Μετά από 30 χρόνια καθυστερήσεων και αναβολών μπαίνουν σε κίνηση τα γρανάζια για ένα κομβικό ζήτημα στο χώρο της εκπαίδευσης, αυτό της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Η καθιέρωση ενός αντικειμενικού και αξιόπιστου συστήματος με το οποίο θα ελέγχεται η ποιότητα, η επάρκεια και η κατάρτιση δασκάλων, καθηγητών και του εκπαιδευτικού έργου που παρέχουν αποτελεί αδήριτη ανάγκη στο σύγχρονο περιβάλλον και πρακτική που εφαρμόζεται στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η δυσκολία του εγχειρήματος, αφού δεν υπάρχει προηγούμενη εμπειρία και τεχνογνωσία στη χώρα μας, είναι ιδιαίτερα μεγάλη, ωστόσο η καθιέρωσή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών από τη φετινή χρονιά αποτελεί προσωπικό στοίχημα για τον Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο. Ο υπουργός Παιδείας έχει εστιάσει την προσοχή του στο ζήτημα αυτό θεωρώντας ότι η επιτυχής εφαρμογή του θα ενισχύσει σε διεθνές επίπεδο το κύρος και την αξιοπιστία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Η διαδικασία
Από σήμερα οι εκπαιδευτικοί των δυο πρώτων βαθμίδων καλούνται να καταθέσουν τις δικές τους προτάσεις για τις κατευθύνσεις που θα πρέπει να έχει η διαδικασία της αξιολόγησής τους.
Το πρώτο βήμα για την έναρξης της διαδικασίας ξεκίνησε από τα μεσάνυχτα της Τρίτης, οπότε και «άνοιξε» η ειδική «πύλη» του υπουργείου Παιδείας http://evaluation.minedu.gov.gr/, όπου οι εκπαιδευτικοί ανώνυμα θα μπορούν να συμπληρώνουν το ειδικό ερωτηματολόγιο σχετικά με το εκπαιδευτικό έργο.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, δάσκαλοι και καθηγητές θα κληθούν να υποβάλουν μέχρι και τις 9 Οκτωβρίου τις προτάσεις τους σχετικά με την αξιολόγηση. Στη συνέχεια τα στοιχεία θα επεξεργαστούν από την ειδική επιστημονική επιτροπή που έχει συσταθεί και λειτουργεί υπό την προεδρία του Ηλία Ματσαγγούρα, καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα μέλη της επιτροπής θα μελετήσουν το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση και τις προτάσεις που έχουν εκπονηθεί μέχρι σήμερα σε υπηρεσιακό επίπεδο σε θέματα αξιολόγησης και θα εξετάσουν τις προτάσεις που θα κατατεθούν από τους αρμόδιους φορείς της εκπαίδευσης.
Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι εντός του Οκτωβρίου να έχει ολοκληρωθεί το πόρισμα, προκειμένου να καταρτιστεί το προεδρικό διάταγμα που θα ορίζει τα τελικά κριτήρια και αμέσως μετά να ξεκινήσει η διαδικασία της αξιολόγησης.
Το ερωτηματολόγιο
Στο ερωτηματολόγιο που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας (σ.σ. είναι προσβάσιμο για συμπλήρωση μόνο από τους εκπαιδευτικούς με τη χρήση ειδικού κλειδάριθμου) μεταξύ άλλων ζητείται η γνώμη για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος, των σχολικών μονάδων, των στελεχών της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Επίσης ζητείται η γνώμη των δασκάλων και των καθηγητών για τον τρόπο που θα πρέπει να διεξαχθεί η αξιολόγηση (εσωτερική, εξωτερική, αυτοαξιολόγηση, συνδυασμός των παραπάνω μεθόδων).
ΔΕΙΤΕ εδώ το ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται οι απαντήσεις που θα δώσουν οι εκπαιδευτικοί για τα ερωτήματα της σύνδεσης της αξιολόγησης με την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, την προαγωγή εκπαιδευτικών και τη μισθολογική τους εξέλιξη, σημεία που αποτελούν «κόκκινο πανί» για τις ΔΟΕ και ΟΛΜΕ.
Ρεπορτάζ: Τριανταφυλλου Αντωνης από το real.gr
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;