Τη σημασία του επενδυτικού σχεδίου του ΤΑΡ που αποτελεί ένα έργο όχι στα χαρτιά αλλά σε φάση υλοποίησης υπογράμμισαν οι ομιλητές στην ενότητα για τους αγωγούς και την ενεργειακή ασφάλεια της Ε.Ε. στο πλαίσιο του 19ου στρογγυλού τραπεζιού του Economist.
Η στήριξη της κυβέρνησης στο έργο έγινε σαφής τόσο από τον επικεφαλής της κοινοπραξίας όσο κι από τον ίδιο τον υπουργό, ενώ όλοι συμφώνησαν ότι η υλοποίηση του Νοτίου Διαδρόμου μέσω του Διαδριατικού Αγωγού έχει αλλάξει τα δεδομένα για τη χώρα, καθώς τη βάζει στον ενεργειακό χάρτη της περιοχής.
«Στηρίζουμε τον TAP, θα είναι πολλά τα οφέλη. Για αυτό το λόγο εργαζόμαστε υπεύθυνα για τον κάθετο διάδρομο που θα συνδέει τον TAP με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, του οποίου η τελική συμφωνία θα υπογραφεί τις επόμενες ημέρες. Είμαστε έτοιμοι να υποδεχθούμε στο έδαφος μας έναν αγωγό με ρωσικό φυσικό αέριο ο οποίος θέλαμε να κατευθυνθεί όχι μόνο προς τη Fyrom και την Κεντικής Ευρώπη αλλά και προς Ιταλία και βορειότερα. Υποστηρίζοντας έναν τέτοιο αγωγό ενισχύουμε τη βούληση μας και τις προσπάθειες μας για τη σταθερότητα στα βόρεια σύνορά μας. Ακόμα σχεδιάζουμε να συμβάλλουμε στο μέλλον στην κατασκευή του υποθαλασσίου αγωγού East Med που φέρνει το φυσικό αέριο της Ανατ. Μεσογείου και στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Επιπλέον ενισχύσουμε τους σταθμούς LNG στη χώρα. Προωθούμε την ηλεκτρική διασύνδεση Κύπρου, Κρήτης ηπειρωτικής Ελλάδας, πλάι πλάι στην ηλεκτρική διασύνδεση ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ελλάδα» τόνισε ο Παναγιώτης Λαφαζάνης.
Από την πλευρά του ο Ρίκαρντ Σκούφιας, επικεφαλής της κοινοπραξίας του ΤΑΡ στην Ελλάδα ανέφερε ότι ο αγωγός προχωρά με γρήγορο ρυθμό. «120 προσαρμογές έχουν γίνει. Όχι γιατί μας επιβάλλονται αλλά γιατί το θελήσαμε. Ο αγωγός είναι ασφαλής. Έχει ένα ιστορικό επιτυχιών. Η γη θα είναι όπως πριν ίσως και καλύτερη. Συμμορφωνόμαστε με όλες τις εθνικές διαδικασίας αλλά και σε υψηλά διεθνή πρότυπα. Όλες οι αποζημιώσεις θα καταβληθούν πριν την έναρξη της κατασκευής. Σε ένα διάστημα 3 – μηνών θα υπάρχουν δυσκολίες. Έχουμε κάνει 140 συναντήσεις με κοινότητες σε όλο το μήκος του αγωγού. Ο ΤΑΡ είναι μια στρατηγικής σημασίας επίτευξη για την Ελλάδα και Ευρώπη. Λαμβάνει υπ όψιν όλες τις ιδιαίτερες ανάγκες των κατοίκων. Μεγάλο στοίχημα η έγκαιρη ολοκλήρωση του αγωγού. Έχουμε κάνει πρωτόγνωρα βήματα» είπε.
Αναφερόμενος στα σχέδια αγωγών στην περιοχή τόνισε: «Όλοι θέλουν να γίνουν ένα Gas Hub. Να επικυρωθούμε όμως σε αυτά που μπορούμε να κάνουμε. Να είστε σίγουροι που υλοποιούμε το κάνουμε με ισχυρή υποστήριξη από τη σημερινή κυβέρνηση κι από την προηγούμενη. Το 2020 θα περάσει το αέριο. Να δούμε τη διαφορά ανάμεσα στη φιλοδοξία και από αυτό που γίνεται πραγματικότητα σήμερα» είπε.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με το ΑΠΕ, τη βούληση της Ρωσίας να αξιοποιήσει την Ελλάδα ως χώρα διέλευσης φυσικού αερίου προς την Ευρώπη εξέφρασε ο γενικός διευθυντής του Εθνικού Ταμείου για την Ενεργειακή Ασφάλεια της Ρωσίας Konstantin Simonov. Ο κ. Simonov παρατήρησε οτι η Ελλάδα σήμερα έχει μεγαλύτερη πολιτική σταθερότητα σε σχέση με το παρελθόν, σε αντίθεση όπως είπε με την Ουκρανία από την οποία διέρχεται σήμερα το ρωσικό αέριο προς την κεντρική Ευρώπη. Ανέφερε ότι το μερίδιο της Ρωσίας στην ευρωπαική αγορά αερίου είναι σταθερό τα τελευταία χρόνια παρά την ευρωπαϊκή πολιτική απεξάρτησης από το ρωσικό αέριο ενώ σχολιάζοντας την έρευνα της ΕΕ για τη Gazprom για θέματα ανταγωνισμού ανέφερε οτι η έρευνα για τις τιμές πρέπει να λάβει υπόψη και τους φόρους που επιβάλουν οι κυβερνήσεις στο αέριο. Στην Ελλάδα όπως ειπε οι φόροι ειναι 160 ευρώ ανά 1000 κυβικά αερίου για τους οικιακούς καταναλωτές.
Έκκληση προς την κυβέρνηση να προστατεύσει τις επιτυχίες που καταγράφηκαν στον ενεργειακό τομέα και να χτίσει σε αυτες απηύθυνε ο πρώην υφυπουργός Ενέργειας Ασημάκης Παπαγεωργίου. Χαρακτήρισε ερασιτεχνικό λάθος την ιδεολογικοποίηση, όπως είπε, της ενεργειακής ασφάλειας και τάχθηκε υπέρ της συνέχισης των αποκρατικοποιήσεων στον ενεργειακό τομέα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Σπύρος Παλαιογιάννης ανέφερε οτι η μείωση στην κατανάλωση αερίου αναμένεται να φθάσει εφέτος στο 40% σε σχέση με το 2008 ενώ επεσημανε τα προβλήματα ρευστότητας στην αγορά και παρουσίασε τα σχέδια της εταιρίας για επέκταση των δικτύων αλλά και τροφοδοσία πελατών που δεν βρίσκονται σε δίκτυο με υγροποιημένο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο. Ήδη ο ΔΕΣΦΑ, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Κ. Ξιφαράς ξεκίνησε αυτην την εβδομάδα τη μελέτη για την οδική μεταφορά υγροποιημένου αερίου.
reporter.gr
Πηγή:www.reporter.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;