Το Φεβρουάριο του 2018 τροποποιήθηκε το νομικό πλαίσιο που αφορά την διαχείριση των πιστώσεων των σχολικών μονάδων, διαδικασία που ανατίθεται στους διευθυντές ή τους εκτελούντες χρέη διευθυντών. Ο Δήμος Κομοτηνής δηλώνοντας άγνοια μέχρι πρότινος, δεν συμμορφώθηκε με την συγκεκριμένη τροποποίηση και συνέχισε να διαχειρίζεται τις πιστώσεις μέσω των σχολικών επιτροπών .
Στις 30-9-2020, ο νέος Αντιδήμαρχος Παιδείας, κ. Νάκος, με έγγραφο του, προς τους Πρόεδρους και τα μέλη των Σχολικών Επιτροπών επισήμανε την αναγκαιότητα προσαρμογής των διαδικασιών σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Στις 15-10-2020 οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων της Β’ Βάθμιας αφού ενημερώθηκανμέσω του παραπάνω εγγράφου, απέστειλαν επιστολή προς τον Πρόεδρο και τα μέλη της Β/θμιας Σχολικής Επιτροπής, με κοινοποίηση στον Δήμαρχο, τον Αντιδήμαρχο Παιδείας και το Δημοτικό Συμβούλιο, με την οποία ζητούσαν την πιστή εφαρμογή του νόμου (σ.σ. η οποία όμως δεν κοινοποιήθηκε στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και των Σχολικών Επιτροπών) .
Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Εσωτερικών κοινοποίησε έγγραφο στο Δήμο Κομοτηνής, με το οποίο γνωστοποιεί ότι η ανάθεση καθηκόντων διαχείρισης των εγκεκριμένων πιστώσεων των σχολικών μονάδων, στους διευθυντές αυτών, «δεν αφήνει περιθώριο υποκατάστασης αυτών από άλλο όργανο, ήτοι από την σχολική επιτροπή. Η μη άσκηση των αρμοδιοτήτων εκ μέρους των διευθυντών, δεν καθίσταται σύννομη».
Στις 01/12 και στις 4/12 αντίστοιχα, οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων της Β/θμιας και Α/θμιαςΕκπαίδευσης επανήλθαν εγγράφως τονίζοντας ότι «η πρόδηλη καθυστέρηση της εναρμόνισης με το ισχύον νομικό πλαίσιο επηρεάζει την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μας μονάδων αλλά και μας αφήνει έκθετους σε προφανείς νομικούς κινδύνους» και «παρότι πέρασαν έκτοτε 6 εβδομάδες δεν λάβαμε την παραμικρή απάντηση , ούτε και υπήρξε από πλευράς τους (Σχολική Επιτροπή) η οποιαδήποτε άλλη επίσημη ή ανεπίσημη αντίδραση παράμόνο μία απαξιωτική σιωπή.»
Στις 19-10-20 κατόπιν σχετικού εγγράφου (Αρ. Πρωτ. 24592) που εστάλη από την Δημοτική Σύμβουλο της Παράταξης «Σύμπραξη Προοπτικής» κ. ΔήμητραΤσιμπιρίδου στον Δήμαρχο, αρμόδιο Αντιδήμαρχο και στις Σχολικές Επιτροπές ζητούσε πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης των εγκεκριμένων πιστώσεων. Το ερώτημα, δεν κοινοποιήθηκε ποτέ στα μέλη των Σχολικών Επιτροπών και απαντήθηκε εκπρόθεσμα (Αρ. πρωτ. 29882/17-12-20), αφού προηγήθηκε αίτημα από την Δημοτική Σύμβουλο, προκειμένου να εισαχθεί ως εκτός ημερησίας διάταξης θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο (17-12-20)χωρίς ωστόσο να δοθούν σαφείς απαντήσεις και σίγουρα αφήνοντας αναπάντητα τα ερωτήματα για τον τρόπο διαχείρισης των πιστώσεων και την «κωλυσιεργία» για την εφαρμογή του νόμου.
Παράλληλα κατά τη συνεδρίαση του οργάνου των Σχολικών Επιτροπών ο Δημοτικός Σύμβουλος της παράταξης μας κ. Μάινας Κωνσταντίνος, εξέφρασε τη διαφωνία του με την μη εναρμόνιση και ζήτησε γνωμοδότηση από τους Νομικούς Συμβούλους του Δήμου.
Κατόπιν όλων των παραπάνω, εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας, για το γεγονός ότι για τρία περίπου χρόνια η διοίκηση του Δήμου δήλωνε «άγνοια» και αυτό αποτελεί ένδειξη ανικανότητας να διαχειριστεί τις ανάγκες του Δήμου.
Αξιοσημείωτο είναι βέβαια και το γεγονός των συνεχών συμπτώσεων μη αποστολής εγγράφων με παραλήπτες τα μέλη της αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο. Είτε σκόπιμα, είτε τυχαία πρόκειται για απαξίωση του θεσμού, στην οποία θα επανέλθουμε..
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;