Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης
Στην περιοχή των Δυτ. Βαλκανίων σήμερα δραστηριοποιούνται, αλληλοεπικαλύπτονται και συγκρούονται έντεκα μικρά και μεγάλα εθνικιστικά και θρησκευτικά φανατικά ρεύματα. Ιδιαίτερος είναι ο ρόλος του ριζοσπαστικού ισλαμικού παράγοντα με μία δυναμική που συντηρούν οι συγκρούσεις και οι μεταναστευτικές ροές, και απειλεί εκ νέου την συνοχή της περιοχής.
Ο διεθνής παράγων προσπάθησε μέσω ενός μεικτού διεθνοπολιτικού κανονιστικού πλαισίου (διεθνείς συνθήκες και συμφωνίες κατάπαυσης πυρός ή/και ειρήνης) αλλά και προληπτικής ένοπλης δράσης (από την ανθρωπιστική παρέμβαση μέχρι τις επιχειρήσεις διατήρησης ειρήνης και διαρκή στρατιωτική παρουσία) να τιθασεύσει τις κατά τόπους βίαιες κι αιματηρές φυγόκεντρες τάσεις.
Στην παρούσα φάση η διεθνής κοινότητα εισάγει ένα διεθνοπολιτικό bypass των ιστορικών δεδομένων αλλά και του διεθνούς δικαίου, που περιλαμβάνει την ενίσχυση του τριγώνου Τουρκίας-Αλβανίας-Κοσόβου-Σκοπίων και την αποδυνάμωση του «παραδοσιακού» άξονα Αθήνας-Βελιγραδίου.
Η σκοπιανή πρακτική απέναντι στην χρήση ονομασίας και συμβόλων (κάτι που είδαμε και στο EURO2020) τείνει να μετατρέψει την Συμφωνία των Πρεσπών σε ένα πειραματικό εργαλείο εισάγοντας την καινοφανή πρακτική της μεικτής ιδιωτικής και δημόσιας διπλωματίας υπό την διακριτική επιτήρηση της διεθνούς κοινότητας. Πρόκειται δηλ για ένα είδος “πολλαπλών ονομασιών – ονοματοδοτήσεων” οπου η χρήση συμβόλων και (ιστορικών) ονομάτων γίνεται κατά το δοκούν…
Τα πειράματα στα Βαλκάνια συνεχίζονται, την ώρα που η Διεθνής Κοινότητα εισήγαγε ένα νέο διεθνοπολιτικό bypass ιστορικών δεδομένων και διεθνούς δικαίου. Άραγε ένας από τους επιμέρους στόχους της Συμφωνίας των Πρεσπών ήταν και ο στόχος να μετατραπεί σε ένα πειραματικό εργαλείο για την εισαγωγή της καινοφανούς πρακτικής της μεικτής, ιδιωτικής και δημόσιας, διπλωματίας αποτελώντας πρότυπο εργαλείο και για άλλες ανάλογες περιπτώσεις;
Αντίστοιχα ζητήματα -ας μην ξεχνούμε- έχουμε και με όσους παραβιάζουν ή παραχαράσσουν και την Συνθήκη της Λωζάνης, έτσι για να μην ξεχνούμε και τον (πάντα επίκαιρο) τουρκικό αναθεωρητισμό και τον εν εξελίξει υβριδικό ελληνοτουρκικό πόλεμο».
Να επισημανθεί ότι μέλη των δύο προαναφερθέντων εθνικιστικών πυρήνων (σκοπιανού και ισλαμο- τουρκικού) επικοινωνούν, συνεργάζονται και αναπτύσσουν κοινές δράσεις ενώ συνδέονται με τον σκληρό εθνικιστικό πυρήνα των εγκαθέτων του Τουρκικού Προξενείου της Θράκης.και όλοι από κοινού συνεργάζονται επίσης η Μακεδονική πολιτιστική μη κερδοσκοπική οργάνωση «Krste Misirkov» και το ακροδεξιό, ισλαμοφασιστικό «Κόμμα Φιλίας, Ισότητας και Ειρήνης» (ΚΙΕΦ/DEB) σε θέματα που αφορούν στις γλωσσικές και εθνικές μειονότητες και βρίσκονται σε κοινή γραμμή πλεύσης σε διεθνή fora.
