Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Την ίδια ακριβώς στιγμή που καλλιεργείται η “θετική ατζέντα στις ε/τ σχέσεις” και καταβάλλεται προσπάθεια να κυριαρχήσει ένα κλίμα κατευνασμού στις διμερείς σχέσεις, η ενδελεχής παρατήρηση των κινήσεων του βαθυκρατικού παραερντογανικού καθεστώτος μας οδηγεί σε ανησυχητικά συμπεράσματα.
Ξεκινώντας από τις διαπιστώσεις που είχαν καταγραφεί το 2021 μετά από την ανάλυση 28 τουρκικών σχολικών βιβλίων που ανανεώθηκαν σε βάθος μετά το 2016 και κυκλοφόρησαν τα επόμενα δύο χρόνια, διαπιστώνουμε ότι η ίδια πρακτική συνεχίζεται και το 2024 ο παντουρκισμός,ο νεοοθωμανισμός και η παγκόσμια κυριαρχία της Τουρκίας που κυριαρχούσαν στο τουρκικό εκπαιδευτικό σύστημα μετεξελίσσονται έτσι ώστε να δημιουργήσουν μία ισχυρή εθνική συνείδηση στη νέα γενιά των Τούρκων, που θα έχουν φυσικά ως ανώτερη ιδεολογία την Τουρκία. [βλ. Ισραηλινό Ινστιτούτο Ειρήνης και Πολιτισμικής Ανεκτικότητας στη Σχολική Εκπαίδευση (Impact-Se) και το βρετανικό ερευνητικό κέντρο Henry Jackson Society «Η επανάσταση του Ερντογάν στα τουρκικά σχολικά βιβλία» (The Erdogan Revolution in the Turkish Curriculum Textbooks)]
Εν έτει 2024, το νέο προσχέδιο προγράμματος σπουδών με το όνομα «Μοντέλο Εκπαίδευσης του Αιώνα της Τουρκίας» από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας παρουσιάστηκε στο κοινό στη διεύθυνση https://gorusoneri.meb.gov.tr/ και ξεχωρίζουν οι αλλαγές του προγράμματος σπουδών του μαθήματος της 12ης τάξης Τουρκική Ιστορία της Επανάστασης και Κεμαλισμός, που δημοσιεύτηκε τελευταία φορά το 2018.
Σύμφωνα με το νέο προσχέδιο του μαθήματος η ύλη περιορίσθηκε σε τρεις ενότητες: ”Η Γέννηση του Σύγχρονου Τουρκικού Κράτους, η Τουρκική Επανάσταση και ο Κεμαλισμός, η Τουρκία από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο στη Διαδικασία Παγκοσμιοποίησης”. Το προηγούμενο πρόγραμμα σπουδών του 2018, περιελάμβανε οκτώ ενότητες.
Σύμφωνα με το νέο προσχέδιο θεματικές ενότητες όπως «Γαλάζια Πατρίδα, Πρόσφυγες και Πρόβλημα Καραμπάχ, Σύστημα Προεδρικής Κυβέρνησης, Ζήτημα Παλαιστίνης» προστέθηκαν στο μάθημα Ιστορία της Επανάστασης και Κεμαλισμού της Τουρκικής Δημοκρατίας της 12ης τάξης.
Οι εκφράσεις που ονομάζονται “Ζήτημα Πόντου, Αρμενικό Ζήτημα / Εκτόπιση, Γεγονότα 1915” στο πρόγραμμα σπουδών του 2018 του μαθήματος της Επανάστασης άλλαξαν στο νέο προσχέδιο προγράμματος σπουδών , σύμφωνα με το οποίο, οι έννοιες αυτές αντικαταστάθηκαν με τις εκφράσεις «Αβάσιμες Ποντιακές αξιώσεις – Αβάσιμες Αρμενικές αξιώσεις». Μεταξύ των καθοδηγητικών ερωτήσεων που θα μπορούσαν να τεθούν στους μαθητές ήταν η ερώτηση “Ποιοι θα μπορούσαν να είναι οι λόγοι για την εμφάνιση αβάσιμων αρμενικών αξιώσεων;” Στο προσχέδιο αναφερόταν ότι «στη λίστα ανάγνωσης θα πρέπει να συμπεριληφθούν βιβλία γραμμένα από ικανούς ανθρώπους στον τομέα τους για τα θέματα του Πόντου και το αβάσιμο των αρμενικών ισχυρισμών».
Το Παλαιστινιακό ζήτημα προστέθηκε στο νέο προσχέδιο. Το θέμα, το οποίο αντιμετωπιζόταν μόνο ως «Σιωνιστικό ζήτημα» στο προηγούμενο πρόγραμμα σπουδών, επεκτάθηκε και αντιμετωπίστηκε ως «Παλαιστινιακό ζήτημα και ζητήματα μετασχηματισμού της αποικιοκρατίας». Το νέο προσχέδιο αναφέρει: «Με βάση δείγματα κειμένων και γεγονότων, αξιολογεί τις σιωνιστικές δραστηριότητες και το Παλαιστινιακό ζήτημα ως προς τη σημασία της δίκαιης δράσης».
Προστέθηκαν θέματα σχετικά με την εξωτερική πολιτική της Τουρκίας, «Η θαλάσσια γεωπολιτική της Τουρκίας και η Γαλάζια πατρίδα, οι αβάσιμες αρμενικές αξιώσεις και η τρομοκρατία της ASALA, το πρόβλημα του Ναγκόρνο-Καραμπάχ». Δηλώθηκε ότι οι μαθητές θα πρέπει να ενθαρρύνονται να εξετάζουν αυτά τα ζητήματα με όρους αλλαγής και συνέχειας. Δηλώθηκε ότι οι μαθητές θα πρέπει να εξετάσουν τα θέματα του «Προβλήματος των προσφύγων και της προσέγγισης της Τουρκίας σε αυτό το πρόβλημα και του Προεδρικού Κυβερνητικού Συστήματος» μέσα από ομαδική εργασία στο μάθημα της Επανάστασης της 12ης τάξης, μέσω διαφορετικών πηγών.
Στο νέο προσχέδιο του προγράμματος σπουδών, οι μαθητές καλούνται να κάνουν εργασίες, παρουσιάσεις, εκθέσεις κ.λπ. για διαφορετικά θέματα. Ζητείται από τους μαθητές να «διεξάγουν έρευνα για τους διπλωμάτες που μαρτύρησε η τρομοκρατική οργάνωση ASALA και να δημιουργήσουν ένα “Ανθολόγιο Μαρτύρων Διπλωματών”.
Επίσης ενθαρρύνεται η συγγραφή βιογραφιών όπως των Aliya İzzetbegoviç̧, Rauf Denktaş̧, Dr. Sadık Ahmet, Muhammed Ali Cinnah, İsa Yusuf Alptekin και να εξετασθούν θέματα όπως PKK/PYD, DAESH και FETO και οι επιπτώσεις των πραξικοπημάτων στη Δημοκρατία της Τουρκίας. Όπως ήταν αναμενόμενο η κατεχόμενη “ΤΔΒΚ” συγκαταλέγεται στις “τουρκικές δημοκρατίες”.
ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ ΣΤΑ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΚΟΥΡΑΝ-ΚΟΥΡΣΟΥ (ιδιωτικά μαθήματα Κορανίού) ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΕΚΤΑ ΠΟΥ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΤΗΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
Αντί Επιλόγου
Το πολιτικό ισλάμ της Θράκης προσηλυτίζει τους Μουσουλμανόπαιδες;
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;