Εισηγητής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ στο νομοσχέδιο για την κυβερνοασφάλεια ο Ιλχάν Αχμέτ
Φτωχός συγγενής για την κυβέρνηση η κυβερνοασφάλεια στην Ελλάδα
Ξεκίνησε νωρίς σήμερα το πρωί στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με γενικό τίτλο «Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας και λοιπές διατάξεις»
Ο εισηγητής του ΠΑ.ΣΟ.Κ.-ΚΙΝ.ΑΛ,βουλευτής Ροδόπης,Ιλχάν Αχμέτ, επέκρινε μια σειρά ρυθμίσεις που προβλέπονται στο νομοσχέδιο, καταψηφίζοντας επί της αρχής, ενώ ταυτόχρονα παρουσίασε και μια σειρά από ουσιαστικές προτάσεις που κατατίθενται εκ μέρους του κόμματός του.
Το πρώτο μέρος του παρόντος νομοσχεδίου αφιερώνεται στη σύσταση της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας. Συγκεκριμένα, οι οργανικές θέσεις του προσωπικού της Αρχής ορίζονται συνολικά “σε εκατόν πενήντα πέντε (155) άτομα” (άρθρο 13) , από τους οποίους έως 6 θα αποτελούνται από υπαλλήλους της Ε.Υ.Π .
Επιπλέον, στο άρθρο 18, αναφέρεται ότι η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας “επιχορηγείται ετησίως με το ποσό των δύο εκατομμυρίων (2.000.000) ευρώ από το αποθεματικό που προβλέπεται στην παρ. 6, για την κάλυψη των πάσης φύσεως λειτουργικών και αναπτυξιακών της αναγκών” (άρθρο 18).
Τέλος, στο άρθρο 20 προβλέπεται ότι «με κοινή απόφαση των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών δύναται να προβλέπεται ειδικό επίδομα για τους προϊσταμένους και το προσωπικό, μόνιμο και αποσπασμένο, των οργανικών μονάδων της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας, το οποίο κυμαίνεται ανάλογα με το επίπεδο της οργανικής μονάδας και λαμβάνει υπόψη τις ειδικές συνθήκες που συναρτώνται με τις θέσεις αυτές, την επικινδυνότητα και την ετοιμότητα του προσωπικού να παράσχει υπηρεσίες σε εικοσιτετράωρη βάση και άλλα τυχόν στοιχεία που καθορίζονται με την ίδια απόφαση».
Από την πλευρά του ο εισηγητής του ΠΑ.ΣΟ.Κ.-ΚΙΝΑΛ , έστιασε στο γεγονός ότι το νομοσχέδιο έρχεται με μεγάλη καθυστέρηση να αντιμετωπίσει κρίσιμα ζητήματα στον τομέα της κυβερνοασφάλειας , καταθέτοντας την πρόταση του κόμματος του για την δημιουργία μιας Ανεξάρτητης Αρχής για την κυβερνοασφάλεια «καθόλα προετοιμασμένη, και εξελιγμένη συμφώνα με τα παγκόσμια δεδομένα ώστε η χώρα μας να είναι άτρωτη σε οποιοιδήποτε κυβερνοεπίθεση.»
Στον αντίποδα το νομοσχέδιο της κυβέρνησης ακολουθώντας την πεπατημένη δημιουργεί ένα νομικό πρόσωπο περιορισμένης ευελιξίας και σκοπού, απόλυτα ελεγχόμενο από την ίδια και από την εκάστοτε πλειοψηφία.
«Η φιλοσοφία της Κυβέρνησης ως προς τον τρόπο υλοποίησης, όπως προκύπτει από την ανάγνωση των άρθρων, δεν είναι παρά η ίδρυση εκ του προχείρου μια εξαρτώμενης Αρχής», επεσήμανε με έμφαση ο Αχμέτ Ιλχάν.
