Το μέτρο του πολιτισμού μιας κοινωνίας αντικατοπτρίζεται στη μέριμνά της για τα αδύναμα μέλη της. Όταν δε, πρόκειται για νεαρά μέλη με ειδικές ανάγκες και ικανότητες, τότε ο πήχυς των προσδοκιών για την κρατική μέριμνα ανεβαίνει. Η δική μας κοινωνία και πολύ περισσότερο η κρατική της συγκρότηση μένει πολύ κάτω από τη βάση στον δείκτη της Ειδικής Αγωγής.
Ενόψει της διαβούλευσης για το επικείμενο νομοσχέδιο που αφορά στην Ειδική Αγωγή έχουμε να δηλώσουμε τα εξής :
Α) Η προσπάθεια να οργανώσει το νομοσχέδιο το νομικό πλαίσιο των τμημάτων ένταξης για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες (ποιος βαθμολογεί, πότε εντάσσεται ο μαθητής κ.τ.λ.) και η κατάρτιση ενός ηλεκτρονικού μητρώου δεν αρκεί.
Β) Η Ειδική Αγωγή δεν έχει τόσο ανάγκη από νόμους αλλά από χρήματα, για να υποστηριχθούν οι υποδομές, να γίνουν εργαστήρια Αυτόνομης Διαβίωσης (ζωτικό θέμα), εργαστήρια γεωπονικά (συνδεδεμένα με τα ΣΕΚ) και άλλα εκπαιδευτικά εργαλεία για τις ειδικές ανάγκες αυτών των παιδιών.
Γ) Στα εργαστήρια αυτά χρειάζονται μόνιμοι εκπαιδευτικοί, για να επιτηρούν και να κατευθύνουν τους μαθητές. Γενικά, και ο πλέον άσχετος με το θέμα γνωρίζει ότι αυτά τα παιδιά -περισσότερο από τα άλλα- χρειάζονται σταθερά πρόσωπα αναφοράς (π.χ περιπτώσεις αυτισμού) και όχι διερχόμενους με 5μηνες συμβάσεις.
Δ) Η υποστελέχωση είναι εμφανέστατη στα ΚΕΔΔΥ, όπου τα τελευταία χρόνια λείπει εκπαιδευτικός της Δευτεροβάθμιας, οποίος θα κάνει τις Αξιολογήσεις των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Αν υπολειτουργεί η καρδιά της Ειδικής Αγωγής, τι να περιμένει κανείς από τις επιμέρους σχολικές μονάδες;
Ε) Ένα μεγάλο μέρος της διαβούλευσης αναλώνεται στο καθεστώς των προσλήψεων, όπου εκεί που αρχίζει το συμφέρον καταστρατηγείται το δίκαιο. Εμείς προτείνουμε διαγωνισμό ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής με μοριοδότηση των προσόντων και χωρίς αποκλεισμούς. Ακόμη και όσοι έχουν ελάχιστη προϋπηρεσία στην Ειδική Αγωγή να μπορούν να συμμετάσχουν κι ας κριθεί αξιοκρατικά ποιος θα προσληφθεί.
Στ) Ο χώρος της Ειδικής Αγωγής να έχει διαφάνεια στις προσλήψεις και αποσπάσεις και να σταματήσει να είναι προνομιακός χώρος των πάσης φύσεως ρουσφετολόγων.
Ζ) Όσοι προσλαμβάνονται, στη συνέχεια να καταρτίζονται στην παιδαγωγική επάρκεια, να μην είναι αυτή προαπαιτούμενο για να διαγωνιστούν, γιατί οι έμποροι της παιδείας καραδοκούν να πουλήσουν έναντι αδράς αμοιβής παιδαγωγική επάρκεια και κάθε λογής πιστοποιητικό.
Η) Να μην εγκλωβίζονται οι εκπαιδευτικοί σε οργανικές θέσεις της Ειδικής Αγωγής, να υπάρχει δυνατότητα μετάβασης από και προς την Γενική Αγωγή, γιατί ειδικά σε παραμεθόριες περιοχές ένα τέτοιο μέτρο θα αποτελέσει αντικίνητρο για την στελέχωση των Ειδικών σχολείων από το φόβο αδυναμίας μετάθεσης και άλλων υπηρεσιακών μεταβολών.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;