ekptoseis_2

Ξεκινούν οι εκπτώσεις στις 15 Ιουλίου

14 Ιουλίου 201120:43

ekptoseis_2Ξεκινούν την Παρασκευή 15 Ιουλίου οι θερινές εκπτώσεις και η αγορά της Κομοτηνής προσκαλεί τους καταναλωτές ίσως στις μεγαλύτερες θερινές εκπτώσεις των τελευταίων ετών καθώς λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης αναμένεται τα ποσοστά των εκπτώσεων να είναι μεγάλα.

Μέχρι και την Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011 οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν αγορές και μάλιστα σε ποιοτικά και επώνυμα είδη με πολύ λιγότερα χρήματα. Τα ποσοστά που θα ξεκινήσουν οι εκπτώσεις θα κυμαίνονται από 30 μέχρι και 60% .

Οι επαγγελματίες της Κομοτηνής προσδοκούν στη βελτίωση της κίνησης στην αγορά και καλούν το καταναλωτικό κοινό να προβεί αρχικώς σε έρευνα αγοράς και εν συνεχεία να πραγματοποιήσει τις αγορές του στα καταστήματα της πόλης, στα οποία υπάρχει επάρκεια ειδών, ποιότητα και προπαντώς καλές και φθηνές τιμές.

Οι εμπορικές επιχειρήσεις θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα κάτωθι: Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (διαγεγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική, σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»). Όσον αφορά τους καταναλωτές να επιλέγουν τα προϊόντα που προτίθενται να προμηθευτούν, ύστερα από έρευνα της αγοράς και με γνώμονα τη ποιότητά και τη σχέση τελικής τιμής έκπτωσης.

Δέσποινα Χατζημάνου: «Οι καταναλωτές οφείλουν να είναι προσεκτικοί στις αγορές τους και οι έμποροι πρέπει να δείξουμε εμπιστοσύνη στο αγοραστικό κοινό»

Η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Ν. Ροδόπης, κ. Δέσποινα Χατζημάνου ανέφερε πως «αυτό που προσδοκούμε είναι να υπάρξει κίνηση, να δούμε επιτέλους τον κόσμο έξω στην αγορά. Εμείς θα κρατήσουμε τις τιμές μας σε πολύ καλά επίπεδα παρόλο που αντιλαμβάνεται κανείς ότι ξεκινώντας με τόσο μεγάλα ποσοστά κρίνεται καθημερινά η επιβίωση της επιχείρησης του καθένα από εμάς. Οφείλουμε όμως, σαν επαγγελματίες να κρατήσουμε τον κόσμο της Κομοτηνής στα μαγαζιά μας. Οφείλουν οι συνάδελφοι επαγγελματίες να κρατήσουν τον κόσμο της Κομοτηνής εδώ» τονίζοντας ότι το κλειδί για την επιβίωση τους είναι το αγοραστικό κοινό «αυτό πρέπει να το αντιληφθούμε όλοι μας».

Απευθυνόμενη στο αγοραστικό κοινό ανέφερε πως «Η Κομοτηνή έχει πληθώρα καταστημάτων, υπάρχει επάρκεια ειδών και οι τιμές είναι ικανοποιητικές και για όλα τα πορτοφόλια. Οι καταναλωτές οφείλουν να είναι προσεκτικοί στις αγορές τους» ενώ προτρέποντας τους, η ίδα τόνισε «ας κάνουν τις δυο πρώτες μέρες την έρευνα αγοράς τους και από εκεί και πέρα ας επιλέξουν το κατάστημα, το οποίο θα επισκεφθούν και θα αγοράσουν».

Επίσης οι καταναλωτές να μην παρασύρονται από τις δελεαστικές διαφημίσεις και τα υψηλά ποσοστά που είναι αναρτημένα στις βιτρίνες. Σε περίπτωση, που οι καταναλωτές αντιληφθούν ότι αυτό, που αναγράφεται στις βιτρίνες, δεν ανταποκρίνεται με το προϊόν μέσα στο κατάστημα, τους κάλεσε να απευθύνονται και να κάνουν τις καταγγελίες τους στην εποπτεία εμπορίου.

