Η Πολιτεία αντιδρά στην εργαλειοποίηση της Μειονοτικής Εκπαίδευσης από το Παρακράτος

7 Οκτωβρίου 202411:31

Οι Μουσουλμάνοι της Θράκης επιλέγουν την Ελληνική Δημόσια Εκπαίδευση – Γιατί εξοργίζεται το Προξενείο με την εφαρμογή της εκπαιδευτικής νομοθεσίας; – Τα “αντίποινα” της Τουρκίας- Ελεύθερη και ισότιμη η εκπαίδευση που παρέχεται στην Μειονότητα

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Αντί Προϊδεασμού

Να μην ξεχνάμε ότι το 1924 ήταν 6.437 τα ελληνικά σχολεία στην Τουρκία ενώ στην Κωνσταντινούπολη σήμερα λειτουργούν μόνο τρία, στην Ίμβρο ένα και στην Τένεδο κανένα. Υπενθυμίζεται δε πως η μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη αριθμεί περίπου 120.000 μέλη, ενώ η ελληνική μειονότητα στην Τουρκία δεν υπερβαίνει τα 3.000 άτομα, την στιγμή που την εποχή της Λωζάννης ήταν ισάριθμες.

Υπενθυμίζεται δε πως η μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη αριθμεί περίπου 120.000 μέλη, ενώ η ελληνική μειονότητα στην Τουρκία δεν υπερβαίνει τα 3.000 άτομα, την στιγμή που την εποχή της Λωζάννης ήταν ισάριθμες.

Στην Θράκη, κι αυτό είναι που εξοργίζει τους Εγκαθέτους και το τουρκικό παρακράτος , η πλειοψηφία των μουσουλμάνων μαθητών γυρίζει την πλάτη στα μειονοτικά σχολεία επιλέγοντας τα δημόσια σχολεία.

Την στιγμή αυτή λειτουργούν 90 μειονοτικά δημοτικά σχολεία (47 στη Ροδόπη, 34 στην Ξάνθη και 9 στον Έβρο), όπου φοιτούν 3.255 μαθητές (από 4.542 το 2020). Στην παρούσα φάση, από τους περίπου 8.000 μαθητές, σχεδόν οι 5.000 δεν πηγαίνουν σε μειονοτικά σχολεία, αλλά επιλέγουν συνειδητά οι γονείς τους να στείλουν τα παιδιά τους σε δημόσια σχολεία.

Το 1923 οι Έλληνες μαθητές στα σχολεία της Κωνσταντινούπολης, της Ίμβρου και της Τενέδου ήταν 14.632. Το 1984 μόλις 575. Να μην ξεχνάμε ότι το 1924 ήταν 6.437 τα ελληνικά σχολεία στην Τουρκία ενώ στην Κωνσταντινούπολη σήμερα λειτουργούν μόνο τρία, στην Ίμβρο ένα και στην Τένεδο κανένα.

Η καταπάτηση των όρων της Συνθήκης της Λωζάνης άρχισε από την Τουρκία αμέσως μετά την υπογραφή της.

Το παρακράτος ενοχλείται επειδή η Πολιτεία εφαρμόζει την Σχολική Νομοθεσία

Σύμφωνα με την τρέχουσα ειδησεογραφία, το τουρκικό υπουργείο Παιδείας με οδηγίες του στις αρμόδιες τουρκικές αρχές ξεκίνησε την εφαρμογή περιορισμών στα σχολεία της ομογένειας στην Κωνσταντινούπολη, σχετικά με τις εκδηλώσεις και επισκέψεις που δεν έχουν άμεση σχέση με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ως αντίποινα στην εφαρμογή της εκπαιδευτικής νομοθεσίας από την Ελληνική Πολιτεία στην Θράκη, που στόχο έχει την παρεμπόδιση εξωγενών παραγόντων να εργαλειοποιούν τον μαθητικό πληθυσμό της Ελλάδας.

