Έργα συνολικού προϋπολογισμού ύψους 1 δισ. ευρώ έχει στο χαρτοφυλάκιό της η Εγνατία Οδός Α.Ε., η οποία κατορθώνει να διατηρήσει σημαντικό αντικείμενο στους τομείς της μελέτης και επίβλεψης έργων υποδομής, παρά το γεγονός ότι θα δοθεί από το ΤΑΙΠΕΔ, με πολυετή παραχώρηση, ο άξονας της Εγνατίας Οδού και οι βασικοί άξονες.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, το ΤΑΙΠΕΔ, μετά από πολλές συζητήσεις, νομοθετικές ρυθμίσεις και καθυστερήσεις, πρόκειται άμεσα να δημοσιεύσει την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Όπως έχει επανειλημμένως αναλυθεί, στο δρόμο της παραχώρησης, εμπόδιο ήταν τα δάνεια που είχε συνάψει η εταιρεία για την ολοκλήρωση του βασικού άξονα.
Το θέμα ρυθμίστηκε, αφού …μοιράστηκε η υποχρέωση αποπληρωμής των δανείων και συγκεκριμένα, με νομοθετική ρύθμιση, το μεγάλο ομολογιακό της Πειραιώς (με υπόλοιπο σήμερα της τάξης των 220 εκατ. ευρώ ) θα αναληφθεί από τον παραχωρησιούχο, ενώ τα δύο δάνεια από την πρώην ΑΤΕ ( συνολικό υπόλοιπο προς εξόφληση περίπου 150 εκατ.) , που κι αυτά πέρασαν στην Πειραιώς, θα εξοφληθούν από την εταιρεία με τις επιστροφές ΦΠΑ.
Μόνο που σε ό,τι αφορά το ομολογιακό, θα πρέπει η Τράπεζα να δεχθεί το προτεινόμενο σχέδιο, γιατί πολύ πιθανό είναι να ζητήσει την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου για την περίπτωση που υπάρξουν αρνητικές εξελίξεις όπως για παράδειγμα, πτώχευση του παραχωρησιούχου. Θα πρέπει λοιπόν να δούμε το πλήρες κείμενο της διακήρυξης για να γνωρίζουμε το τι προτείνεται για το ζήτημα των δανείων.
Σε ό,τι αφορά στο καθαυτό έργο της εταιρείας, σημειώνεται ότι εκτελεί 50 έργα ( 850 εκατ. ευρώ) στους καθέτους της Εγνατίας, οδικά στην περιοχή της Θεσσαλονίκης και τη Χαλκιδική, έργα περιβάλλοντος σε νησιά, μελέτες πολλές, ενώ έχει σε διαδικασία δημοπράτησης και προς υπογραφή 17 έργα (161 εκατ. ευρώ).
Όπως είπε στη Voria.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Πάρις Σαββαΐδης, η εταιρεία, που έχει την εκπόνηση των μελετών για το μεγάλο πρόγραμμα οδικής ασφάλειας στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της χώρας, αναμένει την υπογραφή ΚΥΑ η οποία θα της παρέχει και το δικαίωμα εκτέλεσης των έργων.
Τα έργα οδικής ασφάλειας, είναι πολύ μεγάλου συνολικού προϋπολογισμού και πόροι θα αναζητούν από το επόμενο Κοινοτικό Πλαίσιο, από το ΣΕΣ 2014- 2020, αλλά πιθανώς και από τα Επιχειρησιακά των Περιφερειών. Η Εγνατία Οδός Α.Ε., στο πλαίσιο αυτό, μπορεί να αναλάβει έργα, είτε ως επιβλέπουσα για λογαριασμό Περιφερειών, είτε να κινήσει η ίδια τις διαδικασίες για εξασφάλιση χρηματοδοτικών πόρων.
της Άννης Καρολίδου από voria.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;