Αδιανόητο: Αύξηση πληρότητας στα πλοία παρά την αντίθετη γνώμη των λοιμωξιολόγων

3 Αυγούστου 202000:09

Με περισσότερους επιβάτες θα ταξιδεύουν από σήμερα τα πλοία, καθώς δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ απόφαση για την αύξηση της πληρότητας, σε περαιτέρω χαλάρωση του μέτρου που έχει ληφθεί λόγω κορωνοϊού.

Έτσι, αυξάνεται σε 80%- από 60% που ήταν έως σήμερα- η πληρότητα για τα πλοία χωρίς καμπίνες και στο 85% (από 65%) για τα πλοία που διαθέτουν καμπίνες.

Σε ισχύ παραμένει το μέτρο για την τήρηση ελάχιστης απόστασης 1,5 μέτρου.

Τις καμπίνες μπορούν να χρησιμοποιούν έως τέσσερα άτομα, αν πρόκειται για συγγενείς πρώτου ή δεύτερου βαθμού, είτε άτομα με αναπηρία με τον συνοδό τους.

Να υπενθυμίσουμε ότι προ ημερών διαβάζαμε πως “φρένο στην αύξηση της πληρότητας στα πλοία έβαλε η επιτροπή των λοιμωξιολόγων λόγω του κοροναϊού.”

Την απόφαση των ειδικών έκανε γνωστή ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, τονίζοντας ότι «φέτος η χώρα κάνει επένδυση, δεν έχει τεθεί στόχος» σημειώνοντας πως ο λόγος που δεν μπορεί να υπάρξει στόχος για τον Τουρισμό είναι ότι, υπάρχει μια σειρά από παράγοντες που δεν ελέγχει η Ελλάδα.

Ο κ. Θεοχάρης ξεκαθάρισε πως «δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε εύκολη χρονιά» και τονίζοντας ότι δεν υπήρξε τέτοια υπόσχεση, σημείωσε ότι, το πρόβλημα δεν είναι ελληνικό.

Στο ζήτημα της πληρότητας των πλοίων, όπου ήδη παρατηρείται έλλειψη των εισιτηρίων, λόγω του ότι ταξιδεύουν με το 65% των επιβατών τους, ανακοίνωσε πως δεν θα υπάρξει αύξηση, αφού η Επιτροπή απέρριψε το ενδεχόμενο.

«Έχουν φτάσει στα όριά τους οι ακτοπλοϊκές, όμως η Επιτροπή είναι αυστηρή», σχολίασε ο κ. Θεοχάρης μιλώντας στον ΑΝΤ1.

Αναφορικά με την κρουαζιέρα, είπε πως ανοίγει την 1η Αυγούστου, με αυστηρό πρωτόκολλο, όμως ξεκαθάρισε πως «είναι επένδυση για του χρόνου».

Σχετικά με τον λόγο που η πληρότητα για τα πλοία παρέμεινε στο 65% και δεν αυξήθηκε ο καθηγητής λοιμωξιολογίας Χαράλαμπος Γώγος εξήγησε πως «πρέπει να κρατηθούν αποστάσεις στα καθίσματα των πλοίων γιατί είναι μια μακρά διαδικασία: O κάθε πλους κρατάει πάνω από 3 ώρες συνήθως στα νησιά επομένως είναι μεγάλη η χρονική διάρκεια έκθεσης σε ασυμπτωματικό φορέα φυσικά, οπότε το ένα κάθισμα κενό είναι το 50% πρακτικά, και για να τηρηθεί το 65% λαμβάνεις υπόψη και τους άλλους χώρους που η χωρητικότητα είναι πάνω από 70 – 80%. Κι εκεί υπάρχει συγχρωτισμός πάλι στις κοινόχρηστες αίθουσες υπάρχει σημαντικός αριθμός κόσμου που έρχονται σε επαφή με τον άλλον επομένως το 100% δεν είναι δυνατό να συμβεί. Γι αυτό κρατήσαμε ένα 80% ώστε ο μέσος όρος να είναι γύρω στο 60%» προσθέτοντας πως «η μάσκα ειδικά όταν χρησιμοποιείται καλά κρατάει πάνω από το 80% της μετάδοσης όταν χρησιμοποιείται απ΄όλους. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό για το σπάσιμο της μετάδοσης αλλά ποτέ δεν προηγείται του χώρου, της απόστασης δηλαδή ανάμεσα στους ανθρώπους».

Προϋπόθεση τα ειδικά φίλτρα στα υδροπτέρυγα

Σε ό,τι αφορά τα ταχύπλοα υδροπτέρυγα, η πληρότητα μπορεί να αυξηθεί στο 80% (από 50% που ίσχυε έως σήμερα), μόνο εάν διαθέτουν φίλτρα HEPA (High Efficiency Particulate Air) και εφόσον βεβαιώνεται, με ευθύνη του πλοιοκτήτη, του διαχειριστή και των πλοιάρχων, καθώς και των φορέων κυβερνητικής πιστοποίησης αυτών, η τοποθέτηση και η λειτουργία τους, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Επίσης, με μέριμνα του πλοιοκτήτη, του διαχειριστή και των πλοιάρχων καταρτίζεται σχέδιο κάλυψης των καθισμάτων αεροπορικού τύπου για κάθε πλοίο.

Οι επιβάτες, οι πλοίαρχοι και τα μέλη του πληρώματος υποχρεούνται, πριν από την επιβίβαση, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, καθώς και κατά την αποβίβαση των επιβατών, να τηρούν τα μέτρα πρόληψης για τον κορωνοϊό.

Τα πρόστιμα

Για κάθε παράβαση των διατάξεων καθώς και των μέτρων επιβάλλεται πρόστιμο 150 ευρώ στους επιβάτες, τους ναυτικούς πράκτορες και τα μέλη του πληρώματος και πρόστιμο 1.000 ευρώ στον πλοιοκτήτη, τον διαχειριστή, τους πλοιάρχους και τους φορείς κυβερνητικής πιστοποίησης.

Αρθρογράφος