«Είναι αναγκαίο να γνωρίζουμε πόσα στελέχη και με τί επιστημονικό υπόβαθρο απαρτίζουν την Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας από την ίδρυσή της έως σήμερα, διότι δε μας πείθει ούτε το ξαφνικό ενδιαφέρον του ΣΥΡΙΖΑ για μια μεγάλη ανεξάρτητη αρχή όταν επί κυβερνήσεώς τους είχαμε μια Αρχή ελάχιστα στελεχωμένη και αποδυναμωμένη αλλά ούτε και οι βαρύγδουπες δηλώσεις της ΝΔ την ώρα που προσπαθεί για ακόμη μια φορά να έχει τον πλήρη έλεγχο σε μια Αρχή κρίσιμης σημασίας για τη χώρα», τόνισε σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο βουλευτής Ροδόπης και κατέθεσε την πρόταση του ΠΑ.ΣΟ.Κ.-ΚΙΝ.ΑΛ. η οποία σύμφωνα με τον ίδιο θίγει τον πυρήνα του νομοσχεδίου.
Σύμφωνα με αυτή την πρόταση ο πυρήνας του νομοσχεδίου δεν είναι άλλος από τον χαρακτήρα αυτής της Εθνικής Αρχής, τον τρόπο επιλογής της Διοίκησης της, την οργανωτική αρτιότητα, την επαρκή στελέχωση με ασφάλεια, την λειτουργική αυτονομία και αυτοτέλεια αλλά και χρηματοδότηση που θα της προσδώσει το ανάλογο κύρος. Την στελέχωση της Διοίκησης με ανοιχτές διαδικασίες και διακομματικό έλεγχο, ώστε να την θωρακίσουμε απέναντι σε οποιαδήποτε αυθαιρεσία ή υπολειτουργία.
«Σε αντίθεση με εσάς, εμείς πιστεύουμε σε μια ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας όπου προτείνουμε να διοικείται από Διοικητικό Συμβούλιο (Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο και 5 Μέλη Διοικητικού Συμβουλίου), οι οποίοι θα επιλέγονται από την Βουλή μετά από ανοιχτή πρόσκληση, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 101Α του Συντάγματος και η οποία Αρχή θα είναι ανεξάρτητη και θα της ασκείται κοινοβουλευτικός έλεγχος», ανέφερε με δεικτικό τρόπο απευθυνόμενος προς την πλειοψηφία ο κ. Ιλχάν Αχμέτ.
Τέλος , ο εισηγητής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. –ΚΙΝ.ΑΛ. ζήτησε να υπάρχει διαφάνεια όσον αφορά τα κριτήρια αξιολόγησης που πάει να θέσει η κυβέρνηση.
«Για ακόμη μια φορά φαίνεται ότι πάτε να βολέψετε πολιτικούς σας φίλους οι οποίοι θα πρέπει να συνεχίσουν να βρίσκονται σε καίριες θέσεις και μετά την αποστρατεία τους.Οι συγκεκριμένες θέσεις δεν πρέπει να έχουν πολιτική απόχρωση ως προς την επιλογή τους αλλά να βασίζονται σε επίπεδο εμπειρογνωμοσύνης, τεχνογνωσίας και κατάρτισης», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι ο κ. Ιλχάν Αχμέτ καυτηρίασε την στάση της κυβέρνησης σε ζητήματα διαφάνειας και κράτους δικαίου με αφορμή το ψήφισμα του ευρωκοινοβουλίου που καταδίκασε την Ελλάδα κατατάσσοντας τη χώρα μας στην ίδια λίστα με την Ουγγαρία και την Πολωνία, αναφορικά με τη λειτουργία του Κράτους Δικαίου, την ελευθερία του Τύπου και τις ατομικές ελευθερίες.
Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Αγαπητοί συνάδελφοι, πριν μπω στην ουσία της εισήγησής μου, θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση, ένα σχόλιο, όσον αφορά τη χθεσινή απόφαση του Συμβουλίου της Ευρώπης. Αυτή η απόφαση, βέβαια, είναι τεράστιας σημασίας και αφορά το κράτος δικαίου και έχει άμεση σχέση με το νομοσχέδιο που συζητάμε και σήμερα. Έχει άμεση σχέση, όχι απλώς έμμεση. Και αυτό διότι όλες οι ενστάσεις που είπαμε κατά την Επιτροπή, όπως το να γίνει μια Εθνική Επιτροπή Κυβερνοασφάλειας υπό μορφή Ανεξάρτητης Επιτροπής ή τουλάχιστον να υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες, ούτως ώστε οι Ανεξάρτητες Επιτροπές να είναι ενσωματωμένες μέσα σε αυτό το νομοσχέδιο, δεν έγινε δεκτό.
Πολύ φοβάμαι, κύριε Υπουργέ, ότι αν και εφόσον γίνει μια κυβερνοεπίθεση εκτός από το δημόσιο και σε παρόχους τηλεπικοινωνιών ή στους πολίτες και έτσι γίνει ζημιά ή θιχτεί το απόρρητο των τηλεπικοινωνιών, πάλι η Ελλάδα θα είναι υπόλογη για θέματα κράτους δικαίου. Και σας καλούμε πριν μπούμε στην εισήγηση, για μια ακόμη φορά, να υιοθετήσετε τις απόψεις που σας έχουμε καταθέσει και να προβείτε στις ανάλογες διορθώσεις στο νομοσχέδιο.
Αγαπητοί συνάδελφοι, το σχέδιο νόμου αυτό έρχεται έστω και με μεγάλη καθυστέρηση για να προσπαθήσει να αντιμετωπίσει κρίσιμα ζητήματα στον τομέα της κυβερνοασφάλειας στη χώρα μας, ο οποίος τομέας αποτελεί ένα κορυφαίο θέμα και απασχολεί εκατομμύρια Έλληνες. Η Αρχή της Κυβερνοασφάλειας είναι τεράστιας σημασίας για την εξέλιξη και την ασφάλεια των πιο κρίσιμων πληροφοριών της χώρας και γι’ αυτόν τον λόγο δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια κενή σε ουσία και αρμοδιότητες Αρχή, αλλά μια Αρχή ανεξάρτητη, καθ’ όλα προετοιμασμένη και εξελιγμένη σύμφωνα με τα παγκόσμια δεδομένα, ώστε η χώρα μας να είναι άτρωτη σε οποιοδήποτε κυβερνοεπίθεση, με σεβασμό όμως στο κράτος δικαίου.
Το παρόν νομοσχέδιο που φέρνετε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής δεν ανταποκρίνεται επουδενί στις προσδοκίες που έχει το ΠΑΣΟΚ για μια ανεξάρτητη Αρχή Κυβερνοασφάλειας. Η δική μας πρόταση θίγει τον πυρήνα του εν λόγω νομοσχεδίου, την καρδιά του, που αφορά το χαρακτήρα αυτής ως Εθνικής Αρχής, τον τρόπο επιλογής της διοίκησης, την οργανωτική αρτιότητα, τη λειτουργική αυτονομία και αυτοτέλεια, αλλά και τη χρηματοδότηση που θα της προσδώσει και το ανάλογο κύρος, τη στελέχωση της διοίκησης με ανοικτές διαδικασίες και διακομματικό έλεγχο της Βουλής, ώστε να τη θωρακίσουμε απέναντι σε οποιαδήποτε αυθαιρεσία ή υπολειτουργία.
