Αλλάζει το μοντέλο αξιοποίησης των περιφερειακών λιμένων, προωθείται νομοθετική ρύθμιση.
Αυτό ανέφερε στην ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή στο υπουργείο Ναυτιλίας, υπό την προεδρία του υπουργού Γιάννη Πλακιωτάκη, με την συμμετοχή των προέδρων και διευθυνόντων συμβούλων των δέκα περιφερειακών λιμανιών, σύμφωνα με το metafores.gr.
Ο κ. Πλακιωτάκης ανέλυσε το πλάνο της κυβέρνησης για την επόμενη μέρα του ελληνικού λιμενικού συστήματος σε σχέση με τα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, υπογραμμίζοντας ότι πολύ σύντομα το υπουργείο θα είναι έτοιμο να προχωρήσει σε νομοθετικές ρυθμίσεις που θα καθορίζουν τον τρόπο, μέσω των οποίων θα μετεξελιχθούν τα λιμάνια της περιφέρειας.
«Η τοπική αυτοδιοίκηση, οι φορείς των πόλεων στις οποίες βρίσκονται τα λιμάνια, αλλά και οι τοπικές κοινωνίες πρέπει είναι κοινωνοί των σχεδιασμών για το μέλλον των λιμανιών», υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης.
Στη συνέχεια οι διοικήσεις των λιμένων αναφέρθηκαν εκτενώς στην κατάσταση που συνάντησαν, παραλαμβάνοντας τα καθήκοντα τους, ενώ περιέγραψαν και τα επόμενα βήματα τους.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, η Γενική Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικότητας κυρία Χριστιάνα Καλογήρου, ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Άρης Ξενόφος, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Ριχάρδος Λαμπίρης και ο Επικεφαλής Στρατηγικής και Συντονισμού Έργων Λιμένων και Μαρινών του ΤΑΙΠΕΔ κ. Θάνος Λιάγκος.
Τα μοντέλα αξιοποίησης
Για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων εξετάζονται τρία μοντέλα και συγκεκριμένα η υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων, η ολική παραχώρηση και η πώληση πλειοψηφικού ποσοστού μετοχών.
Κάθε λιμάνι θα εξεταστεί ξεχωριστά, οπότε οι επιμέρους διαγωνισμοί ενδέχεται να διαφέρουν μεταξύ τους.
Ειδικότερα, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δείχνει να έχει κερδίσει το ενδιαφέρον αμερικανικών κεφαλαίων, αφού η ευρύτερη περιοχή, εκτός από οικονομική, έχει και γεωστρατηγική σημασία.
Το λιμάνι συνδέεται άμεσα με την Εγνατία Οδό και τον σιδηροδρομικό άξονα προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα τουρκικά και βουλγαρικά σύνορα, ενώ γειτνιάζει με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP) και την όδευση του κάθετου συνδετήριου αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB).
Παράλληλα, αποτελεί επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική, μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από αμερικανικά και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα (Gastrade).
Αντίστοιχα, στη συνέχεια τα πιο ελκυστικά λιμάνια είναι της Ηγουμενίτσας, της Κέρκυρας και της Καβάλας.
Μαζί με τον λιμένα της Θεσσαλονίκης και τον λιμένα Αλεξανδρούπολης δημιουργούν ένα αναπτυξιακό τόξο που διατρέχει την Βόρεια Ελλάδα σε όλο το μήκος της.
Τόσο για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όσο και της Κέρκυρας έχουν εξεταστεί διάφορα σενάρια, ένα από τα οποία περιλαμβάνει την παραχώρηση της κρουαζιέρας ή μαρινών.
Για την Ηγουμενίτσα, φαίνεται ότι υπάρχει αρχικό ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες RO – RO (μεταφοράς φορτηγών) και ξηρού φορτίου, με την παράλληλη ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου.
Για την Καβάλα εκτιμάται ότι το όποιο ενδιαφέρον θα εστιαστεί στη δραστηριότητα που αφορά τη διακίνηση χύδην φορτίου.
Τέλος, το λιμάνι του Λαυρίου παρουσιάζει δυνατότητες για ανάπτυξη, είτε της κρουαζιέρας, είτε της ακτοπλοΐας, εάν και η απόσταση από το κέντρο της Αθήνας προβληματίζει, ενώ το λιμάνι της Ελευσίνας μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς το λιμάνι του Πειραιά, με χύδην εμπορεύματα.
Σημειώνεται ότι στο ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνονται 10 περιφερειακά λιμάνια, με τη μορφή ανώνυμων εταιρειών. Πρόκειται για τα λιμάνια του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;