Πώς αντιμετώπισε το ελληνικό διαδίκτυο την έκτακτη διάσκεψη για την Ελλάδα στις 11/2/2015 και τη Διάσκεψη Κορυφής στις 12/2/2015; Τι γνωρίζει για το Eurogroυp της Δευτέρας 16/2/2015 που αναμένεται να αποφασίσει για το μέλλον της Ελλάδας; Γνωρίζει τα πρόσωπα και τους θεσμούς που εμπλέκονται ή έχει περιορισθεί στις life style αναφορές;
Τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα επιχειρούμε να δώσουμε με τη βοήθεια της πλατφόρμας monitoring palo pro αναλύοντας τα σχετικά δεδομένα για την περίοδο 11-14/2/2015 με τη συνδυαστική χρήση των εργαλείων Top 10 Topics, Top Influerers και Top Referrers.
Κατ’αρχάς εντοπίζουμε για πρώτη φορά την εκτεταμένη αναφορά των social media στους θεσμούς και τα όργανα της ΕΕ, και αυτό σχετίζεται με την κρισιμότητα της κατάστασης και την ανησυχία για τις επερχόμενες εξελίξεις αλλά και τις κοινοποιήσεις από το πολιτικό και οικονομικό ρεπορτάζ που αντικατέστησε την «κινηματική ειδησεογραφία» των ημερών.
Την κυριαρχία στο ελληνικό διαδίκτυο έχει σε επίπεδο θεσμών το Eurogroup με 46497 συνολικές αναφορές, το ΔΝΤ καταγράφει 7326 αναφορές και η ΕΚΤ 1105 αναφορές. Αναλυτικότερα το Eurogroup συγκεντρώνει στα Sites 5092 αναφορές, στα Blogs 2894, στα Opinions 108, στο Facebook 2387, στο Twitter 35956, στο Youtube 57 και στο Forums 3. Το ΔΝΤ συγκεντρώνει στα Sites 1887 αναφορές, στα Blogs 1601, στα Opinions 50 στο Facebook 367, στο Twitter 3415, στο Youtube 2 και στα Forums 4. Τέλος η ΕΚΤ καταγράφει στα Sites 490 αναφορές, στα Blogs 400 στα Opinions 17, στο Facebook 60, στο Twitter 135 και στο Youtube 3. Σε επίπεδο θεσμών κυριαρχούν τα αρνητικά συναισθήματα για, ΔΝΤ, Eurogroup και ΕΚΤ καθώς θεωρούνται υπεύθυνοι για την επιβολή και την παρακολούθηση των σκληρών μέτρων λιτότητας. Το Eurogroup συγκεντρώνει 9307 θετικά συναισθήματα και 10642 αρνητικά, το ΔΝΤ 1706 θετικά και 1663 αρνητικά και ΕΚΤ 228 θετικά και 252 αρνητικά.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι καταγραφές αλλά και οι αναφορές στα εμπλεκόμενα πρόσωπα και τους πρωταγωνιστές της διαπραγμάτευσης, Γιάννη, Βαρουφάκη, Αλέξη Τσίπρα, Γερούν Ντάισελμπλουμ, Άγκελα Μέρκελ, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. «Έκπληξη» αποτελεί και η εμφάνιση στις αναφορές της κας Έλενας Παναρίτη, μέλους της ελληνικής ομάδας διαπραγμάτευσης.
Την πρώτη θέση σε επίπεδο προσώπων κατέχει για ακόμη μια φορά ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Βαρουφάκης με 44872 συνολικές αναφορές, και τον ακολουθεί η καγκελάριος της Γερμανίας Άγκελα Μέρκελ με 26944 αναφορές, η οποία έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο. Την τρίτη θέση καταλαμβάνει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με 20604 αναφορές, ακολουθεί ο Ολλανδός πρόεδρος του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ με 1702 και ο γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. Τελευταία έρχεται η Έλενα Παναρίτη, το νέο μέλος της διαπραγματευτικής ομάδας, με 293 αναφορές.
Παράλληλα τα στοιχεία του palo.pro για τα συναισθήματα του ελληνικού διαδικτύου δείχνουν ότι ο Αλέξης Τσίπρας κυριαρχεί καταγράφοντας τα περισσότερα θετικά συναισθήματα που ανέρχονται σε 4190 ενώ τα αρνητικά είναι 3425. Τη μεγάλη έκπληξη αποτελεί ο Βόλφανγκ Σόιμπλε οποίος έρχεται δεύτερος σε θετικά συναισθήματα με 561 ενώ τα αρνητικά είναι 310. . Τρίτος σε θετικά συναισθήματα έρχεται ο Γερούν Ντάισελμπλουμ που αριθμούνται σε 512 ενώ τα αρνητικά του είναι 257
Αντίθετα την πρωτιά στα αρνητικά συναισθήματα την έχει για πρώτη φορά ο Γιάννης Βαρουφάκης που ανέρχονται σε 8316 ενώ τα θετικά είναι 7554. Τα «δύο πρόσωπα» του Γιάν(ν)η Βαρουφάκη φαίνεται ότι απασχόλησαν τους χρήστες του ελληνικού διαδικτύου καθώς φαίνεται ότι έχουν κουρασθεί από τις διαρκείς αναφορές στην δημόσια εικόνα του Έλληνα ΥΠ.ΟΙΚ. (για αυτό και διαπιστώνουμε για πρώτη φορά μεγάλο αριθμό αρνητικών αναφορών) ενώ αντιθέτως ενδιαφέρονται για τις τοποθετήσεις επί του αντικειμένου του.Τη δεύτερη θέση κατέχει η Άνγκελα Μέρκελ η οποία συγκεντρώνει περισσότερα αρνητικά συναισθήματα 7311 ενώ τα θετικά είναι 3961. H Ελενα Παναρίτη με τις λίγες αναφορές της κατάφερε να συγκεντρώσει πιο πολλά αρνητικά συναισθήματα είναι 44 ενώ τα θετικά 27.
Μία δεύτερη «κρίσιμη» παρατήρηση αφορά στην «ταύτιση» της θεματολογίας που επεκράτησε στα μέσα ενημέρωσης με αυτήν που διακινήθηκε στο ελληνικό διαδίκτυο. Οι θεματικές ενότητες που επικρατούν αναφέρονται στις συνεντεύξεις Βαρουφάκη σε ξένα έντυπα, τις δηλώσεις των εκπροσώπου του Eurogroup για την Ευρωζώνη, τις εξελίξεις κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων στις Βρυξέλλες με το ανάλογο παρασκήνιο, οι διαδηλώσεις στην Αθήνα και τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες,οι δηλώσεις του Έλληνα Πρωθυπουργού και της Γερμανίδας Καγκελαρίου, και οι ενδυματολογικές «συνήθειες» του Γιάν(ν)η Βαρουφάκη.
Τα πιο δημοφιλή θέματα που κυριάρχησαν στα social media και οι αντιδράσεις που προκάλεσαν στην υπό εξέταση περίοδο συνίστανται στα ακόλουθα:
Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία palo pro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο. Για περισσότερες πληροφορίες και σε βάθος ανάλυση των αναφορών επικοινωνήστε μαζί μας στο customerservicepro@palo.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;