Στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης συμμετείχαν χθες τα μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου Ταξί διαμαρτυρόμενοι έντονα για την πρόθεση του υπουργού Γιάννη Ραγκούση να προχωρήσει στην πλήρη απελευθέρωση του κλάδου των ταξί.
Σε ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ταξί και Αγοραίων, με αφορμή και τη χθεσινή Πανελλαδική κινητοποίηση όλων των ταξί της χώρας, χαρακτηρίζονται οι δηλώσεις του κ. Ραγκούση για το άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί, γενικές και αόριστες, που οδηγούν στη δημιουργία ολιγοπωλίων και καρτέλ και στο συγκεκριμένο χώρο.
Η Ομοσπονδία ζητάει να εφαρμοστεί στην πράξη το Προεδρικό Διάταγμα που είχε ανακοινώσει ο κ. Ρέππας και το οποίο, όπως αναφέρει, έχει πάρει την έγκριση της Τρόικας, έχει περάσει από την Κυβερνητική Επιτροπή και αποτελεί την βάση για συζήτηση και διαπραγμάτευση του ανοίγματος αλλά με σαφείς κανόνες και πληθυσμιακά κριτήρια.Ο κλάδος, αναφέρει η Ομοσπονδία, προσέρχεται στο διάλογο με βασικές αρχές ένα μοντέλο ταξί βιώσιμου, προσαρμοσμένο στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας αλλά και της επιβίωσης των επαγγελματιών.
Στο εν τω μεταξύ, στην προγραμματισμένη για σήμερα συνάντηση των ιδιοκτητών ταξί με τον κ. Ραγκούση δόθηκε αναβολή μέχρι νεωτέρας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, λόγω κατάληψης ομάδας υπαλλήλων της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων στο γραφείο του υπουργού.
Στο χθεσινό περιφερειακό συμβούλιο παρέστησαν και μίλησαν εκπρόσωποι των ιδιοκτητών ταξί από ολόκληρη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης οι οποίοι αντιτίθενται στους όρους ανοίγματος του επαγγέλματός τους και ζήτησαν την στήριξη του Συμβούλιου στον διεκδικητικό αγώνα τους. Τα μέλη του Συμβουλίου ομόφωνα ενέκριναν το ψήφισμα του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ των ιδιοκτητών ταξί δεσμεύοντας το προεδρείο να το αποστείλει αρμοδίως.
«Η μόνη αντίδρασή μας είναι ένα βροντερό ΟΧΙ στον αφανισμό του κλάδου μας» ανέφεραν οι εκπρόσωποι του Περιφερειακού Συμβουλίου ταξί και σημείωσαν ότι επιφυλάσσονται για περαιτέρω κινητοποιήσεις.
Ο Σισμανίδης Βασίλειος, πρόεδρος περιφερειακού συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας των Ιδιοκτητών Ταξί ανέφερε σε δηλώσεις του πως «ήρθαμε στο περιφερειακό συμβούλιο να εκφράσουμε την αγανάκτησή μας για τις δηλώσεις του υπουργού γιατί ανέτρεψε όλη τη δουλειά που είχε γίνει από τον προηγούμενο υπουργό, τον κύριο Ρέππα και ξαφνικά απελευθερώνει χωρίς κριτήρια χωρίς όρια το επάγγελμα του ταξί. Το περιφερειακό συμβούλιο μας δέχθηκε και υιοθέτησε τις απόψεις μας, τις απαιτήσεις μας και στο τέλος την αγανάκτησή μας και τους ευχαριστούμε πολύ. Η 24ωρη απεργία ήταν προειδοποιητική και ενδέχεται αν συνεχίσει έτσι ο Υπουργός να ακολουθήσουν κι άλλες απεργίες και διαμαρτυρίες γιατί καταστρεφόμαστε. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν πάρει δάνεια, άδειες ταξί που ακόμη πληρώνουν το δάνειο και από την άλλη πλευρά καταστρέφεται και εξαϋλώνεται η αξία της άδειας. Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από το να δίνει ο ένας διακόσιες χιλιάδες για να πάρει μια άδεια ταξί κι άλλος να την παίρνει δωρεάν. Ζούμε σε μια κοινωνία δικαίου, υπάρχει προσφορά-ζήτηση, κάποιος επένδυσε σ΄ένα ταξί κάποιος σ’ ένα μαγαζί. Πως είναι δυνατόν τώρα να εξαφανίζουμε την αξία της άδειας; Είχαμε συμφωνήσει με τον κύριο Ρέππα να δοθούν όπου χρειάζονται κάποιες άδειες αλλά με κάποια κριτήρια , κάποια όρια. Αυτά ο κύριος Ραγκούσης σήμερα τα ανέτρεψε όλα».
Οι επικεφαλής των συνδυασμών του Περιφερειακού Συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης τάχθηκαν στο πλευρό των ιδιοκτητών και οδηγών ΤΑΧΙ.
