Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Την ερχόμενη Τρίτη 14 Μαρτίου θα γίνουν τα εγκαίνια του ολοκληρωμένου κάθετου άξονα της Εγνατίας οδού Κομοτηνής-Νυμφαία-Μακάζα.
Τα πρώτα «μαλακά σύνορα» στην περιοχή είναι γεγονός με την ελληνική πλευρά να μην μπορεί να αντιληφθεί εδώ και τρία χρόνια την λειτουργικότητά τους.
Η Ροδόπη απέτυχε να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα του οδικού άξονα, η ελληνική εξωτερική πολιτική δεν ήταν σε θέση να διαχειρισθεί το ζήτημα των κάθετων αξόνων ως διαπραγματευτικό εργαλείο και στην περίπτωση της «διπλωματίας των υδάτων» που χαρακτηρίζει τις διμερείς ελληνοβουλγαρικές σχέσεις.
Επιπροσθέτως, αδιανόητοι τοπικισμοί επέμεναν στην ενίσχυση του Έβρου και του Ορμενίου απαγορεύοντας την διέλευση τουριστικών λεωφορείων από τον Κάθετο Οδικό Άξονα της Ροδόπης.
Παράλληλα, στοιχειώδεις υποδομές και έλεγχοι για τη νομιμότητα των συναλλαγών δεν υπήρξαν στην περιοχή της Ροδόπης και οι επαγγελματίες της περιοχής δεν ήταν προετοιμασμένοι ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΠΡΟΘΥΜΟΙ για να δεχθούν ένα τόσο μεγάλο κύμα τουριστών πλην ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΦΩΤΕΙΝΩΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Πλήγμα για την τοπική οικονομία πρέπει να θεωρηθεί και η ένταση του φαινομένου του διασυνοριακού καταναλωτισμού αλλά και η δημιουργία ενός νέους διαδρόμου παραβατικότητας που ευνοεί το οργανωμένο διασυνοριακό έγκλημα.
Σήμερα, παραμονές εγκαινίων του ολοκληρωμένου οδικού άξονα, η ΟΕΒΕΣ εκφράζει τις επιφυλάξεις της , οι γνώστες και οι ειδικοί εντοπίζουν τα επιμέρους προβλήματα και η πραγματικότητα θα εξακολουθεί να προσ-περνάει την Κομοτηνή.
Περισσότερα στο Via Diplomacy
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;