Τη μείωση του όγκου της κυκλοφορίας στην Εγνατία Οδό διαπιστώνουν οι υπεύθυνοι της οδού, μετά την εγκατάσταση των πρόσφατων σταθμών Διοδίων σε 5 σημεία της οδού.
{loadposition likebox} {loadposition tweet}
Όπως αναφέρει σε δήλωσή του στο XanthiPress.gr ο Αντιπρόεδρος της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ Α.Ε. Γιάννης Τσακλίδης, οι διελεύσεις των οδηγών παρουσιάζονται μειωμένες κυρίως λόγω των διοδίων και σε συνδυασμό με τη σοβαρή οικονομική κρίση.
Ερωτηθείς για τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού, ο Γιάννης Τσακλίδης διευκρίνισε ότι το τοπίο για την ώρα παραμένει νεφελώδες, όμως σε γενικές γραμμές η παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, που συζητείται, αναμένεται ότι θα ακολουθήσει ένα μοντέλο “Αττικής Οδού”, δηλαδή θα παραχωρηθεί σε κάποιο ιδιώτη η εκμετάλλευση, η συντήρηση και η λειτουργία της οδού.
Δύσκολη η κερδοφορία για τον ιδιώτη εκτός αν …
Δεδομένου του γεγονότος ότι με τη σημερινή κατάσταση η Εγνατία Οδός αποκομίζει – σύμφωνα με τον Εντεταλμένο Σύμβουλο της Εγνατίας Οδού ΑΕ- περίπου 40 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, τα οποία οριακά επαρκούν για τη συντήρηση και λειτουργία του δρόμου (οι ανάγκες του οποίου σταδιακά θα αυξάνονται) θεωρείται δεδομένο ότι για να είναι ελκυστική η Οδός για έναν ιδιώτη πρέπει να αυξηθούν τα έσοδά της. Αυτό θα γίνει είτε με την εκμετάλλευση των σταθμών εξυπηρέτησης ή εκτάσεων για τη δημιουργία φωτοβολταϊκών πάρκων ή ακόμη και με τη δημιουργία δικτύου οπτικών ινών, είτε με την αύξηση των προβλεπομένων εσόδων από διόδια.
Το μοντέλο παραχώρησης προσομοιάζει σε αυτό της Αττικής Οδού, όμως το ερώτημα που παραμένει για τον Γιάννη Τσακλίδη είναι αν θα υπάρξει επενδυτής για να επενδύσει όλα τα χρήματα ενώ αφήνει αιχμές για τη στάση της ΝΔ που κάνει λόγο στο πρόγραμμά της για προσδωκόμενα έσοδα 1 δις ευρώ από την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας, παρότι ο ίδιος εκφράζει αμφιβολίες ακόμη και για την πιθανότητα να βρεθεί ιδιώτης που θα την αναλάβει. Παράλληλα από πολλές πλευρές υπάρχει το ερώτημα για το ύψος που μπορεί να φτάσει το αντίτιμο των διοδίων για να δημιουργήσει κέρδη για τον εργολάβο που θα αναλάβει το δρόμο. Άλλωστε η σχετική φημολογία που υπάρχει κάνει λόγο για ανάγκη τριπλασιασμού του αντιτίμου για να καταστεί βιώσιμο μια σύμβαση με ιδιώτη.
Δεν θα κλείσουν την Εγνατία Οδό Α.Ε.
Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο της Εγνατίας Οδού όλα αυτά θα προβλέπονται στην πιθανή σύμβαση, σημειώνοντας ότι κάτι αντίστοιχο έχει γίνει στους άξονες Αθηνών Θεσσαλονίκης που κατασκευάζονται Σε ότι αφορά στο μέλλον των εργαζομένων που αντιδρούν, σημειώνει ότι ακόμη και μετά την παραχώρηση υπάρχει η ανάγκη επίβλεψης της τήρησης των όρων της σχετικής σύμβασης.
Παράλληλα όμως, επισημαίνει ότι το αντικείμενο της Εγνατίας Οδού ΑΕ δεν εξαντλείται στη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου αλλά διαθέτει έμπειρα και ικανά στελέχη που ασχολούνται με σοβαρές μελέτες που έχουν ανατεθεί (όπως του καθέτου άξονα Ξάνθης-Συνόρων) και έργα που κατασκευάζονται σε νησιά και άλλες περιοχές, ύψους αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Εκτιμά ότι, όποιο και αν είναι το μέλλον του δρόμου, η εταιρία θα παραμείνει με χαρακτήρα δημοσίου συμφέροντος.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;