Ο Αντιπεριφεριεάρχης της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης, Παύλος Δαμιανίδης τόνισε πως «το περιφερειακό συμβούλιο ομόφωνα εξέφρασε την συμπαραστάση του στην αγωνία και τη διαμαρτυρία των ανθρώπων που δραστηριοποιούνται στο χώρο των ταξί κυρίως όσον αφορά στο θέμα του αιφνιδιασμού τους από μια αλλαγή στάσης της κυβέρνησης. Νομίζουμε ότι οι ταξιτζήδες έδειξαν το προηγούμενο διάστημα ωριμότητα και με τη σειρά τους συνέβαλλαν στο να εξευρεθεί λύση κάνοντας και οι ίδιοι υποχωρήσεις σε πολλά ζητήματα. Προσπαθούν καθημερινά να αναβαθμίσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους και νομίζουμε ότι θα πρέπει να αναπτυχθεί ένας διάλογος και με τη βοήθεια της περιφέρειας προκειμένου να βρεθεί λύση στο θέμα που προέκυψε ξαφνικά με την αλλαγή στάσης του συγκεκριμένου υπουργείου».
Ο Γιώργος Παυλίδης, επικεφαλής της «Περιφερειακής Αναγέννησης», ανέφερε πως «ήταν έκδηλη η οργή τους, η αγωνία τους και η ανησυχία τους για το πώς θα επιβιώσουν γιατί ξαφνικά από τη μια στιγμή στην άλλη με μια πρωτόγνωρη και ασυνήθιστη ενέργεια της, η κυβέρνηση κατάφερε να αυτοαναιρεθεί σε χρόνο μηδέν. Ο κύριος Ραγκούσης ανέτρεψε ότι είχε συμφωνηθεί περί της απελευθέρωσης του κλάδου από τον κύριο Ρέππα και στην ουσία να αφήσει στο έλεος ενός χάους έναν ολόκληρο κλάδο. Ένας κλάδος που σήμερα φυτοζωεί μέσα στις συνθήκες που υπάρχουν , δε μπορεί ούτε καν το ΤΕΒΕ να πληρώσει, που αγόρασε πληρώνοντας πολύ ακριβά τις άδειες, έρχεται να καταρρεύσει και πίσω από εκεί να υπάρχουν σοβαρά ζητήματα κοινωνικής αποδόμησης γιατί χιλιάδες οικογένειες όλων των ιδιοκτητών ταξί ζούνε από τον συγκεκριμένο κλάδο. Εμείς προτείναμε κι έγινε δεκτό από το περιφερειακό συμβούλιο να υιοθετηθεί ως έχει το ψήφισμά τους. Ένα ψήφισμα που είναι υπερχειλές, διατρέχεται από ένα απόλυτο δίκιο, μια οργή και ένα άδικο που προέρχεται από την μεριά της απερχόμενης κυβέρνησης».
Από την πλευρά του ο Τάκης Χαρίτου, επικεφαλής της «Αριστερής Οικολογικής Συνεργασίας» υποστήριξε πως «εκφράσαμε την αμέριστη υποστήριξή μας στου επαγγελματίες των ταξί, στον κλάδο αυτόν που πλήττεται σήμερα μέσα από την προσπάθεια για τη λεγόμενη απελευθέρωση των επαγγελμάτων όταν οι ίδοι καθημερινά ασφυκτιούν και αδυνατούν να τα βγάλουν πέρα μέσα σ’ αυτήν την σκηρή κρίση που ζει η χώρα μας. Φαίνεται πως τα θύματα του μνημονίου και του μεσοπρόθεσμου είναι πολλά. Δεν υπάρχει λογική, υπάρχει μόνο παραλογισμός και ο παραλογισμός λέει ότι κλάδοι θα αφανίζονται ενώ οι λίγοι θα ευημερούν. Αν υπάρχει μια απάντηση, αυτή είναι σήμερα όσοι πλήττονται, να υπάρξει ένας ενιαίος αγώνας έτσι ώστε να ανατραπεί αυτή η πολιτική που μας οδηγεί κάθε μέρα και ακόμα πιο βαθιά στην κρίση».
Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Χρήστος Τρέλλης, υποστήριξε πως «η σημερινή παρέμβαση των επαγγελματιών ιδιοκτητών ταξί αποτελεί για εμάς μια ιδιαίτερη αγωνιστική πρωτοβουλία γι΄αυτό και εκφράσαμε την συμπαράστασή μας στο δίκαιο αίτημα να μην υπάρξει απελεύθερωση του επαγγέλματος γιατί για να αποκτήσουν αυτή την άδεια έχυσαν ιδρώτα και αίμα τα προηγούμενα χρόνια. Θεωρούμε ότι η απελευθέρωση του επαγγέλματος θα οδηγήσει στη συρρίκνωση των μικρών αυτών επαγγελματιών και θα δημιουργηθούν όπως και στον υπόλοιπο χώρο των συγκοινωνιών , μεγάλα επιχειρησιακά συγκροτήματα που θα ελέγχουν και την μεταφορά των ανθρώπων αλλά και των εμπορευμάτων. Λύση ουσιαστική για να υπηρετηθούν ολοκληρωμένα τα λαϊκά συμφέροντα αποτελούν δημόσιες λαϊκές υπηρεσίες μεταφορών με χαμηλό ή τελείως δωρεάν κόστος ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν όλους τους εργαζόμενους και τα λαϊκά συμφέροντα».
