Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Όπως είδαμε και από τις επίσημες ανακοινώσεις, δεν τελεσφόρησαν οι προσπάθειες του Ευρ. Στυλιανίδη , ή του Οντέρ Μουμίν για την δημιουργία καινοτόμων σχολικών μονάδων στην Ροδόπη με την ίδρυση Πειραματικών ή Προτύπων Σχολείων (σε αντίθεση με τον Ν. Έβρου ) παρά το γεγονός ότι ο κ. Ευρ. Στυλιανίδης το παρουσίαζε ως τετελεσμένο και υπεσχημένο από τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Άγγελο Συρίγο.
Να θυμίσουμε ότι την πρόταση δημιουργίας πειραματικού Σχολείου στο 5ο Γυμνάσιο Κομοτηνής είχε υποβάλει στο Υπουργείο Παιδείας η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης κ. Μαίρη Κοσμίδου. Προφανής Στόχος της πρότασης ήταν να προωθηθεί η συμπερίληψη στο πλαίσιο της διαπολιτισμικότητας και της διαχείρισης της ετερότητας, να επιδιωχθεί η υπερκέραση των γλωσσικών εμποδίων και η ειρηνική συνύπαρξη στην πολύγλωσση περιοχή της Κομοτηνής και να επιτευχθεί ο βασικός σκοπός των πειραματικών σχολείων, δηλαδή η συνδρομή στην κάλυψη αναγκών του εκπαιδευτικού συστήματος σε ερευνητικές και επιμορφωτικές ανάγκες και η διάχυση καλών εκπαιδευτικών πρακτικών.
Την ίδια στιγμή τα σχολεία του Ν. Ροδόπης στα οποία φοιτούν περίπου 13.000 μαθητές αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία τους και πρόκειται κυρίως για ζητήματα των κτηριακών εγκαταστάσεων.
Στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης , κάποιες σχολικές μονάδες όπως το 1ο Δημοτικό έχει εγκλωβισθεί στο παλιό κτήριο, το 12ο στεγάζεται σε προκάτ, το 13ο περιμένει να αποσυμφορηθεί όταν ανεγερθεί σχολείο σε οικόπεδο στον Ήφαιστο ενώ αναμένονται πως θα δοθούν λύσεις για την ανέγερση του 1ου Νηπιαγωγείου , του 14ου Δημοτικού , την μετεγκατάσταση του 11ου Νηπιαγωγείου.., και άλλα πολλά…
Στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , εκτός από τα προβλήματα στέγασης και σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, σε ό,τι αφορά τις τεχνικές υποδομές των σχολείων της Ροδόπης, σε αόριστο αριθμό αιθουσών δεν υπάρχει σύνδεση διαδικτύου, ο τεχνικός εξοπλισμός στα εργαστήρια πληροφορικής είναι είτε ελλιπής είτε παρωχημένος, ενώ σε εκκρεμότητα παραμένει το αίτημα ενώπιον του ΥΠΕΚΑ που αφορά στην ενεργειακή αναβάθμιση των σχολικών μονάδων.
Για όσους δεν γνωρίζουν, είχαμε ασχοληθεί ιδιαιτέρως με το 5ο Γυμνάσιο Κομοτηνής και είχαμε επισημάνει ότι “ως “απρόβλεπτη” και χωρίς αρχικό σχεδιασμό μπορεί να θεωρηθεί η λειτουργία του 5ου Γυμνασίου Κομοτηνής για την φετινή σχολική χρονιά, το οποίο θα στεγαστεί στο χαρακτηρισμένο ως σχολικό και πλήρως ανακαινισμένο κτίριο του παλαιού Θηλέων Κομοτηνής (πρώην 2ου Γυμνασίου και πρώην Μουσικού).”
Βλ. σχετικά Με “καλές προθέσεις” ξεκίνησε την λειτουργία του η “μικρογραφία” του 5ου Γυμνασίου Κομοτηνής
Στο δε 5ο Γυμνάσιο που είχαμε την φιλοδοξία να γίνει και πειραματικό οι εγκαταστάσεις παρουσιάζουν πολλές ελλείψεις, τα παιδιά κάνουν μάθημα σε έδρες και όχι σε θρανία σε σχήμα Π, ο αύλειος χώρος επίσης έχει ανάγκη ουσιαστικών παρεμβάσεων, απαιτείται η λειτουργία κυλικείου , η κατασκευή βοηθητικών αιθουσών, η προμήθεια εξοπλισμού, ηλεκτρονικών υπολογιστών κοκ Επιπροσθέτως, αναφέρονται και οι επισημάνσεις για την διαβάθμιση του επιπέδου σχολικής ετοιμότητας των μαθητών καθώς πολλά παιδιά προέρχονται από το μειονοτικό πληθυσμό με αρκετά μαθησιακά ελλείμματα.
Δεν γνωρίζουμε εάν είναι πάνδημο το αίτημα για την δημιουργία Πειραματικού ή Προτύπου Σχολείου, αλλά σίγουρα επείγει η αναδιάταξη και η ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου που επιτελείται στην περιοχή μας ενώ πρέπει να δοθεί και ιδιαίτερη ώθηση στην εκμάθηση της Ελληνικής Γλώσσας στους μαθητές των μειονοτικών ομάδων της περιοχής μας.
Μέχρι στιγμής δεν ξέρουμε για ποιόν λόγο εξαιρέθηκε ο Ν. Ροδόπης από την απόφαση της κ. Ν. Κεραμέως για την ίδρυση πειραματικών σχολείων (ή μήπως ξέρουμε;) και δεν έχουμε επίσης απάντηση από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ή τον κ. Ευρ. Στυλιανίδη.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;