Η Νέα Δημοκρατία, παρ’ όλα αυτά, ακολουθεί πιστά την πεπατημένη στην οποία μας έχει συνηθίσει, προσπαθώντας δηλαδή να δημιουργήσει ακόμη ένα νομικό πρόσωπο «περιορισμένης» ευελιξίας και σκοπού, μιας και είναι απόλυτα ελεγχόμενη από αυτήν, από την εκάστοτε κυβέρνηση, τη σημερινή και την αυριανή. Αυτό το γεγονός δεν συνάδει σε καμία περίπτωση με τον πραγματικό ρόλο που θα πρέπει να έχει μια πραγματικά ανεξάρτητη Εθνική Αρχή ιδιαίτερα στο ευαίσθητο σκέλος της κυβερνοασφάλειας. Η φιλοσοφία, όμως, της Κυβερνήσεως ως προς τον τρόπο υλοποίησης, όπως προκύπτει από την ανάγνωση των άρθρων, δεν είναι παρά η ίδρυση εκ του προχείρου μιας εξαρτόμενης Αρχής.
Ας πάρουμε, όμως, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τα πράγματα από την αρχή. Να δούμε τι έγινε επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και υπουργίας του κ. Νίκου Παππά. Οι προσπάθειες που καταβλήθησαν για να ενισχυθεί το επίπεδο κυβερνοασφάλειας στη χώρα μας με τη δημιουργία της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας, ορίζοντας μία οργανική μονάδα επιπέδου διεύθυνσης, με όχι πάνω από δέκα στελέχη, αναθέτοντας ταυτόχρονα σε μια στρατιωτική υπηρεσία του ΓΕΕΘΑ τη λειτουργία της ελληνικής αρμόδιας ομάδας απόκρισης για συμβάντα που αφορούν την ασφάλεια υπολογιστών CSIRT των φορέων των τομέων σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία NIS, ήταν κατώτερη των περιστάσεων.
Έχοντας, λοιπόν, ως χώρα μια πενιχρή ενασχόληση με τις δομές και τον πυρήνα της κυβερνοασφάλειας, είναι άξιο απορίας το πώς και με ποιον τρόπο τα στατιστικά στοιχεία -αυτό είναι πολύ σημαντικό και θέλω να το καταθέσουμε στη Βουλή- στις 27 Φεβρουαρίου 2013 μας κατέτασσαν στην ενδέκατη θέση παγκοσμίως, στις 12 Ιουλίου 2019 στην πέμπτη θέση παγκοσμίως, ενώ στις 14 Οκτωβρίου 2019 στην πρώτη θέση παγκοσμίως, σύμφωνα με τα στοιχεία που δήλωσαν τότε τα στελέχη και ο τότε διευθυντής της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας, ο οποίος ορίστηκε το 2018 επί ΣΥΡΙΖΑ έχοντας ως μοναδικό προσόν πτυχίο τεχνολογικής εκπαίδευσης από την τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά παραμένει ακόμη και σήμερα διευθυντής μιας σημαντικής οργανικής μονάδας της Διεύθυνσης Συντονισμού Φορέων της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας, κάνοντας μας να αναρωτιόμαστε και να γυρνάει ο νους μας σε αλισβερίσια κάτω από το τραπέζι. Δηλαδή, με λίγα λόγια –αυτό είναι σοβαρό, κύριοι- η χώρα μας με βάση τα ψευδή στοιχεία που δόθηκαν υπερέχει στον τομέα της κυβερνοασφάλειας έναντι των χωρών όπως η Εσθονία, το Ισραήλ, οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και πολλές άλλες. Μακάρι δηλαδή να είμαστε πρώτοι.
Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, όλοι οι παρευρισκόμενοι εδώ σήμερα πως η εικόνα που παρουσιάζουμε στους ευρωπαίους εταίρους μας είναι τουλάχιστον αστεία και δεν αποτυπώνει την πραγματική κατάσταση, γεγονός το οποίο τους είναι γνωστό, κάνοντάς μας περίγελους την ώρα που εκείνοι προχωρούν με βήμα ταχύ ως προς τη θωράκισή τους. Εμείς απλά ό,τι είχαμε από την παντελή άγνοια του επιπέδου της κυβερνοασφάλειας στη χώρα μας. Και βλέπουμε ότι τα στοιχεία είχαν διαστρεβλωθεί τόσο από τον ΣΥΡΙΖΑ και μετά από τη Νέα Δημοκρατία οι οποίοι τώρα βέβαια θυμήθηκαν την ανεξάρτητη αρχή.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, είναι αναγκαίο να γνωρίζουμε πόσα στελέχη και με τι επιστημονικό υπόβαθρο απαρτίζεται η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας από την ίδρυσή της έως σήμερα. Διότι δεν μας πείθει ούτε το ξαφνικό ενδιαφέρον του ΣΥΡΙΖΑ για μια μεγάλη ανεξάρτητη Αρχή, όταν επί κυβερνήσεως τους είχαμε μια αρχή ελάχιστα στελεχωμένη και αποδυναμωμένη, αλλά ούτε βέβαια και οι δηλώσεις της Νέας Δημοκρατίας, την ώρα που προσπαθεί για ακόμη μία φορά να έχει τον πλήρη έλεγχο σε μια Αρχή κρίσιμης σημασίας για τη χώρα.
Η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας ορίστηκε αρχικά -για την ιστορία, για τους συναδέλφους- ως Διεύθυνση Κυβερνοασφάλειας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με το ν. 4577/2018, άρθρο 7, η οποία μετεξελίχθηκε αργότερα σε Γενική Διεύθυνση Κυβερνοασφάλειας με τον ν. 4727/2020. Με τον ν. 4961/2022, άρθρο 16, δημιουργήθηκε επιπλέον Παρατηρητήριο Ανάλυσης Υβριδικών Απειλών το οποίο μάλιστα διαθέτει επιστημονικό συμβούλιο και επιχειρησιακή ομάδα. Ποιοι, όμως, είναι αυτοί που συγκροτούν το συμβουλευτικό όργανο της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας; Σας το ρωτήσαμε στις Επιτροπές. Απάντηση δεν πήραμε. Ορίστηκε ένα τέτοιο επιστημονικό συμβούλιο ή μια επιχειρησιακή ομάδα ή και αυτό αποτελεί μια δομή φτιαγμένη μόνο για επικοινωνιακούς λόγους, μιας και αυτό που σας ενδιαφέρει είναι μόνο η επικοινωνία, δυστυχώς, και όχι η ουσία.
Η πρόταση, λοιπόν, του ΠΑΣΟΚ είπαμε ότι θίγει τον πυρήνα αυτού του νομοσχεδίου, που δεν είναι άλλος από το χαρακτήρα αυτής της Εθνικής Αρχής, τον τρόπο επιλογής της διοίκησής της, την οργανωτική αρτιότητα, την επαρκή στελέχωση με ασφάλεια, τη λειτουργική αυτονομία και αυτοτέλεια, αλλά και χρηματοδότηση που θα της προσδώσει το ανάλογο κύρος και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη και παγκοσμίως, τη στελέχωση της διοίκησης με ανοικτές διαδικασίες για να μην ξαναβρεθούμε μπροστά στην Ευρώπη και να είμαστε απολογούμενοι πάλι και διακομματικό έλεγχο με δημοκρατικές διαδικασίες, ώστε να τη θωρακίσουμε απέναντι σε οποιαδήποτε αυθαιρεσία ή υπολειτουργία. Σας κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου για ακόμη μια φορά σήμερα.
Ως κόμμα, το ΠΑΣΟΚ, το οποίο θεσμοθέτησε πρώτο τις Ανεξάρτητες Αρχές και πιστεύει στην πλήρη διαφάνεια και αλήθεια, δεν έχουμε καμία εμπιστοσύνη, μα καμία εμπιστοσύνη, σε αυτή την Κυβέρνηση μετά το τεράστιο σκάνδαλο των υποκλοπών το οποίο έχει προσπαθήσει να συγκαλύψει με νύχια και με δόντια, βάζοντας κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο. Δεν χρειάζεται να ξαναπούμε το τι έχει γίνει ή γίνεται. Πώς θα συμφωνήσουμε επί της αρχής, κύριε Υπουργέ, σε ένα νομοσχέδιο το οποίο κατατάσσει την Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου όπου θα πλαισιώνεται από τον διοικητή και δύο υποδιοικητές και θα εποπτεύεται από τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, άρθρο 5.