Τέλος , ο επικεφαλής της παράταξης «Οικολογία-Αλληλεγγύη», Θανάσης Μακρής σε δηλώσεις του τόνισε πως «είναι εύκολο σε ζητήματα όπως αυτό των ιδιοκτητών ταξί το να χαϊδεύουμε τα αυτιά και να λέμε πάντα ότι συμφωνούμε με οποιαδήποτε ομάδα έρχεται και διαμαρτύρεται ,χωρίς να βάζουμε εμείς τους πραγματικούς όρους και φοβούμενοι ότι θα γίνουμε δυσάρεστοι. Στην περίπτωση των ταξί θα πρέπει να διαχωρίσουμε τον οδηγό-ιδιοκτήτη ταξί από τον επενδυτή-ιδιοκτήτη ταξί. Η κυβέρνηση είναι προς εντελλώς διαφορετική και λάθος κατεύθυνση σ’ αυτό το σημείο. Πρέπει όμως να έχουμε το θάρρος σαν τοπική κοινωνία ,όχι απλώς να χαϊδεύουν τα αυτιά αλλά να λέμε την αλήθεια και τις απόψεις μας χωρίς να φοβόμαστε τον κόσμο που διαμαρτύρεται δίπλα».
Ακολουθεί το ψήφισμα:
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΑΞΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ
ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
Το ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ διαμαρτύρεται ενάντια στην παράλογη πρόθεση του Υπουργού Μεταφορών κ. Ιωάννη Ραγκούση για την πλήρη απορρύθμιση του τρόπου λειτουργίας του ταξί και της ισοπέδωσης του κλάδου.
Εδώ και πολλούς μήνες η Ομοσπονδία των Ιδιοκτητών Ταξί και Αγοραίων σε συνεννόηση με την τότε ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, κ. Δημήτρη Ρέππα, κατέληξαν επί της αρχής σε ένα προσχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο απελευθέρωνε το επάγγελμα κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα δημιουργώντας παράλληλα ένα πλαίσιο που επιτύγχανε:
• ασφαλές εργασιακό περιβάλλον για τους ιδιοκτήτες (παλιούς και νέους)
• υψηλής ποιότητας μεταφορικής υπηρεσίας προς τους πολίτες
• αναβάθμιση του κύρους του επαγγέλματός μας και εξίσωση των υπηρεσιών μας με αυτές των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών
Ο νέος όμως υπουργός Μεταφορών, κ. Ιωάννης Ραγκούσης, αποφάσισε πως δεν επιθυμεί να υπογράψει το Προεδρικό Διάταγμα για την απελευθέρωση των ταξί που είχε συντάξει ο προκάτοχός του, λέγοντας πως στο πλαίσιο του Ν. 3919/2011 «Αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας, κατάργηση αδικαιολογήτων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση των επαγγελμάτων», η απελευθέρωση του ταξί είναι ήδη εν ισχύ, χωρίς το υπουργείο να προσδιορίσει τους τρόπους, με τους οποίους κάποιος θα απευθύνεται στην Περιφέρεια, προκειμένου να αποκτά άδεια ταξί, ή τους όποιους περιορισμούς. Η ασυνέπεια του ίδιου του κ. Ραγκούση και η ασυνέχεια της πολιτικής του Υπουργείου φέρνουν τον κλάδο του ταξί ένα βήμα πριν τον αφανισμό, καταστρέφοντας παράλληλα πολλούς μήνες συνεργασίας και μελέτης τεχνοκρατών του Υπουργείου και συναδέλφων αυτοκινητιστών, που δημιουργούσαν ένα περιβάλλον εργασίας με βάση τις ρεαλιστικές ανάγκες, τις πραγματικές συνθήκες και την ευρωπαϊκή εμπειρία.
Η μόνη αντίδρασή μας είναι ένα βροντερό ΟΧΙ στον αφανισμό του κλάδου μας. Η 24ωρη απεργία της Τετάρτης, 6ης Ιουλίου 2011, είναι μόνο η αρχή.
Επιφυλασσόμαστε για περαιτέρω κινητοποιήσεις.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Σισμανίδης Βασίλειος Μαυρίδης Λευτέρης
Ρεπορτάζ: Μπάμπης Καλπάνης
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;