Στο παραπάνω πλαίσιο πρέπει να διαβασθεί το τρίτο βιβλίο του κ. Κυριάκου Καθάριου με τίτλο “Μακεδονικό Ευαγγέλιο”.
Το ανα χείρας βιβλίο, θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί κι ως “Μακεδονικός Κώδικας”, αφού πρόκειται για ένα “εγχειρίδιο γνώσης” 144 πυκνογραμμένων σελίδων, 13 ενοτήτων και 7 παραρτημάτων και απευθύνεται τόσο σε όσους δεν έχουν πρότερη βιβλιογραφική ενημέρωση για το “Μακεδονικό” όσο και σε εκείνους που θα βρουν εκείνες τις μικρές ψηφίδες ιστορικής γνώσης που διαφωτίζουν ακόμη περισσότερο τις πτυχές του “Μακεδονικού Ζητήματας” σε μία περίοδο δανεικής χλιδής και ιστορικής αμνησίας.
Αποτέλεσμα μακράς βιβλιογραφικής έρευνας, συλλογής και δημοσιοποίησης το “Μακεδονικό Ευαγγέλιο” φέρνει στο φώς (για πρώτη φορά στην ελληνική βιβλιογραφία) τον δημιουργό του χάρτη “Μακεδονίας των Σκοπίων” Dimitrija Čupovski . Τον χάρτη αυτόν έχει αποδεχθεί ο πολιτικός και “μηντιακός” κόσμος στην Ελλάδα, υιοθετώντας την σλαβική προπαγάνδα του …1912 επιβάλλοντας την αυθαίρετη ερμηνεία ότι “Μακεδονία ανήκει κατα 50% στην Ελλάδα, κατά 30% στη Βουλγαρία και 20% στην πΠΓΔΜ”.
Το βιβλίο έχει σκοπό, όπως αναφέρει και στον πρόλογο, να μεταδώσει πληροφορίες-γνώσεις για τη Μακεδονία και το Μακεδονικό Ζήτημα, και με αφετηρία την αρχαία εποχή θέτουμε τρία ερωτήματα τα οποία πρέπει να απαντηθούν: Ήταν οι αρχαίοι Μακεδόνες Έλληνες; Τα αρχαία μακεδονικά ήταν ελληνικά; Ποια τα όρια του αρχαίου βασιλείου της Μακεδονίας την εποχή του Φίλιππου Β’ και του Μ. Αλεξάνδρου αλλά και αργότερα;
ΥΓ: Το “Μακεδονικό Ευαγγέλιο” διαβάσθηκε από τον γράφοντα λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα από τον τόπο κατοικίας του συγγραφέα. Σε μία περιπλάνησή μου από τα Κηπιά στο Δασικό Χωριό Παγγαίου… Από την Οισύμη στην Καβάλα….Την προηγουμενη Κυριακή που εφημερίδες των Αθήναν είχαν πρωτοσέλιδους τίτλους για όσους διαταράζουν την νομιμότητα και την δημοκρατία στην Θράκη.. Οι τίτλοι για την Θράκη μου θύμισαν αντίστοιχους υπέρτιτλους για το Μακεδονικό το μακρινό 90… Το βιβλίο του Κυριάκου Καθαριου ήρθε να μου ταράξει την υπνωτισμένη μου μνήμη.. Πίσω μου η Αμφίπολη…Δίπλα μου τα παλιά μεταλλεία του Μ. Αλεξάνδρου… Πιο πάνω εκεί που ειχε αποσυρθεί ο Θουκυδίδης…
Info
Τίτλος: ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
ISBN: 978-960-8059-62-7
Μέρα Κυκλοφορίας: 22 Μαρ 2023
Σελίδες: 144
Είδος Βιβλίου::Μελέτες
Συγγραφέας:ΚΑΘΑΡΙΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
Εκδότης: ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΝΔΟΧΩΡΑ
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για την συλλογή στατιστικών στοιχείων και την διασφάλιση της καλύτερης εμπειρίας σας.
Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies. Tι είναι τα Cookies;