Για τους καταναλωτές που επισκέπτονται πολυκαταστήματα, στα οποία και κάνουν τις αγορές του, η κ. Χατζημάνου απηύθυνε θερμή παράκληση να προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα στοχεύοντας έτσι και στην αύξηση της παραγωγής της χώρας μας.

Τα λουκέτα στα καταστήματα είναι καθημερινά και σύμφωνα με την πρόεδρο «αυτή τη στιγμή εκείνο που μας ενδιαφέρει είναι τι θα γίνει στο άμεσο μέλλον. Κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει, αλλά οφείλουμε να προσπαθήσουμε όλοι, μας νοιάζει τα λουκέτα να μην διπλασιαστούν μέσα στους επόμενους δυο μήνες. Αυτό το καλοκαίρι είναι το πιο κρίσιμο στην πορεία μας σαν μικρομεσαίοι επιχειρηματίες δεδομένου ότι ακολουθεί και ένας χειμώνας, ο πιο δύσκολος που δεν έχουμε ξαναδεί».

Δεκαήμερα προσφορών

Αναφερόμενη στις προσφορές, οι οποίες ήδη πραγματοποιούνταν μέρες πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων στα καταστήματα, υποστήριξε πως «από τη στιγμή που τους το επιτρέπει ο νόμος όλοι οι συνάδελφοι επαγγελματίες μπορούν να χρησιμοποιούν τα δεκαήμερα προσφορών ώστε να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό. Στο σημείο όμως αυτό οι γνώμες διίστανται καθώς άλλοι που το χρημοποιούν είναι ευχαριστημένοι και άλλοι θεωρούμε ότι πρέπει να μπει μια φραγή. Προσωπική μου άποψη, χωρίς να εκπροσωπώ το Σωματείο Ένδυσης και Υπόδησης, είναι ενάντια σ’ αυτό, αν και τα μέλη του ΔΣ έχουν την ίδια γνώμη. Προτιμότερο ήταν τα δυο δεκαήμερα τον χρόνο τα οποία δικαιούμασταν και εφαρμόζαμε πριν τρια χρόνια γιατί έτσι μπορούσε και ο καταναλωτικός κόσμος να διαπιστώσει και να καταλάβει ποιος πραγματικά κάνει προσφορές και εάν τα ποσοστά που χρησιμοποιούν οι συνάδελφοι όλον τον χρόνο ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, εάν είναι αληθινά ή εικονικά. Υπάρχει κίνηση βέβαια και καλά κάνουν και αξιοποιούν αυτό το μέτρο. Από την άλλη όμως αναρωτιόμαστε κι εμείς, έχοντας όλον τον χρόνο κάποιοι συνάδελφοι και κάποια πολυκαταστήματα δεκαήμερα προσφορών, που πολλές φορές είναι και της τάξης του 70 και 80 %, είναι αληθή αυτά ; Έτσι μπορούν να προσελκύσουν το αγοραστικό κοινό;».

Συνεργασία με Δήμο Κομοτηνής

Τα μέλη του νεοεκλεγέντος διοικητικού συμβουλίου της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων νομού Ροδόπης και η νέα πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Δέσποινα Χατζημάνου, επισκέφτηκαν πριν δυο ημέρες το γραφείο του Δημάρχου Κομοτηνής, Γιώργου Πετρίδη.

Πέραν του εθιμοτυπικού χαρακτήρα της επίσκεψης, οι δυο πλευρές είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αναβαθμίσουν τη συνεργασία τους σε σοβαρά ζητήματα, που απασχολούν αμφότερους, δήμο και επαγγελματίες, ενώ συμφώνησαν να πραγματοποιήσουν άμεσα νέα συνάντηση με συγκεκριμένες προτάσεις επί σημαντικών ζητημάτων, και με στόχο τη λήψη καίριων αποφάσεων.

Σύμφωνα με την ίδια, τα κύρια ζητήματα, που τέθηκαν από την πλευρά των επαγγελματιών αφορούσαν το παρεμπόριο, τις καντίνες και τις αρμοδιότητες της δημοτικής αστυνομίας.

