Προς αυτή την κατεύθυνση, αναπτύσσουν σειρά από ηλεκτρονικά βοηθήματα, που υποκαθιστούν τον οδηγό και αποτρέπουν συγκρούσεις με άλλα οχήματα ή πεζούς. Ένα από τα ερευνητικά προγράμματα είναι η υποβοήθηση στις διασταυρώσεις.
Τα στατιστικά στοιχεία έχουν δείξει ότι το 20,6% των θανατηφόρων τροχαίων στην ΕΕ το 2006 και το 21,5% στις ΗΠΑ το 2007 συνέβησαν σε διασταύρωση. Υπεύθυνος του προγράμματος της Volvo σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Τεχνολογίας Chalmers της Σουηδίας, είναι ο καθηγητής Mattias Brannstrom. «Το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες για να αναλύσει κάθε πιθανό σενάριο. Όταν διαπιστώσει την υποψία κινδύνου, τότε επεμβαίνει αστραπιαία», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ένα σενάριο είναι όταν ανάψει το πράσινο φως στη διασταύρωση και το αυτοκίνητο στρίψει αριστερά. Ξαφνικά ένα άλλο αυτοκίνητο διασχίζει τη διασταύρωση με κόκκινο. Το σύστημα πέδησης ενεργοποιείται αυτόματα ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση. «Το σύστημα που αναπτύσσουμε δεν αντιμετωπίζει μόνο τα λάθη που κάνει ο οδηγός του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, αλλά και αυτά που πράττουν οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου», εξηγεί ο Brannstrom.
Για τη συγκέντρωση όλων των απαραίτητων δεδομένων, τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στο ερευνητικό πρόγραμμα διανύουν εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα σε όλο τον κόσμο. Έτσι το σύστημα θα μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό είτε βρίσκεται σε μία ευρωπαϊκή πόλη είτε σε μεγαλούπολη της Ασίας, όπου επικρατούν εντελώς διαφορετικές κυκλοφοριακές συνθήκες.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;