Η κρίση αναγκάζει πολλούς Έλληνες να σκεφθούν διαφορετικά και να στραφούν στις εξαγωγές. Αυτό ισχύει και για τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα, τα οποία όμως δύσκολα βρίσκουν το δρόμο προς τα σουπερμάρκετ.
Καμιά άλλη χώρα της ευρωζώνης δεν αύξησε τόσο πολύ τις εξαγωγές της στο πρώτο εξάμηνο του 2012 όσο η Ελλάδα. Σύμφωνα με τη Eurostat το ποσοστό αυτό κυμαίνεται στο 12%. Η κρίση αναγκάζει τους Έλληνες να στραφούν στις εξαγωγές και τα αγροτικά προϊόντα είναι ένας τομέας που ενδείκνυται. Από τη δεκαετία του 1980 ο τομέας της γεωργίας διαρκώς συρρικνώνεται. Οι εξαγωγές γεωργικών προϊόντων αντιπροσωπεύουν μόλις το ένα τέταρτο των συνολικών εξαγωγών.
Σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής Στατιστικής Υπηρεσίας, από τις συνολικές εισαγωγές ελληνικών προϊόντων το 2011, το 13,5% αντιστοιχεί σε εισαγωγές φαρμάκων ενώ μόλις το 7,5% σε εισαγωγές λαδιού, φέτας, ούζου και ελιάς. Δεν είναι ωστόσο εύκολο τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα να βρουν το δρόμο για τα ράφια των γερμανικών σουπερμάρκετ. Αυτό ήταν και το θέμα ελληνογερμανικής εκδήλωσης του Ιδρύματος Κόνραντ Άντενάουρ πρόσφατα στο Λαγκαδά.
Τα ελληνικά προϊόντα για να μπορούν να είναι εξαγώγιμα θα πρέπει να διαθέτουν υψηλή ποιότητα, χαμηλή τιμή, να είναι διαθέσιμα σε μεγάλες ποσότητες και οι προϋποθέσεις αυτές να έχουν διάρκεια. Αυτά υποστηρίζει ο Γιόαχιμ Σαλίνσκι, ο οποίος έχει γράψει πολλά άρθρα στην εφημερίδα «Lebensmittel», τη μεγαλύτερη εφημερίδα του κλάδου:
«Όταν σκέφτομαι το θέμα ελληνικά κρασιά, αμέσως έρχεται στο μυαλό μου ότι είναι πάρα πολύ ακριβά. Είναι πράγματι πολύ καλά αλλά η αναλογία τιμής και ποιότητας δεν αντιστοιχεί. Δεν πληρώνω 18 ευρώ για ένα μπουκάλι κρασί, μόνο και μόνο γιατί οι ελληνικές δομές απαιτούν κάτι τέτοιο».
ΠΗΓΗ DW
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;