Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
«Τα μειονοτικά σχολεία δεν “ κλείνουν” αλλά αναστέλλεται η λειτουργία τους», τονίζει η αν. περιφερειακή διευθύντρια εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης Μαριγούλα Κοσμίδου, διευκρινίζοντας πως «εάν αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών, το μειονοτικό σχολείο θα επανέλθει σε λειτουργία».
Τουρκική προπαγάνδα και Μειονοτική Εκπαίδευση: Τί ακριβώς συμβαίνει;
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για τα μειονοτικά σχολεία, με αφορμή σχετικά δημοσιεύματα, τα οποία χαρακτήρισε ψευδή και ανακριβή, η κ. Κοσμίδου διευκρίνισε: «Κάθε χρόνο, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης εξετάζει τον αριθμό των μαθητών σε κάθε σχολείο, δημόσιο ή μειονοτικό, και λαμβάνει αποφάσεις για τη λειτουργία των σχολείων σύμφωνα με τον νόμο και με κριτήριο το όφελος των παιδιών. Όταν υπάρχει αύξηση των μαθητών αυξάνεται η οργανικότητα του σχολείου, δηλαδή υπηρετούν περισσότεροι εκπαιδευτικοί. Όταν υπάρχει μείωση των μαθητών μειώνεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών και όταν ο αριθμός των μαθητών είναι πολύ μικρός, το σχολείο αυτό “ κλείνει” και συγχωνεύεται με ένα άλλο σχολείο που είναι σε μικρή απόσταση. Ειδικά τα μειονοτικά σχολεία δεν “ κλείνουν” αλλά αναστέλλεται η λειτουργία τους. Σε κάθε περίπτωση λαμβάνεται μέριμνα για τη δωρεάν μεταφορά των μαθητών στις περιοχές όπου λειτουργεί σχολείο. Υπενθυμίζουμε ότι υπάρχει ελεύθερη επιλογή τύπου σχολείου φοίτησης».
Η αν. περιφερειακή διευθύντρια εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης εξήγησε, επίσης, πως «όλα τα Υπουργεία Παιδείας ανά τον κόσμο ακολουθούν τη βασική παιδαγωγική αρχή, βάσει της οποίας τα σχολεία πρέπει να έχουν επαρκή αριθμό μαθητών σε κάθε τάξη. Εξαιρέσεις γίνονται μόνο όταν η γεωγραφία δεν επιτρέπει κάτι διαφορετικό, π.χ. απομονωμένοι ορεινοί οικισμοί, μικρά νησιά κ.λπ. Γι’ αυτό και μειονοτικά σχολεία που βρίσκονται σε ιδιαίτερα απομακρυσμένους και απομονωμένους οικισμούς και από/προς τα οποία δεν είναι δυνατή η μεταφορά μαθητών διατηρούνται σε λειτουργία παρά το ότι έχουν ελάχιστο αριθμό μαθητών, π.χ. το μειονοτικό σχολείο Πετρολόφου λειτούργησε και με έναν μαθητή».
Υπενθύμισε δε, ότι «η σχετική απόφαση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης για τα μειονοτικά σχολεία δεν “ κλείνει” αλλά αναστέλλει τη λειτουργία σχολείων, δηλαδή εάν αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών, το μειονοτικό σχολείο θα επανέλθει σε λειτουργία, όπως έγινε παλαιότερα στους οικισμούς Παλλαδίου και Κομάρου».
«Η Περιφερειακή Διεύθυνση λαμβάνοντας υπ’ όψιν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα των μειονοτικών σχολείων ακολουθεί μια πολιτική θετικών δράσεων, π.χ. αυξάνοντας το εκπαιδευτικό προσωπικό που υπηρετεί σε αυτά παρά το ότι ο αριθμός των μαθητών δεν το δικαιολογεί, όπως συμβαίνει με τη λειτουργία των τριτμήματων έως εξατμήματων σχολείων. Θα μπορούσε, μάλιστα, κάποιος να θέσει ακόμα και ζήτημα προνομιακής μεταχείρισής τους σε σχέση με αντίστοιχα δημόσια σχολεία», επισήμανε η κ. Κοσμίδου και πρόσθεσε: «Γεγονός παραμένει -ανεξάρτητα από ισχυρισμούς που διακινούνται- ότι οι μαθητές των μειονοτικών σχολείων έχουν μειωθεί από 15.000 σε 3.277. Πώς είναι δυνατόν κάποιος να πιστεύει ότι είναι λογικό και παιδαγωγικά ορθό να διατηρηθεί σε λειτουργία ο ίδιος αριθμός σχολείων που υπήρχε για 15.000 μαθητές με αυτόν που χρειάζεται σήμερα για 3.277 μαθητές;».
Η κ. Κοσμίδου ανέφερε ακόμη ότι «η εθνική εκπαιδευτική πολιτική για τα σχολεία, δημόσια ή μειονοτικά, είναι η λειτουργία πολυθέσιων σχολείων με περισσότερους μαθητές και περισσότερους εκπαιδευτικούς ώστε τα παιδιά να διδάσκονται όλα τα μαθήματα του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος. Στα πολύ μικρά σχολεία, όπως αυτά των οποίων ανεστάλη η λειτουργία, τα παιδιά διδάσκονται μαθηματικά ή γλώσσα λιγότερες από τις μισές ώρες από αυτές που διδάσκονται τα παιδιά στα σχολεία με κανονικό αριθμό μαθητών και η διάρκεια της διδακτικής ώρας είναι 15’ όταν στα πολυθέσια σχολεία είναι 45’».
Κατέληξε δε, επισημαίνοντας πως «αυτή είναι η πραγματικότητα που βιώνουν οι γονείς και οι μαθητές. Όλα τα υπόλοιπα που αναφέρονται σε δημοσιεύματα έχουν άλλα κίνητρα που δεν αφορούν την εκπαιδευτική κοινότητα και απλώς αναπαράγουν ψέματα και ανακρίβειες».
Τουρκική προπαγάνδα, Εγκάθετοι και μειονοτική εκπαίδευση (2ο μέρος)
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;