Μονόδρομο φαίνεται πως αποτελεί πλέον για τον κλάδο εστίασης του ομίλου Vivartia η επέκταση σε αγορές του εξωτερικού μέσω καταστημάτων franchise. Αιτία της «εξωστρέφειας», η ραγδαία μείωση της κατανάλωσης και της επισκεψιμότητας των καταστημάτων εστίασης, αλλά και ο κατά πολύ μεγαλύτερος, σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, συντελεστής ΦΠΑ.
Όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος των εταιρειών Goody’s και Everest, Αθ. Παπανικολάου σε ενημερωτική συνάντηση, ήδη έχουν υπογραφεί τέσσερα συμβόλαια συνεργασίας με χώρες των Βαλκανίων, και πιο συγκεκριμένα με Μαυροβούνιο, Κόσσοβο, Αλβανία και Σκόπια, ενώ τα πρώτα καταστήματα θα λειτουργήσουν στις αρχές του φθινοπώρου. Η συμφωνία αφορά καταστήματα Goody’s, Everest και Flocafe. Ειδικότερα, στην Αλβανία στόχος είναι η λειτουργία 12-14 καταστημάτων μέχρι το τέλος του 2014, ενώ σε καθεμία από τις υπόλοιπες χώρες θα υπάρξει καταρχήν ένα σημείο ανά brand.
Η επόμενη συμφωνία αφορά τη λειτουργία καταστημάτων μέσω franchise σε Λευκορωσία, Ουκρανία και Καζακστάν. Πιο συγκεκριμένα, μέχρι το τέλος του χρόνου θα ανοίξουν στο Μινσκ της Λευκορωσίας, σε ένα από τα μεγαλύτερα Mall της Ευρώπης, καταστήματα Goody’s και Flocafe, ενώ στην Ουκρανία και το Καζακστάν θα λειτουργήσουν Goody’s.
Επιπλέον, η σύναψη συμφωνίας της Vivartia με την Exeed Industries δίνει πρόσβαση για παρουσία στην περιοχή του Αραβικού Κόλπου, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής (Ιράκ, Ιράν, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ, Μπαχρέϊν, Σαουδική Αραβία, Λιβύη, Αίγυπτος, Μαρόκο, Αλγερία), μία αγορά που αφορά πάνω από 330 εκατομμύρια καταναλωτές. Τέλος, ο κλάδος της εστίασης του ομίλου βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις και με τις μεγάλες αγορές της Ρωσίας και του Πακιστάν, ενώ σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις τα συμβόλαια θα υπογραφούν μέχρι το τέλος του χρόνου.
Εφόσον υλοποιηθούν όλες οι παραπάνω συμφωνίες, η αγορά που ανοίγεται αγγίζει τα 800 εκατ. καταναλωτές. Εντωμεταξύ λειτουργούν ήδη 20 καταστήματα στο εξωτερικό, σε Κύπρο, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Ρουμανία.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Vivartia Γιάννης Αρτινός, σημείωσε πως ο κλάδος εστίασης του ομίλου αποκτά μεγαλύτερο γεωγραφικό αποτύπωμα και εξέφρασε τη βεβαιότητα πως αυτό το επιχειρηματικό άνοιγμα θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας στα εργοστάσια της χώρας μας και θα οδηγήσει σε εισροή συναλλάγματος.
Καταπέλτης ο ΦΠΑ
Είναι χαρακτηριστικό πως ο μέσος όρος επισκεπτών στα καταστήματα εστίασης του ομίλου, και κυρίως στα Goody’s, Everest, Flocafe και La Pasteria έχει μειωθεί κατά 12%, ενώ η μείωση της επισκεψιμότητας στον κλάδο της εστίασης αγγίζει το 25%. Αναλόγως, από τότε που ο συντελεστής ΦΠΑ αυξήθηκε στο 23%, σημειώθηκε μείωση του τζίρου κατά 40% στον κλάδο της εστίασης, ενώ τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου για τα brands εστίασης της Vivartia δείχνουν μείωση 20%. «Τα νούμερα αυτά δεν είναι ευχάριστα. Αυτή τη στιγμή, ο κλάδος της εστίασης ζει τη χειρότερη περίοδο της τελευταίας εικοσαετίας» σημείωσε ο κ. Παπανικολάου.
Την ίδια ώρα, ο αυξημένος συντελεστής ΦΠΑ και η μείωση των επισκεπτών λόγω της οικονομικής κρίσης οδήγησαν σε μια σειρά αναγκαστικών επιλογών, όπως η μετεγκατάσταση πολλών καταστημάτων σε σημεία με χαμηλότερα ενοίκια. Σύμφωνα με τον κ. Παπανικολάου είναι επιτακτική η ανάγκη για μείωση του ΦΠΑ στο 9%, προκειμένου να δοθεί ώθηση και στον τουρισμό.
Σημείωσε μάλιστα πως το θέμα αυτό τέθηκε και από το Σύνδεσμο Επωνύμων Οργανωμένων Αλυσίδων Εστίασης (ΣΕΠΟΑ) στη συνάντηση που είχε πριν από λίγες ημέρες με την τρόικα. Η χώρα μας έχει έναν από τους μεγαλύτερους συντελεστές ΦΠΑ: Ενδεικτικά, η Ιταλία έχει ΦΠΑ 10%, η Ισπανία και η Κύπρος 8%, η Γαλλία 7% και η Τουρκία 8%.
Πηγή:www.capital.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;