Διερευνώντας την δυναμική της δεξιάς και της ακροδεξιάς στο ελληνόφωνο διαδίκτυο μέσα από τα queries που παραπέμπουν στην δράση της κοινοβουλευτικής Ελληνικής Λύσης και των εξωκοινοβουλευτικών κομμάτων που (αυτο)προσδιορίζονται πατριωτικά, ακροδεξιά, εθνικά κοκ κόμματα καταλήξαμε σε μερικές ενδιαφέρουσες διαπιστώσεις:
1. Η ΕΛ.ΛΥ. του Κυριάκου Βελόπουλου έχει ξεπεράσει την πρώτη φάση της ανωριμότητας και του πολιτικού ερασιτεχνισμού και προσπαθεί να δομηθεί σε έναν πολιτικό σχηματισμό που θα καλύψει το κενό που υπάρχει ανάμεσα στη Νέα Δημοκρατία και τον λεγόμενο δεξιό χώρο
2. Ο φυσικός κληρονόμος της Χρυσής Αυγής , οι Ελληνες του καταδικασθέντος κι εγκλείστου Ηλ. Κασιδιάρη, βρίσκονται διχασμένοι κι ανοργάνωτοι σε επίπεδο ευκαιριακού σχηματισμού που εξαρτάται από τον Ηλ. Κασιδιάρη ο οποίος και προσπαθεί -ενδεχομένως- να χρησιμοποιήσει τους Ελληνες ως ασπιδα και μηχανισμό πίεσης
3. Τα υπόλοιπα κόμματα και σχηματισμοί που εντάσσονται στην “ακροδεξιά” λειτουργούν σε ένα ευκαιριακό ακροατήριο με τους χρήστες να εκφράζουν μέσα από αυτά τον θυμό τους ή να ταυτίζονται με κάποιες αποψεις ή να επιμερίζουν τις προτιμήσεις τους χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ταυτίζονται με τους αρχηγούς ή τα κόμματα.
4. Η ΕΛ.ΛΥ του Κυρ. Βελόπουλου φαίνεται ότι έχει ένα παγιωμένο ακροατήριο με συνειδητοποιημένους ψηφοφόρους έχοντας αναπτύξει κι ένα δίκτυο ενημερωτικό κι ειδησεογραφικό που αποτελεί και πηγή “γνώσης” κι “ενημέρωσης” των οπαδών και διαχέεται μέσα από το διαδίκτυο με το βάρος να δίνεται στην ειδησεογραφία (μπλε χρωμα), την αναπαραγωγή από άλλα μκδ (κόκκινο χρώμα) και λιγότερο από τα εργαλεία όπως είναι το instagram ή το tik-tok (κιτρινο χρώμα)
5.Το σύνολο των χρηστών που συνδέονται με ό,τι αποκαλείται ως “ακροδεξιά” παρουσιάζει “εξάρτηση” από την γρήγορη κι ακατέργαστη διάδοση πληροφοριών και ιδεών με κυρίαρχα τα μκδ όπως είναι fb, twitter που ευνοούν και τα fake news, την προπαγάνδα , την ανεπιβεβαίωτη πληροφορία που οδηγεί στην προβοκάτσια ενδεχομένως (κόκκινο χρώμα) ενώ δεν φαίνεται να στηρίζεται στην ειδησεογραφία και το ρεπορτάζ (μπλε χρώμα) όπου οι αναφορές είναι κυρίως ενημερωτικού χαρακτήρα ή σχετίζονται με τα δελτία τύπου κι άλλου είδους ανακοινώσεις. Το youtube κυρίως φαίνεται να χρησιμοποιείται από χρήστες ενώ το tik tok είναι σε μικρότερη κλίμακα.
6.Η κρίση που φαίνεται να δημιουργείται στην ΕΛ.ΛΥ με αλληλοαιτιάσεις στελεχών αντιμετωπίσθηκε μάλλον ως μία “ενδοοικογενειακή” διαφορά παρά ως μία πολιτική ρήξη ρευμάτων και τάσεων στο κόμμα.
7. Αυτό που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι οι χρήστες που υποστηρίζουν την δεξιά και συντηρητική τάση στο διαδίκτυο ενεργούν υπό την πίεση κάποιων μεγάλων γεγονότων (Τέμπη, Εθνικά , Ακρίβεια, Ασφάλεια κλπ) ενώ σίγουρα επηρεάζονται από την ευκαιριακή ατζέντα που διαμορφώνεται απο εξωγενείς παράγοντες, bots, προπαγανδιστικούς μηχανισμούς κοκ
8.Στην Θράκη τα παραπάνω έχουν μία ακόμη μεγαλύτερη χρησιμότητα ως προς την ανάλυσή τους καθώς η εικόνα που προβάλλεται από κεντρικούς μηχανισμούς προσκρούει σε μία κάπως διαφορετική πραγματικότητα που ζουν οι κάτοικοι της περιοχής.
9. Τα μεγάλα αριθμητικά δεδομένα των (ακρο)δεξιών χρηστών οφείλονται στην αμηχανία και ανυπαρξία επικοινωνιακού αντίβαρου κάτι που φαίνεται απο τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά των χρηστών που συνδέονται με τους υπολοιπους πολιτικούς “συστημικούς” μηχανισμούς.
10. Με απλά λόγια στο διαδίκτυο αποτυπωνεται η σιωπή ενός απροσδιόριστου κοινού που αμφισβητεί, δικαίως ή αδίκως, τα όσα του παρουσιάζονται ως πραγματικότητα με αποτέλεσμα να διαστρεβλώνεται η ίδια η πραγματικότητα για όλους. Δεν αποκλείεται η διαρκής επίκληση της ΧΑ να εχει τα αντίθετα απο τα προσδοκώμενα αποτελέσματα
(Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία palo pro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο. Τα στοιχεία δεν είναι δημοσκοπικού χαρακτήρα.Για περισσότερες πληροφορίες και σε βάθος ανάλυση των αναφορών επικοινωνήστε μαζί μας στο customerservicepro@palo.gr)