«Κάναμε μια πρώτη συζήτηση με τον Δήμαρχο Κομοτηνής όσον αφορά στο κομμάιτι του παρεμπορίου. Ο Δήμαρχος μας είπε ότι ήδη η δημοτική αστυνομία έχει προβεί σε κάποιες κινήσεις, αν κι εκείνος με τη σειρά του μας εξέφρασε τον προβληματισμό του σχετικά με τον μικρό αριθμό που την πλαισιώνει, καθώς είναι μόνο 8 άτομα. Μας είπε, ότι μέσα σε τρεις μήνες θα μπουν μέσα από μετατάξεις άλλα τρια άτομα. Όσοι περισσότεροι στελέχουν αυτό το κομμάτι είναι τόσο το καλύτερο και για τον Δήμο και για εμάς. Ήταν μια συζήτηση πρόχειρη , όμως άμεσα θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε εφ’ όλης της ύλης και με περισσότερες λεπτομέρειες και με καταγεγραμμένα όλα τα προβλήματα απ΄ όλα τα επαγγέλματα. Σαν Ομοσπονδία θα απευθυνθούμε και στα 23 σωματεία μας, ώστε να μας κάνουν μια λίστα με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κι εμείς μετά με τη σειρά μας να τα προωθήσουμε στον Δήμαρχο».

Στους άμεσους στόχους «φεστιβάλ αγοράς» αντίστοιχο μ’ εκείνο της Αλεξανδρούπολης

«Πολύ καλή κίνηση της Αλεξανδρούπολης» χαρακτήρισε η κ. Χατζημάνου το δεκαήμερο «Alexandroupolis shopping festival», που το οικειοποιήθηκε από την Κωνσταντινούπολη κι εκείνη με τη σειρά της από κάποια άλλη χώρα της Ασίας. Ξεκίνησε σαν ιδέα με στόχο τη θεσμοθέτησή του και στο δεκαήμερο αυτό εκπρόσωποι αρχών, φορέων αλλά και καταστηματάρχες εφάρμοσαν ένα εορταστικό πρόγραμμα εκδηλώσεων και προσφορών με σκοπό την τόνωση της αγοράς στην καρδιά του καλοκαιριού ενώ παρατηρήθηκε, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, μία αύξηση των επισκεπτών από τις γειτονικές Βουλγαρία και Τουρκία. «Μια προσπάθεια που έγινε με τη συμμετοχή όλων των φορέων αλλά και από τον Εμπορικό Σύλλογο και το Επιμελητήριο της Αλεξανδρούπολης γι΄αυτό και κατάφεραν 700 επιχειρήσεις να ενωθούν και να υιοθετήσουν αυτό το δεκαήμερο φεστιβάλ αγοράς. Μέσα σ’ αυτό αφορούσε εκτός από τα καταστήματα ένδυσης-υπόδησης, αλλά και ταξιδιωτικά γραφεία, χώρους εστίασης και ό,τι έχει σχέση με το κομμάτι του τουρισμού για να προσελκύσουν τον κόσμο».

Η κ. Χατζημάνου εκδήλωσε την επιθυμία επίσκεψης στον Εμπορικό Σύλλογο και το Επιμελητήριο του γειτονικού νομού της Αλεξανδρούπολης ώστε σύμφωνα με την ίδια «να μας δείξουν πως κινήθηκαν , να μας δώσουν τα «φώτα» τους και σε μια καλή συνεργασία που μπορούμε να έχουμε κι εμείς εδώ σαν Ομοσπονδία με τα δυο επιμελητήρια, να προβούμε κι εμείς στο μέλλον σε μια αντίστοιχη κίνηση. Εμάς μας στηρίζει το αγοραστικό κοινό των φοιτητών, ο «υπεράριθμος» αριθμός φοιτητών που υπάρχει στην πόλη μας και ελπίζω να καταφέρουμε, έστω και με τις εγγραφές που θα ξεκινήσουν Σεπτέμβριο-Οκτώβριο, να προσπαθήσουμε και να κάνουμε κι εμείς κάτι ανάλογο».

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Καλπάνης

xatzhmanou2

Αρθρογράφος

blank
Τμήμα Ειδήσεων Hellas Press Media
Η Hellas Press Media είναι το πρώτο ενημερωτικό Δίκτυο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Αν θέλετε να ενταχθείτε στο Δίκτυο επικοινωνήστε στο info@hellaspressmedia.gr