Οι οδηγίες αναφέρουν ότι «δεν θα επιτρέπεται καμία εκδήλωση, συνεδρίαση και δράση που δεν έχει σχέση με την εκπαίδευση. Αν οι εκδηλώσεις και οι δράσεις αφορούν την εκπαίδευση θα πρέπει να γίνεται αίτηση τουλάχιστον 15 ημέρες πριν από τη διοργάνωση και για να πραγματοποιηθούν θα πρέπει να λάβουν την απαραίτητη άδεια από τις αρμόδιες τουρκικές αρχές». Παράλληλα αποφασίστηκε «να μην επιτρέπεται καμία επίσκεψη στα σχολεία εκτός από τους κηδεμόνες και αρμόδιες αρχές του υπ. Παιδείας, και σε περίπτωση αιτήματος επίσκεψης θα πρέπει να κατατίθεται αίτημα τουλάχιστον 15 ημέρες πριν και η επίσκεψη να πραγματοποιείται αφού έχει δοθεί έγκριση από τις αρμόδιες τουρκικές αρχές».

Τι προβλέπει η Ελληνική Νομοθεσία

Η διαδικασία για την επίσκεψη ενός εξωσχολικού ατόμου σε σχολείο της Ελλάδας –εύλογα δεν περιλαμβάνονται οι γονείς των μαθητών και τα στελέχη της εκπαιδευτικής διοίκησης– είναι ίδια για όλα τα σχολεία και προφανώς και για τα μειονοτικά. Απαιτείται να κατατεθεί άδεια στο σχολείο για την επίσκεψη. Εγκρίνεται από τον σύλλογο διδασκόντων, ο οποίος έχει την ευχέρεια να ζητήσει τη γνώμη των αρμόδιων στελεχών της διοικητικής εκπαιδευτικής πυραμίδας. Ο χρόνος έγκρισης της άδειας είναι περίπου 15 ημέρες και αυτή δίνεται υπό τον όρο ότι ο επισκέπτης δεν θα φωτογραφηθεί με μαθητές, ενώ στην περίπτωση της φωτογραφίας με μέλος ή μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού απαιτείται η άδειά τους.

Στη Θράκη , ενώ για μεγάλο διάστημα δεν είχε κατατεθεί αίτημα Τούρκου στελέχους να επισκεφθεί κάποιο σχολείο, καθώς το έπρατταν αυθαίρετα με την ανοχή της Ελληνικής Πολιτείας, από το καλοκαίρι ο Τούρκος γενικός πρόξενος στην Κομοτηνή έχει υποβάλει αιτήματα για επίσκεψη σε μειονοτικά σχολεία της Θράκης. Κατόπιν τούτου το προξενείο ενημερώθηκε για τη διαδικασία, η οποία τηρήθηκε, και μετά την έναρξη του σχολικού έτους τον Σεπτέμβριο έχει πραγματοποιήσει τέσσερις επισκέψεις. Στελέχη του υπουργείου Παιδείας ανέφεραν ότι «δεν μπορεί να έχει κανείς “ελευθέρας” για τα σχολεία στην Ελλάδα», προσθέτοντας ότι σε αρκετές περιπτώσεις Τούρκοι αξιωματούχοι εμφανίζονται σαν να ζητούν «ελευθέρας», με πρόθεση να δηλώσουν ότι «τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης είναι τουρκικά».

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Όπως επισημαίνουν και οι άριστοι γνώστες των ε/τ σχέσεων: “Μόλις στριμωχτούν αρχίζουν τις απαγορεύσεις στο πλαίσιο της αμοιβαιότητας. Πρέπει να καταλάβουν οι διευθύνσεις εκπαιδεύσεις και το υπουργείο Παιδείας ότι εκπαίδευση των μειονοτήτων έχει διπλωματικές διαστάσεις. Το σχολείο πρέπει να μείνει ανηπερεαστο από εξωτερικές επισκέψεις αμφιλεγόμενης σκοπιμότητας.”

Αντί Επιλόγου

Μήνυμα “εκπαιδευτικής αυτονόμησης” στέλνει το Παρακράτος της Θράκης

Πέντε αλήθειες για τη μειονοτική εκπαίδευση

Αρθρογράφος