπλέκουμε το Φεστιβάλ με τα πανηγύρια!

12 Ιουνίου 201513:18

Πολλές φορές επωνύμως και με την δέουσα τεκμηρίωση έχουμε τονίσει το έλλειμμα του Δήμου Κομοτηνής  στην οργάνωση εκδηλώσεων που θα προωθούν την οικονομική, πολιτιστική και πολιτισμική ταυτότητα της περιοχής.

Η υπόθεση του “Φεστιβάλ Μπύρας”  δεν θα ετύγχανε τέτοιας πολεμικής και αντιδράσεων στο βαθμό που ήταν λίγο πιο σεμνοί οι διοργανωτές του και λιγότερο ερασιτέχνες ως προς την προετοιμασία της εν λόγω εκδήλωσης.

Μεγάλη η ευθύνη του Δήμου Κομοτηνής και της ΔΕΚΕΠΠΑΚ. Ακόμη μεγαλύτερη η ευθύνη του Δημάρχου Κομοτηνής που απλώς παρατηρεί τα όσα συμβαίνουν στο Δήμο του οποίου προίσταται χωρίς ενεργή ποιοτική παρέμβαση.

Εξίσου μεγάλη και η ευθύνη της μείζονος και ήσσονος αντιπολιτεύσεως καθώς αρκετοί Δημοτικοί Σύμβουλοι δεν φαίνεται να ασχολούνται με τα όσα συμβαίνουν στο Δήμο Κομοτηνής.

Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι! Άριστη η επιλογή του Σωκράτη Μάλαμα για μία συναυλία στην Κομοτηνή και θεμιτή η αναζήτηση χορηγών τόσο για τη συναυλία του όσο και για τις εμφανίσεις κάποιων τοπικών μουσικών συγκροτημάτων. Επιλογή που θα φέρει ίσως και κόσμο από άλλες πόλεις στην Κομοτηνή.

Λανθασμένος ο τρόπος και ερασιτεχνισμός ο τρόπος που διοργανώθηκε η εκδήλωση, ο τρόπος που βαφτίσθηκε ως “φεστιβάλ μπύρας” και η μετέπειτα διαχείρισή του από την κλειστοφοβική ομάδα του Δήμου Κομοτηνής.

Ως συνήθως είναι ανύπαρκτοι οι προκαθήμενοι των διαφόρων επαγγελματικών ενώσεων  ενώ δεν είναι και άμοιρη ευθυνών η τοπική βιομηχανία  ΒΕΡΓΙΝΑ η οποία λειτουργεί με αρκετά κενά στην πολιτική μάρκετινγκ αλλά αυτό αφορά τις δικές της επιλογές καθώς μία ιδιωτική επιχείρηση επιλέγει η ίδια την πολιτική της κατά το δοκούν και τα συμφέροντά της ως οικονομικής και παραγωγικής μονάδας.

Για την ιστορία πρέπει να επισημάνουμε ότι τα φεστιβάλ σήμερα σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις ξεπερνούν τα 10.000, με τα μισά από αυτά να χαίρουν σε κάποιο βαθμό διεθνούς αναγνώρισης

Η ραγδαία αύξηση τους παραπέμπει σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά σε όλες τις ηπείρους και οφείλεται τόσο σε παράγοντες προσφοράς (πολιτιστικός σχεδιασμός, τουριστική ανάπτυξη και διαφοροποίηση του προσανατολισμού της τοπικής αυτοδιοίκησης) όσο και ζήτησης (τρόποι αναψυχής, πρότυπα τρόπου ζωής, κοινωνικές ανάγκες και επιθυμία για δημιουργικές και αυθεντικές εμπειρίες από ορισμένα τμήματα της αγοράς).

Στην Ελλάδα η “φεστιβαλοποίηση” συνδέεται με τις αρπαχτές και τα πανηγύρια. Σε αυτές τις στιγμές πτωχοποίησης και πτώχευσης ας φροντίσουμε να είμαστε λίγο πιο σοβαροί , ειδικά όσοι έχουν και διαχειρίζονται αξιώματα και χρήματα.

Η Κομοτηνή θα πρέπει να σταματήσει να ασχολείται με τα πανηγύρια και να ασχοληθεί επιτέλους με την ανάδειξη των δυνατοτήτων της !

