Μερικές σκέψεις πριν ανοίξουν τα σχολεία

26 Μαΐου 202014:13
Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
 

Το άνοιγματων σχολείων προκαλεί ανησυχία σε χιλιάδες οικογένειες. Μερίδα επιστημόνων εκφράζει αντιρρήσεις, οι εκπαιδευτικοί εμφανίζονται επιφυλακτικοί, ενώ αντίθετα δηλώνουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

  • 1. Τα στοιχεία που δημοσιεύονται κάθε μέρα από τον ΕΟΔΥ αφορουν σε διαστημα 10-12 ημέρες πριν την ανακοίνωσή τους (στην καλύτερη των περιπτώσεων). Αυτό σημαίνει ότι ακόμη δεν έχουμε σαφή εικόνα για την επιδημιολογική κατάσταση στην Χώρα ειδικά ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΧΑΛΑΡΩΣΗ ΠΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ
  • 2.Αφού καθυστερήσαμε τον κύκλο μετάδοσης του ιού πρέπει να προετοιμασθούμε για την επόμενη φάση. Εχουμε να αντιμετωπίσουμε έναν ιό που δεν γνωρίζουμε (εμείς οι κοινοί θνητοί, αλλά και ΑΡΚΕΤΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ) οπότε η καραντίνα αυτό είχε σαν σκοπό, να περιορίσουμε την επιδημία όσο το δυνατόν περισσότερο και αν γινόταν και η εκρίζωση έχει καλώς.
  • 3.Δεν έχουμε δει να συμβαίνει σε άλλες ιογενείς λοιμώξεις να μην μεταδίδουν τα παιδιά τον ιό. Μήπως χρειαζόμαστε λίγο ακόμα χρόνο για να καταλάβουμε τι ακριβώς συμβαίνει με τα παιδιά για να είμαστε πιο προετοιμασμένοι;Ακόμα και η διεθνής κοινότητα είναι διχασμένη για τις μικρότερες ηλικίες. Υπάρχουν αντικρουόμενα στοιχεία. Δεν είναι μια εξίσωση με μια λύση. Τα στοιχεία δεν μας βοηθάνε πολύ να αποφασίσουμε προς τη μία ή προς την άλλη κατεύθυνση. Δεν υπάρχει 100% απάντηση στο θέμα αυτό
  • 4. Δεν γνωρίζουμε υπό ποίες επιδημιολογικές προϋποθέσεις η Επιτροπή αποφάσισε το άνοιγμα των σχολείων και ειδικά των δομών προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης την στιγμή που δεν έχει αξιολογηθεί η εμπειρία από άλλε ςχώρες. Με μία σωστή προετοιμασία ανοίγουμε σωστά Σεπτέμβριο-Οκτώβριο με τις κατάλληλες παρεμβα΄σεις σε τάξεις και κτίρια. ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΤΟΙΜΟΙ.
  • 5. Όλα δείχνουν ότι πρόκειται για κάποια ΠΡΟΒΑ , για μία δοκιμή…Θα μπορούσαμε π.χ. να πάμε σε μία περιοχή που ξέρουμε ότι δεν έχει καθόλου κρούσματα και να δούμε πώς μπορεί να λειτουργήσει εκεί σιγά-σιγά το Δημοτικό σε σχετικά ασφαλείς συνθήκες
  • 6.Σύμφωνα με τον καθ. Γκ. Μαγιορκίνη αν ανοίξουν τα δημοτικά, τα παιδιά δεν θα πρέπει να έρχονται σε επαφή με ηλικιωμένους και ευπαθείς ομάδες,
  • Επιπλέον, είπε ότι «πρέπει να προσέξουμε να μην υπάρξει μετάδοση μέσα στα σχολεία. Τα παιδιά καλό θα είναι να ελέγχονται πριν πάνε στο σχολείο. Οι όροι ασφαλείας για το άνοιγμα των σχολείων βρίσκεται στο τραπέζι των εισηγήσεων της επιτροπής».[να υπενθυμίσουμε ότι εδω γονεις έστελναν άρρωστα παιδια στα σχολεία]
  • 7.Μήπως επιχειρείται ανοσία αγέλης; Εάν ναι τότε χρειάζεται εκτενή σχεδιασμό και στατιστική ανάλυση γιατί «μπορείς πολύ εύκολα να πέσεις έξω» στους υπολογισμούς.«Στην Ελλάδα για να μπορούμε να αποκτήσουμε πραγματική ανοσία», όπως υπολογίζει ο κ. Μαγιορκίνης, θα πρέπει οι θάνατοι να φτάσουν τους 35.000-40.000 και αυτό είναι το καλό σενάριο.Αυτή τη στιγμή 10.000-30.000 άνθρωποι υπολογίζεται ότι έχουν μολυνθεί. «Αν έχουν ανοσία και θα έχουν και μετά από δυο χρόνια δεν το ξέρουμε», είπε ο καθηγητής. Ο υπολογισμός αυτός συνεπάγεται πάνω από 1 εκατ. ώρες στη ΜΕΘ για τα επόμενα 7,5 χρόνια.
  • 8. Για να προφυλάσσονται τα παιδιά μέσα στις τάξεις αλλά και τα διαλείμματα θα πρέπει να υπάρχει μειωμένη πυκνότητα ενώ τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν να χρησιμοποιούν τις προστατευτικές μάσκες. Παράλληλα θα πρέπει να τηρούν και τις αποστάσεις ασφαλείας οι οποίες είναι 1,5 μέτρα ανά άτομο.
  • 9.Σε κλειστούς χώρους όπου δεν θα υπάρχει δυνατότητα να κρατηθούν οι αποστάσεις, θα πρέπει ν γίνεται η χρήση μάσκας ή προσωπίδα σύμφωνα με ειδικούς.
  • 10. Η μεταφορά με τα σχολικά λεωφορεία πρέπει να γινεται τον μισό αριθμό μαθητών, φορώντας μάσκες και ο οδηγός έχοντας φροντίσει να υπάρχει επαρκής αερισμός.
  • 11.Είναι τα σχολεία επαρκώς στελεχωμένα κι εξοπλισμένα για να αντιμετωπίσουν οποιοδηποτε κρούσμα;
  • 12.Ποιά τα επιδημιολογικά στοιχεία της ΠΑΜΘ; Σε ποιές περιοχές έχουμε κρούσματα; Υπήρχαν σχολεία σε καραντίνα λόγω γειτνίασης με οικισμούς για τους οποιους φημολογείται η ύπαρξη κρουσμάτων;
  • 13. Θα υποβληθουν γονείς, παιδιά , καθηγητες ή προσωπικό βοηθητικό σε τεστ;
  • 14. Τί γίνεται με το προσωπικό καθαιρότητας που καλείται να σηκώσει ένα δυσβάστακτο βάρος;
  • 15 ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΓΟΝΕΩΝ ΝΑ ΕΜΠΛΑΚΟΥΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ;
  • 16. ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΝΕΑ ΦΑΣΗ;
ΦΩΤΟ: έστω σε μία τάξη με 15 μαθητές τα θρανία πρεπει να απεχουν μεταξύ τους 1,5 μέτρο

Αρθρογράφος