Τη θετική πορεία, τις προκλήσεις, καθώς και την ανάγκη για επιτάχυνση των εξελίξεων στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών επισημαίνει η «Digital Agenda Scoreboard», η ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα και καταγράφει συνολικά την πορεία της Ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρονικών επικοινωνιών για το 2011.
Αναλυτικά, παρά την αρνητική οικονομική συγκυρία, η αύξηση της σταθερής ευρυζωνικής διείσδυσης το 2011 είναι η τέταρτη υψηλότερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σημαντικά υψηλότερη από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο (1,84 γραμμές/100 κατοίκους στην Ελλάδα έναντι 1,25 γραμμές/100 κατοίκους στην ΕΕ). Στην αγορά σταθερής ευρυζωνικής πρόσβασης, το επίπεδο του ανταγωνισμού βελτιώθηκε, καθώς στο τέλος του 2011 το μερίδιο του ΟΤΕ ως προς τις λιανικές ευρυζωνικές συνδέσεις (44%) βρίσκεται κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο (43%). Στη σταθερή τηλεφωνία, το ποσοστό συνδρομητών που είναι απευθείας συνδεδεμένοι σε δίκτυο εναλλακτικών παρόχων αυξήθηκε σε 29,1% (έναντι 22,1%), προσεγγίζοντας κατά πολύ τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (30,1%).
Στην κινητή τηλεφωνία, η διείσδυση έχει περιοριστεί σε 110,9% (115% το 2010) και με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο να βρίσκεται στο 127%. Η διείσδυση της ευρυζωνικής πρόσβασης μέσω δικτύων κινητών επικοινωνιών με χρήση φορητού υπολογιστή εκτιμάται, στα τέλη του 2011, σε 3,7% έναντι 7,9% του ευρωπαϊκού μέσου όρου.
Για την ΕΕΤΤ, η ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επικροτεί τη δραστηριότητά της, κατά τη διάρκεια του 2011, όσον αφορά την:
-Επιτυχημένη ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για τη χορήγηση δικαιωμάτων χρήσης φάσματος ραδιοσυχνοτήτων στις ζώνες των 900 και 1800 MHz στις τρεις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.
-Διασφάλιση της ποιότητας των υπηρεσιών προς τον καταναλωτή με την ανάπτυξη της εφαρμογής με τίτλο «Σύστημα Αποτίμησης Ποιότητας Ευρυζωνικών Συνδέσεων» (ΣΑΠΕΣ) για την αξιολόγηση, τη γεωγραφική αποτύπωση και τη σύγκριση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των ευρυζωνικών συνδέσεων από τους ίδιους τους χρήστες.
– Εφαρμογή διαδικασίας εντός της ΕΕΤΤ, με στόχο την άμεση επίλυση διαφορών μεταξύ παρόχων. Σε αυτό το πλαίσιο, το 2011, η ΕΕΤΤ έλαβε 7 σχετικές αποφάσεις.
-Μείωση κατά το ήμισυ, δηλαδή από 12 σε 5 εργάσιμες μέρες, του μέσου χρόνου διεκπεραίωσης των γραπτών καταγγελιών από τους καταναλωτές προς την ΕΕΤΤ.
Όσον αφορά τη συνολική εικόνα της ελληνικής αγοράς ηλεκτρονικών επικοινωνιών, η έκθεση αποτυπώνει ως παράγοντες που δυσχεραίνουν την ανάπτυξή της, τη φορολογική επιβάρυνση με την επιβολή ενός από τους υψηλότερους ΦΠΑ σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και του πρόσθετου ειδικού φόρου στην κινητή τηλεφωνία, καθώς και την υστέρηση στην ανάπτυξη εναλλακτικών ευρυζωνικών δικτύων και ιδίως δικτύων πρόσβασης νέας γενιάς (NGA). Τέλος, επισημαίνεται η καθυστέρηση στον ορισμό τελικής προθεσμίας για την ολοκλήρωση της μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση, καθώς και στην απελευθέρωση του ψηφιακού μερίσματος από την αναλογική τηλεόραση.
Η «Digital Agenda Scoreboard», η ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το 2011 είναι διαθέσιμη στο http://ec.europa.eu/information_society/digital-agenda/scoreboard/index_en.htm
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;