Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Από την αρχή του Νοεμβρίου, πολίτες και ψηφοφόροι γίναμε δέκτες μηνυμάτων από πολιτικούς κι ενεργούς πολίτες που εξέφρασαν την επιθυμία να κατέλθουν ως υποψήφιοι στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές.
Είναι δεδομένο , πλέον , ότι πολιτικό μάρκετινγκ, δημοσκοπήσεις και μέσα ενημέρωσης αλλάζουν το πλαίσιο λειτουργίας της δημοσιότητας, το οποίο χαρακτηρίζεται πλέον από επικοινωνιακό κορεσμό και διαρκή εγρήγορση του πολιτικού προσωπικού. Παρατηρούνται έτσι μεταβολές στις σχέσεις των πολιτικών και των κομμάτων με τα ΜΜΕ, στο περιεχόμενο του πολιτικού διαλόγου και στο στιλ των προεκλογικών αναμετρήσεων. Και όλα αυτά εντός ενός κλίματος απαρέσκειας προς το σύστημα διακυβέρνησης, ρευστότητας των κομματικών ταυτίσεων, μειωμένου ενδιαφέροντος για την πολιτική, ανίσχυρης κοινω νίας πολιτών και απορύθμισης του ραδιοτηλεοπτικού πεδίου.
Ιδιαίτερη σημασία στον σύγχρονο σχεδιασμό της πολιτικής επικοινωνίας κάθε επιπέδου, αποκτά τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Να τονίσουμε ότι ταμέσα κοινωνικής δικτύωσης ή αλλιώς Social Media, αφορούν όλα εκείνα τα κατάλληλα μέσα αλληλεπίδρασης ομάδων ατόμων, μέσω της χρήσης διαδικτυακών κοινοτήτων. Η πρακτική αυτή γεννήθηκε στις Η.Π.Α και το Αμερικανικό μοντέλο πολιτικής επικοινωνίας περιλάμβανε την μελέτη της ημερήσιας θεματολογίας των μέσων ενημέρωσης και τον σχεδιασμό των προεκλογικών εκστρατειών.
Το Komotinipress φιλοξενεί σε αποκλειστικότητα τα reports που περιλαμβάνουν κατηγοριοποίηση αναφορών και συναισθημάτων του ελληνικού διαδικτύου (News, Blogs, Forums, Facebook, Twitter, YouTube,Instagram) και διατυπώνουν τα ιδιαίτερα συμπεράσματα με την αξιολόγηση ποσοτικών δεδομένων και κυρίως την ενδελεχή ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικών δεδομένων).
H έρευνα διεξαγεται με το PaloProfessional (PaloPro)το πιο σύγχρονο εργαλείο για Web&SocialListening και Analyticsτης Paloservices.
Το εργαλείο αυτό του Paloservices αποκτά ιδιαίτερη σημασία αν αντιληφθούμε ότι στην Ελλάδα των 11.000.000 κατοίκων, περισσότεροι από 3.500.000 διατηρούν προφίλ στο facebook. Πρόκειται για το 70,42% των χρηστών ίντερνετ της χώρας με την ΑΜΘ να βρίσκεται σε ανοδική τάση χρήσης των social media ξεπερνώντας το 90% από το συνολικό αριθμό χρηστών στην περιοχή. Να τονίσουμε ότι στις ηλικίες 65-74 ετών, οι ‘χρήστες περιηγούνται στο Διαδίκτυο περί τα 122 λεπτά, ενώ τα 236 λεπτά φτάνει η μέση διάρκεια χρήσης στις ηλικίες 18-24 ετών.
Η καταγραφή των τάσεων που προκύπτουν από την (μη) δραστηριότητα των υποψηφίων για το δημαρχιακό αξίωμα στην Κομοτηνή (Γραβάνης, Γκαράνης) και την ΠΑΜΘ (Μέτιος, Τοψίδης) καταδεικνύουν την στιγμιαία αδυναμία τους να επικοινωνήσουν και να αλληλεπιδράσουν με τα πιο δυναμικά κοινά της περιοχής και να αναδείξουν θεματικές ενότητες που δικαιολογούν την πρόθεσή τους για ανάμειξη στην πολιτική.
Ο κ. Χρ. Τοψίδης από την αρχή της προεκλογικής εκστρατείας τους επέλεξε την επιθετική δημοσιότητα που του απέφερε υψηλό ποσοστό καταγραφών και πρέπει να λάβουμε ιδιαίτερα υπόψη τις ιδιαιτερότητες που έχει η υποψηφιότητά του.
ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΠΑΜΘ (Τοψίδης+Μέτιος)
ΤΟΨΙΔΗΣ
ΜΕΤΙΟΣ
Οι υποψήφιοι για το Δήμο Κομοτηνής , Αντ. Γραβάνης και Γιάννης Γκαράνης, δεν έχουν ακόμη “απεγκλωβισθεί” επικοινωνιακά και βρίσκονται στην αρνητική κλίμακα αναφορών.
ΓΚΑΡΑΝΗΣ
ΓΡΑΒΑΝΗΣ
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;