Ιλχάν Αχμέτ: Να αρθεί άμεσα η ακατανόητη απόφαση για την Νυμφαία

15 Μαΐου 202121:16

Την 1η Ιουλίου 2020 με αφορμή το κλείσιμο του σταθμού διαβατηριακών ελέγχων της Νυμφαίας-Μακάζα είχα κάνει την ακόλουθη δήλωση:    

«Την στιγμή που εκκρεμούν ακόμα τα αιτήματα που κατέθεσα, ήδη, από την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο με την μορφή επίκαιρων ερωτήσεων στις πολιτικές ηγεσίες των συναρμόδιων υπουργείων, για την αναβάθμιση των υποδομών στον συνοριακό σταθμό διαβατηριακών ελέγχων Νυμφαίας -Μακάζα αλλά και για την άρση της απαγόρευσης διέλευσης τουριστικών λεωφορείων από αυτόν, προέκυψε σήμερα μία ακόμα αρνητική εξέλιξη που έρχεται να προστεθεί στο κουβάρι των ανεπάρκειας των μέτρων για την οικονομική ανάταξη της Θράκης.  

Η απόφαση για την αναστολή της δυνατότητας διέλευσης ευρωπαίων πολιτών από την Νυμφαία δημιουργεί ένα τεράστιο πλήγμα στον τουρισμό και την οικονομία της Θράκης μέσα στην δίνη των επιπτώσεων από την πανδημία του covid 19.

Πρόκειται για απόφαση ακατανόητη, αιφνιδιαστική και πρόχειρη που θα μπορούσε με στοιχειώδη οργάνωση και άσκηση των επιβαλλόμενων ελέγχων να έχει αποφευχθεί.

Συντασσόμενος με τα αιτήματα των τοπικών παραγωγικών φορέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης, ζητώ από την κυβέρνηση την άμεση ανάκληση του συγκεκριμένου μέτρου με την απαραίτητη υγειονομική θωράκιση του σταθμού διαβατηριακών ελέγχων Νυμφαίας-Μακάζα, πριν χαθεί οριστικά η φετινή τουριστική σεζόν για την Θράκη με ανυπολόγιστο οικονομικό κόστος για την περιοχή».

Δέκα μήνες μετά, βρισκόμαστε και πάλι μπροστά στην ίδια αφετηρία. Στις ίδιες παλινωδίες της κυβέρνησης, ενώπιον μιας ακόμα καταστροφικής διαχείρισης και διαγκωνισμού κυβερνητικών παραγόντων για το ποιος θα πρωτο-ανοίξει τη Νυμφαία που έκλεισε η δική τους κυβέρνηση!

Μη σπρώχνεσθε κύριοι. Θα την σώσετε την Θράκη με την σειρά σας.

Όπως το έπραξε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που ουδέποτε πίστεψε στην αναγκαιότητα και την σημασία για την βορειοανατολική Ελλάδα του συγκεκριμένου κάθετου άξονα της Νυμφαίας και στις διαδοχικές ερωτήσεις μου για την λειτουργικότητα του κάθετου άξονα,άλλοτε ευθυνόταν η Βουλγαρία και άλλοτε η διπλωματία.  

Ζητώ, παράλληλα με την άμεση επαναλειτουργία του σταθμού διαβατηριακών ελέγχων της Νυμφαίας-Μακάζα  και την λήψη μέτρων για την στήριξη της οικονομίας της Θράκης τα οποία ζήτησα στο πλαίσιο της διακομματικής επιτροπής από τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών και συγκεκριμένα:

  • Ειδικό καθεστώς καυσίμων στη Ροδόπη
  • Μεταφορικό ισοδύναμο για τα προϊόντα της Θράκης
  • Φορολογικά κίνητρα για τις επιχειρήσεις στον αναπτυξιακό νόμο 
  • Μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ για την Θράκη
  • Ειδική πρόνοια για αγροτικά εισοδήματα
  • Άνοιγμα του συνοριακού σταθμού Νυμφαίας –Μακάζα για τουριστικά  λεωφορεία
  • Άμεση δημιουργία υποδομών στον σταθμό διαβατηριακών ελέγχων της Νυμφαίας επί ελληνικού εδάφους.
  • Ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού των προσωπικού του αστυνομικών υπαλλήλων Ροδόπης που καλείται να διεκπεραιώσει δυσβάσταχτο βάρος από την αυξημένη ροή που παρουσιάζει ο συγκεκριμένος κάθετος άξονας σε ετήσια βάση.

Η Θράκη και η Ροδόπη είναι πολύ μεγάλη υπόθεση για μικροπολιτικά παίγνια που μπορεί να υποκρύπτουν και ανομολόγητα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Επιτέλους, τέλος.    

Αρθρογράφος