Σε αντίθεση με εσάς, εμείς πιστεύουμε σε μια ανεξάρτητη Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας, όπου προτείνουμε να διοικείται από διοικητικό συμβούλιο, πρόεδρο, αντιπρόεδρο και πέντε μέλη διοικητικού συμβουλίου, οι οποίοι θα επιλέγονται από τη Βουλή μετά από ανοιχτή πρόσκληση, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 101 του Συντάγματος και η οποία θα είναι ανεξάρτητη και θα της ασκείται κοινοβουλευτικός έλεγχος.
Φαίνεται πως μάλλον η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει αλλεργία -τολμώ να πούμε αυτήν τη λέξη- σε θέματα κοινοβουλευτικού ελέγχου. Γι’ αυτόν τον λόγο επιθυμεί να πατρονάρει ίσως και την Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας.
Θα θέλαμε επίσης να μας απαντήσετε, έστω και σήμερα στην Ολομέλεια, πώς γίνεται μια αρχή, όπως αυτή, να φιλοξενείται σε ένα κτίριο της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου και παρότι είναι μια ιδιαίτερη, ευαίσθητη υπηρεσία, να μην διαθέτει ούτε καν δικές της σύγχρονες υποδομές;
Είναι, όμως, απαράδεκτο να μην προβλέπονται στον νόμο και οι υποστηρικτικές υπηρεσίες της αρχής -αυτό δείχνει και την προχειρότητα-, όπως η διεύθυνση διοίκησης, διεύθυνση προμηθειών, διεύθυνση λειτουργικής μέριμνας και οικονομικής διαχείρισης, διεύθυνση υπηρεσίας υποστήριξης πληροφορικής συστημάτων, οι οποίες αποτελούν κομβικές οργανικές μονάδες για να δουλέψει.
Ξετυλίγοντας το κουβάρι αυτού του πρόχειρου σχεδίου νόμου, γινόμαστε μάρτυρες μιας διαόλου αξιοκρατικής στελέχωση αυτής της Αρχής. Στο άρθρο 6, κύριε Υπουργέ, αναγράφεται πως η θέση του διοικητή μπορεί να καλύπτεται και από απόστρατους αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων ή των σωμάτων ασφαλείας. Σας το ξαναλέμε, δεν έχουμε τίποτα με τους απόστρατους αξιωματικούς. Υπάρχουν ικανοί άνθρωποι -και ευτυχώς υπάρχουν-, οι οποίοι βοηθάνε την κυβερνοασφάλεια της χώρας. Αλλά, πως λέμε, μήπως η εμπλοκή αυτών των ένστολων είναι για να τακτοποιήσετε κάποιους υμέτερους γαλάζιους; Η ευαισθησία η δικιά μας είναι στην αξιοκρατία και όχι στις Ένοπλες Δυνάμεις και στα σώματα ασφαλείας, διότι δεν υπάρχει καμία ασφαλιστική δικλείδα στον νόμο που να αποκλείει το αντίθετο. Μήπως, δηλαδή, πάλι να βολέψετε υμέτερους, τα μπλε παιδιά;
Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να προσθέσουμε και την πρόταση του Προέδρου της Ανεξάρτητης Αρχής, του κ. Μπράμου; Τι είπε ο άνθρωπος; Ήρθε στην Επιτροπή, κατέθεσε και είπε το αυτονόητο, εφόσον -σας είπε στην Επιτροπή- ως Ανεξάρτητη Αρχή δεν μπορείτε να την κάνετε όσο ανεξάρτητη αρχή δεν θέλετε, τουλάχιστον γιατί δεν κάνετε μια προσθήκη στο συγκεκριμένο άρθρο στην οποία να λέτε ότι οι αρμοδιότητες της ανεξάρτητης αρχής για την προστασία των τηλεπικοινωνιών και του απορρήτου να είναι διασφαλισμένες; Και τι ήθελε να πει; Ότι μια κυβερνοεπίθεση δεν γίνεται μόνο στις δημόσιες δομές ή στα Υπουργεία, αλλά μπορεί να γίνει και σε έναν πάροχο τηλεπικοινωνιών, δηλαδή στην cosmote, wind, κ.λπ., για να μας καταλαβαίνουν και οι συμπολίτες. Μάλιστα μπορεί να υποκλαπούν χιλιάδες συνομιλίες, τηλέφωνα, προσωπικά δεδομένα. Σε μια τέτοια περίπτωση -και αν γίνει-, ποιος θα έχει αρμοδιότητα, προκειμένου να εξετάσει ποιος έκανε την κυβερνοεπίθεση ή τι κρύβεται πίσω από αυτό; Βάσει αυτού του νόμου εσείς θα λέτε «το δικό μας νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου». Δεν πρέπει να υπάρχει και η εμπλοκή της Ανεξάρτητης Αρχής, να το δει ανεξάρτητα; Δεν το θέλετε αυτό και μέχρι στιγμής δεν το έχετε κάνει δεκτό. Δεν έχετε προβεί σε τροπολογία.
Άρα και από εδώ συνάγουμε ότι δεν έχετε καλές προθέσεις και ότι αυτά τα πράγματα -δεν ευχόμαστε να γίνει κάτι τέτοιο, αλλά- στο μέλλον θα τα βρείτε μπροστά σας. Πάλι θα εκτεθούμε στην Ευρώπη και θα εκθέσετε και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, κύριε Υπουργέ, αν δεν προβείτε σε αυτές τις αλλαγές.
Τι να πούμε για τα στελέχη; Μιλάμε δηλαδή για μια υπηρεσία η οποία απαρτίζεται από δανεικά πρόσωπα στην ουσία, αφού με το παρόν νομοσχέδιο επιδιώκεται η Αρχή να στελεχωθεί με αποσπασμένα ή μεταταγμένα στελέχη, αποψιλώντας έτσι τις κρίσιμες και ήδη επιβαρυμένες υπηρεσίες των φορέων της κεντρικής κυβέρνησης. Με δανεικό προσωπικό θα κάνουμε Εθνική Αρχή κυβερνοασφάλειας; Εντάξει, έλεος!
Ποια είναι η λύση; Η λύση είναι να γίνουν προκηρύξεις, να υπάρξει σχεδιασμός και να γίνει η απαραίτητη στελέχωση.
Για όλους αυτούς τους λόγους, καθώς και για τα καίρια ζητήματα που θίγουμε στα άρθρα αναφορικά με τα οποία είμαστε «κατά», εξηγώντας λεπτομερώς και προτείνοντας ουσιαστικές λύσεις, ως ΠΑΣΟΚ επί της αρχής, κύριε Υπουργέ, θα καταψηφίσουμε το παρόν νομοσχέδιο, ιδίως μετά τις τελευταίες εξελίξεις που δυστυχώς μας δικαιώνουν. Δεν θέλουμε, γιατί αυτό είναι θέμα του κύρους της πατρίδας μας. Δεν είναι ότι μόνο ο Μητσοτάκης φταίει ή δεν φταίει, αλλά το ψήφισμα χθες μας έκανε να ντραπούμε όλοι. Τουλάχιστον εμείς ως Έλληνες ντραπήκαμε. Είναι πρωτόγνωρο να είμαστε σε αυτήν τη θέση και αυτό το νομοσχέδιο πολύ φοβούμεθα ότι μπορεί να σας οδηγήσει πάλι στα ίδια αποτέλεσμα.
Ευχαριστούμε πολύ.
(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής)
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;