“Διαδρομές Θανάτου στην Εγνατία” – Τα ερωτήματα που καλείται ν’απαντήσει η Εγνατία Οδός Α.Ε.

18 Ιουλίου 202309:21

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Παρακολουθώντας με μεγάλη προσοχή τις δημόσιες τοποθετήσεις των αρμοδίων της Εγνατίας Οδού Α.Ε. για την μη αντιμετώπιση των προβλημάτων ασφαλείας που συναντούν οι οδηγοί στον αυτοκινητόδρομο εξαιτίας ΚΑΙ των λαθροδιακινητών, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι δεν έχουμε λάβει μέχρι στιγμής πειστικές απαντήσεις για τα όσα μας απασχολούν.

“Διαδρομές θανάτου” επιλέγουν οι λαθροδιακινητές στην Εγνατία Οδό

Μπορεί ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας να κάνει γενικόλογες τοποθετήσεις στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, αλλά πρέπει τόσο ο ίδιος , όσο και η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. να απαντήσουν στα ακόλουθα ερωτήματα:

  • 1.Έχει ενημερωθεί η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. για τη συχνότητα των περιστατικών με “ανάποδη διακίνηση” των διακινητών για το έτος 2023 και ειδικότερα για το τελευταίο τρίμηνο;
  • 2. Ποιά η συχνότητα των αναλόγων περιστατικών; Πρόκειται για μεμονωμένο ή οργανωμένο φαινόμενο; Είναι πρωτόγνωρη η τακτική των λαθροδιακινητών ή επαναλαμβανόμενη;
  • 3. Στο βαθμό που έχουμε να κάνουμε με πάγια τακτική των κυκλωμάτων λαθροδιακινητών, ποιά είναι τα προληπτικά αλλά και τα αποτρεπτικά μέτρα προστασίας των χρηστών του αυτοκινητοδρόμου; Θα υπάρχει τουλάχιστον κάποια ενημέρωση με τηλεειδοποίηση είτε στους πίνακες της Εγνατίας είτε στους σταθμούς διοδίων.
  • 4. Ποιές οι εισηγήσεις που δέχεται η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. και γιατί μέχρι τώρα αδρανεί στην εφαρμογή τους;
  • 5. Ποιός ευθύνεται για τις φθορές των οχημάτων και την απώλεια ανθρωπίνων ζωών όταν αυτά συμβαίνουν εντός του “ευρωπαϊκού αυτοκινητοδρόμου”;
  • 6. Κάτα πόσο ο αυτοκινητόδρομος είναι ευρωπαϊκός όταν δεν παρέχει τις βασικές διευκολύνσεις στους χρήστες αλλά ούτε καν την στοιχειώδη ενημέρωση για το τί θα συναντήσουν οδηγώντας σε ένα μεγάλο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου;
  • 7.Επικουρικά, εφαρμόζονται τα όσα προβλέπονται “Οδηγίες Συντήρησης Αυτοκινητοδρόμων (τεύχος 1: “Στοιχειώδης Συντήρηση” ΥΑ ΥΠΕΧΩΔΕ Δ3β/156/10-Ω/30.6.2003)
    και Απόφαση Δ1α/ο/8/60/12.07.2004 ΥΠΕΧΩΔΕ (Οδηγίες λειτουργίας Εγνατίας Οδού) βλ και https://egnatia.eu/wp-content/uploads/2019/12/4146_TexPer1.pdf ; (με απλά λόγια την τεχνική αστυνόμευση την έχει η Εγνατία και  αυτή θα πρέπει να λάβει μέτρα τεχνικής φύσεως που αφορά είτε την τοποθέτηση φωτεινών ρυθμιστικών πινακίδων είτε παρεμβάσεις τεχνικών προδιαγραφών επί του οδοστρώματος. )
  • 8. Ποιός είναι ο σχεδιασμός για την αντιμετώπιση των άνω περιγραφέντων χρονιζόντων εκτάκτων περιστατικών και ποιά είναι η εκτίμηση των κινδύνων για την οδική ασφάλεια οι οποίοι αφορούν, τόσο στο μετακινούμενο δημόσιο κοινό;Υπάρχει σχέδιο Διαχείρισης της Κυκλοφορίας και δια διασφάλισης της ακεραιότητας όσων κινούνται στο οδικό δίκτυο της Εγνατίας Οδού;
  • 9. Ποιές οι επεμβάσεις οδικής ασφάλειας που μελετώνται για τα επίμαχα σημεία εισόδου κι εξόδου από την Εγνατία Οδό; Υφίσταται διαδικασία μελετητική για να βελτιώσει η Εταιρεία την οδική ασφάλεια του δρόμου;, Προβλέπεται η τοποθέτηση, συμπλήρωση, αναβάθμιση των Συστημάτων Αναχαίτισης Οχημάτων ;
  • 10. Η ειδησεογραφία αλλά και τα στοιχεία των αρμοδίων αρχών καταδεικνύουν ότι επί της Εγνατίας Οδού αντιμετωπίζεται το 80% των περιστατικών λαθροδιακίνησης στην ΑΜΘ γεγονός που καθιστά εμφανείς ότι το οδικό δίκτυο της Εγνατίας Οδού μετατρέπεται σε “εμπόλεμη ζώνη” κι αυτό προφανώς καθιστά απαραίτητη την ανάληψη πρόσθετων πρωτοβουλιών εκ μέρους της Εταιρίας για την αναβάθμιση των παροχών προς τους χρήστες σε θέματα οδικής ασφάλειας. Ποιές οι κοινές ενέργειες με τις αρμόδιες αρχές της Πολιτείας;
  • 11.Πώς θ’αντιμετωπισθεί το αίσθημα ανασφάλειας που αντιμετωπίζουν οι χρήστες και ποιές οι πιθανές επιπτώσεις στον οδικό τουρισμό προς την Θράκη;

Δρ. Ηλίας Ηλιακόπουλος: Και οι δικηγόροι καθίστανται στόχοι πρώτης γραμμής των διακινητών

Αρθρογράφος