Ενδεικτικώς προσφέρεται και η απαραίτητη βιβλιογραφία για τους ενδιαφερομένους υπευθύνους επί των πολιτιστικών θεμάτων στην Κομοτηνή για τη διοργάνωση φεστιβάλ και συναφών εκδηλώσεων:

Allen J., O’Toole W., McDonnell I., Harris R. (2005) Festival and Special Event Management, Australia, John Wiley and Sons
Chakko H. & Schaffer J. (1993) The Evolution of a Festival, Tourism Management 14, 475-482
Crompton J.L. & McKay S.L. (1997) Motives of Visitors Attending Festival Events, Annals of Tourism Research 24(2), 425-439
D’Astous A., Golbert F. & D’Astous E. (2006) The Personality of Cultural Festivals: Scale Development and Applications, International Journal of Arts Management, 8(2), 14-23
Felsenstein D. & Fleischer A. (2003) Local Festivals and Tourism Promotion: The Role of Public Assistance and Visitor Expenditure, Journal of Travel Research, 41, 385-392
Frisby W. & Getz D. (1989) Festival Management: a Case Study Perpspective. Journal of Travel Research 28: 7-11
Getz D. & Frisby W. (1988) Evaluating Management Effectiveness in Community – Run Festivals, Journal of Travel Research, 27, 22-27
Getz D. & Frisby W. (1988) Evaluating Management Effectiveness in Community – Run Festivals, Journal of Travel Research, 27, 22-27
Getz D. (1989) Special Events: Defining the Product, Tourism Management, 125-137
Getz D. (1991) Festivals, Special Events and Tourism, New York: Van Nostrand Reinhold
Getz D. (1997) Event Management and Event Tourism. USA: Cognizant Communication Corporation
Gotham K.F. (2002) Marketing Mardi Gras: Commodofication, Spectacle and the Political Economy of Tourism in New Orleans, Urban Studies, 39, 1735-1756
Grant D. & Paliwoda S. (1998) Segmenting Alberta Arts and Festival Consumers, Festival Management and Event Tourism 5, 207-220
Janiskee R. & Drews P. (1998) Rural Festivals and Community Reimaging in R. Butler, C. M. Hall & J. Jenkins (eds.) Tourism and Recreation in Rural Areas, 157-173, Chichester, John Wiley
Janiskee R. (1980) South Carolina’s Harvest Festivals: Rural Delights for Day Tripping Urbanities” Journal of Cultural Geography 1 (Fall/Winter), 96-104.
Janiskee R. (1990) History-Themed Festivals: a Special Events Approach to Rural Recreation, Proceedings of Applied Geography Conference, 13, 11-117
Klaic D. (2006)“Festival” in Lexocon, Performance Research, 4, 11, 54-55
Lade C. & Jackson J. (2004) Key Success Factors in Regional Festivals: Some Australian Experiences, Event Management, 9, 1-11
Mayfield T. & Crompton J. (1995) The Status of the Marketing Concept Among Festival Organizers, Journal of Travel Research 33, 14-22
Mohr K., Backman K.F., Gahan L.W. & Backman S.J. (1993) An Investigation of Festival Motivations and Event Satisfaction by Visitor Type. Festival Management and Event Tourism 1(3), 89-97
O’ Sullivan D. & Jackson M. (2002) Festival Tourism: a Contributor to Sustainable Local Economic Development, Journal of Sustainable Tourism 10(4), 325-341
Prentice R. & Andersen V. (2005) Festival as Creative Destination, Annals of Tourism Research, 30(1), 7-30
Prentice R. & Andersen V. (2005) Festival as Creative Destination, Annals of Tourism Research, 30(1), 7-30
Quinn B. (2005) Arts Festivals and the City, Urban Studies, 42(5/6), 927-943
Rolfe H. (1992) Arts Festivals in the UK, London: Policy Studies Institute
Smith C. & Jenner P. (1998) The Impact of Festivals on Special Event Tourism, Travel and Tourism Analyst 4
Spiropoulos S., Gargalianou D. & Sotiriadou K. (2006) The 20th Greek Festival of Sydney: a Stakeholder Analysis, Event Management 9, 169-183
Stebbins R. (1996) Cultural Tourism as Serious Leisure, Annals of Tourism Research 23, 948-950
Stewart K.L. & Deibert M.S. (1993) A Marketing Study of Festivals and Special Events to Attract Tourism and Business, Journal of Professional Services marketing 8(2), 215-222
Thrane C. (2002) Jazz Festival Visitors and their Expenditures: Linking Spending Patterns to Musical Interest, Journal of Travel research, 40, 281-286
Thundering Hooves (2006) Maintaining the Global Competitive Edge of Edinburgh’s Festivals, Full Report, The City of Edinburgh Council, Event Scotland, Scottish Arts Council, Scottish Enterprise Edinburgh and Lothian & Scottish Executive.
Uysal M. & Gitelson R. (1994) Assessment of Economic Impacts: Festivals and Special Events. Festival Management and Event tourism 2(1),3-10
Williams M. & Bowdin G. A. J. (2007) Festival Evaluation: an Exploration of Seven UK Arts Festivals, Managing Leisure 12, 187-203
Yeoman, M. Robertson, J. Ali-Knight et al. (2004) Festivals and Events Management: an International Perspective, 115-129, Oxf

 

Αρθρογράφος